niet in de goede galop aanspringen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Frekja
Berichten: 179
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:24

Als je FNRS proeven rijdt, dan krijgt het jurylid van die wedstrijd de startlijst EN een lijst met de lespaarden. Op deze lijst staan de namen van de paarden en pony's, die een "probleem" hebben, zoals het moeilijk in een bepaalde galop gaan. Of als een paard met een ander - dan normaal toegestaan - bit loopt. Of met beenbeschermers. Dus gewoonlijk weet de jury dit probleem, en als jij het dier toch wel in de goede galop krijgt ..... krijg je extra punten. Dit systeem is n.l. ideaal voor de manege ruiters. Dank je wel FNRS!
Het verwondert mij dat je een 1 of en 2 krijgt in zo'n proef. Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
En veel plezier op je super manegepaard. Want wij vinden manegepaarden de beste paarden van stal.

Eerlijk duurt het langst


Frekja
Berichten: 179
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:45

annuh schreef:
ja dat ik zo lage cijfers kreeg dat was toen ze nog niet F-proeven deden..en nog niet van de FNRS.

Ik hoop dan inderdaad dat ze dat doorgeven.. maar moet ik dan alsnog blijven proberen hem goed aan te zetten de hele volte door of verkeerd doorrijden?


Je moet het blijven proberen, zodat de jury ziet/begrijpt dat jij in de gaten hebt dat je verkeerd zit. Ik weet zeker dat het je lukt !! Doe je best.

Eerlijk duurt het langst

Frekja
Berichten: 179
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 01:24

Lielle schreef:
en dus iig niet te veel stelling vragen, eerder een beetje naar buiten laten kijken. Alleen hoop ik wel dat je jury er voldoende verstand van heeft om te snappen dat je dat bewust doet om het binnenvoorbeen meer ruimte te geven.


FNRS jury leden letten - nogmaals - meer op de ruiter en het geven van de hulpen dan op het (manege) paard. Dus het komt alllemaal goed. Annuh vertel je nog even hoe het afgelopen is ??

Eerlijk duurt het langst


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers