Otto Becker - Cento met tuigstang

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Otto Becker - Cento met tuigstang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 17:04

Altijd interessant om te zien hoeveel bitten en (hulp)teugels de springruiters aan hun paard weten te hangen Tong uitsteken
Vanmiddag zag ik Cento zelfs met een tuigstang, een Fries roosjesbit als ik me niet vergis... Weer eens wat anders! Clown

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:05

Ja precies, je ziet heel wat verschillende bitten langskomen! Ik vind het pas knap als die ruiters hun paard kunnen rondsturen op een simpel trensje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:07

Georgette schreef:
Ja precies, je ziet heel wat verschillende bitten langskomen! Ik vind het pas knap als die ruiters hun paard kunnen rondsturen op een simpel trensje!

Helemaal mee eens! Al is het bij sommige paarden misschien wel nodig, een scherp bit.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 17:12

Georgette schreef:
Ik vind het pas knap als die ruiters hun paard kunnen rondsturen op een simpel trensje!


Ja, dat zou ik dus ook wel eens willen zien...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:13

Wat zou je zeggen van helemaal bitloos? Dus ook geen bosal of Hackamore ed. Bloot hoofd en dan op dat niveau meedraaien, dat is pas kunstig!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:13

Dat zie je idd niet vaak, zo'n simpel trensje.
Op dat bit van Otto Becker heb ik nou niet gelet, maar het is wel apart Tong uitsteken

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:14

Mhoa, ik vind het zo ook wel knap hoor, met scherpe bitten..
1.60m Nagelbijten / Gniffelen

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:18

Dat is een nieuwe rage die is overgewaaid uit amerika .Het is een stangetje waar terwijl een touwtje over de neus loopt om meer controle te hebben .Het spijtige is dat die rage meestal ook overwaait naar de landelijke sport(kijk maar naar die hoge peesbeschermers achteraan ,die doen ze nu al aan in de B) en daar dikwijls slechte gevolgen heeft voor het paard .Als je er goed mee overweg kan is het absoluut geen scherp bit maar ja geef eens een stan en trens aan een b ruitertje en je weet wat ik bedoel .bit heeft wel een originele naam.(mic mar bit)

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:31


joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:31

de ruiters zullen het beste weten die rijden erop. maar wel intressant onderwerp over de verschillende soorten

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:58

Die mikmar bitten zijn er al weer een tijdje.

Van de week zag ik er entje rijden en bij die kon ik echt niet plaatsen wat die in de mond had.(het was iets van een hackamore en ook een bitje geloof ik)
Paard liep ook constant met de mond open en zijn hoofd te schudden.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:04

Georgette schreef:
Ja precies, je ziet heel wat verschillende bitten langskomen! Ik vind het pas knap als die ruiters hun paard kunnen rondsturen op een simpel trensje!


Dat kan ik Hyper!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:06

LuvdaTossa schreef:
Dat kan ik Hyper!


En daarbij dan nog hindernissen nemen van over de 1.50m Tong uitsteken

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 18:07

Oeps, dus geen Fries roosjesbit haha...
Vind het er trouwens niet zo fijn uitzien op die site, ook na het lezen van de uitleg.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:34

Tijdens Jumping Amsterdam was hier ook een discussie over. Het was mij daar al opgevallen dat er maar een heel klein percentage springruiters is die met een gewoon trensje rondsturen. En heel toevallig, zijn dat wel de beste springruiters die ook al jaren meedraaien.

Tuurlijk zie ik wel in dat het zeker niet de gemakkelijkste paarden zijn waar ze op zitten. Maar je bent een topruiter of je bent het niet Schijnheilig

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:41

Ik vond een van die buitenlandse ruiters wel goed! Die reed zn rit uit met een gebroken teugel! (volgens de commentator dan...)

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:43

Antoinette schreef:
Tuurlijk zie ik wel in dat het zeker niet de gemakkelijkste paarden zijn waar ze op zitten. Maar je bent een topruiter of je bent het niet Schijnheilig


Ik zag Ludger Beerbaum op die site ook met zo'n mikmar bit rijden en ook al rijdt hij voor Duitsland, ik wil best toegeven dat L.B heel leuk kan sturen *LOL*

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:48

Ik zag dat ook ja twee van die riempjes over de neus.. Vond t ook al een vreemd ding. Zat trouwens even springen te kijken, wat een wilde beesten lopen ertussen, geen 1 die rustig aankomt nee allemaal die kop in de lucht en crossen maar( zal ook wel moeten zo'n 'bloedig' paard anders springt hij natuurlijk niet)

Vond ook wel dat die springruiters boven-voor de sprong die kop omhoog trokken, maarja heb geen verstand van die hoogtes springen( wilde dat ik t durfde Knipoog ) en dan boven de sprong en erna is het beeld dan wel rustig, maar ervoor..., ja ik snap dat je snelheid moet maken maar t gaat er wel erg druk aan toe.. Haha!

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:53

_Romana_ schreef:
Ik zag dat ook ja twee van die riempjes over de neus.. Vond t ook al een vreemd ding. Zat trouwens even springen te kijken, wat een wilde beesten lopen ertussen, geen 1 die rustig aankomt nee allemaal die kop in de lucht en crossen maar( zal ook wel moeten zo'n 'bloedig' paard anders springt hij natuurlijk niet)

Vond ook wel dat die springruiters boven-voor de sprong die kop omhoog trokken, maarja heb geen verstand van die hoogtes springen( wilde dat ik t durfde Knipoog ) en dan boven de sprong en erna is het beeld dan wel rustig, maar ervoor..., ja ik snap dat je snelheid moet maken maar t gaat er wel erg druk aan toe.. Haha!

Dit vindt ik nu wel heel erg overdreven hoor !!! Er liepen misschien wel een paar heftige beestjes tussen maar allemaal??

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:56

vind het al knap dat ze erover heengaan, in een hoogtempo met enge hindernissen. Otto becker valt toch ook niet onder het kopje 'mindere' ruiter.

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:56

lies schreef:
Ik zag Ludger Beerbaum op die site ook met zo'n mikmar bit rijden en ook al rijdt hij voor Duitsland, ik wil best toegeven dat L.B heel leuk kan sturen *LOL*

tuurlijk zijn het goede ruiters ,gelijk heb ;Vergeet niet dat de afzet tot op enkele cm juist dient te zijn daarom is controle zo belangrijk.Een aantal maanden geledel reed bijna 7 op de 10 met zo'n bit ,ondertussen is het al iets verminderd

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:01

Misschien een tip voor Clinton: een ander bit. Hoe die zit te vechten met z'n trens....

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:04

Ik zat ook maar even te kijken, zei ik Knipoog Haha!

HHeel grappig is dat ik gisteren een stukje 5 kamp van een zwitser zag, hij moest over de hindernis, paard weigert en hij ligt aan de andere kant vd hindernis met het hele hoofdstel in zijn handen Haha!

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:22

Zannekin schreef:
Misschien een tip voor Clinton: een ander bit. Hoe die zit te vechten met z'n trens....

Ik denk eerlijk gezegd Zannekin dat ie al een hele ijzerwinkel heeft uitgeprobeerd ,ja zelfs een hackmore hielp niet .
het heeft denk ik echt wel met zijn karakter te maken ,hij doet altijd zo tegendraads .Je kan altijd goed zien wanneer hij een fout gaat maken :Hij neemt hem terug op de achterhand ,Clinton wil niet en ja FOUT.Spijtig want hij heeft alle kwaliteiten op de sprong maar ik denk dat het hierdoor nooit een wereldknol zal worden!!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:33

Ik heb me tijdens een internationaal indoor ook verbaasd over een winkeltje in het strodorp die wel 4 hindernisbalken vol met ijzerwerk had hangen!

De balken bogen door onder al dat gewicht..
En dan die uitleg als er een of ander (martel) werktuig bescheven werd

Toch maar meer werken aan de basis en vertrouwen denk ik (als niet springer) dan Schijnheilig