grand prix VRAAG!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 22:52

hihi helemaal mee eens en het leukste is dan als je het van dat paard kan leren en je het er bij een ander die je voor iemand uit probeert het er ook uit krijgt en weet wat hij kan als mensen hem willen kopen dat is echt gaaf

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 10:53

Wat maakt het uit als iemand thuis eens zo'n proef wil rijden Lachen
Bovendien zitten er ook best stukken in die elke ruiter nog kan rijden Haha!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:02

Hahahaha, ja hoor, het halthouden kunnen mijn paarden perfect!!!! En ook de bak verlaten bij A gaat super!! Nu de rest nog.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 11:08

ach, stukje middenstap, uitgestrekte galop of uitgestrekte draf lukt toch ook wel een beetje? Binnenkomen en halthouden moet ook wel lukken. En uhm........

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:21

ach niemand gaat me hier vertellen dat ze niet stiekem ooit eens iets geprobeert hebben zoals een wisseltje of iets dergelijks, gewoon weg om ook maar te kijken of het heel heel misschien lukte ook al was je er nog lang niet klaar voor. ik denk dat iedereen van dat soort fratsen wel eens uithaald toch??

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:41

Ja, dat denk ik zeker. Vanuit stap of stilstand weggaloperen bv.

Uitgestrekte draf gaat niet lukken helaas. Middendraf wel een soort van. Maar echt zo'n draf van wauwww, nee, helaas.......

Ja, buiten in het bos...maar ik heb nog nooit een jury zover gekregen om in het bos naar mijn draf te komen kijken...... Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 12:45

Tuurlijk is het leuk om te stunten met zulke dingen. En als je de kans krijgt om op zo'n doorgereden paard te stappen moet je hem met beide handen aanpakken. Als jezelf weet hoe het trucje werkt kun je het bij andere paarden ook makkelijker uitvoeren/leren.

De proef kun je heel makkelijk achterkomen; gewoon de GP video van Athene aan en even opschrijven wat je ziet

Suzanne F.

Berichten: 49236
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 19:07

Nou succes ermee!! Lachen
Ach iedereen wil weleens wat proberen en gek doen he? Ik kan me nog herrinneren dat ik met mn 3 jarige ging proberen te appuyeren en piaffe te doen.... Haha! Ach hij ging iets opzij en dribbelde iets...Suzanne helemaal blij. (ja ik was 12, wat wil je?) Haha!

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 21:18

heb ik ook wel gedaan..haha. En stiekem probeer ik nog wel eens wat. Pony heeft M2 gelopen, was klaar voor de Z. Is daarna echt compleet verpest, maar het zit er opzich wel in. Het is diep gezonken, maar komt langzaam weer boven en dan test je wel eens wat Haha!

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 08:47

haha wat betreft dat middendraf in het bos ja dat kan mijn andere paard ook geweldig haha. Maar daar krijg ik het ook niet in de bak uit. Die heeft zo een lekker eigen willetje. Maarja stijgeren krijg je in de proef ook geen punten voor. Daarom ben ik blij dat ik op dat paard van mn moeder ook kan oefenen heb ik tenminste het gevoel dat er nog een paard naar me luistert haha. Is een stuk makkelijker als ze het al kunnen. ik heb de proeven al gevonden op inet met jullie hulp nou nog oefenen. zal de eerste keer wel lachen worden. Wat betreft dat iedereen kan halthouden dat valt met mijn eigen paardje nog wel mee vanuit galop zonder stappen draf ertussen. Hij is daar veel te wakker voor haha. Het voorwaarts lukt dan natuurlijk wel weer makkelijk van halt naar galop.....

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 08:57

Wanneer ga je het proberen?? Ik ben wel erg nieuwesgierig. En maak er foto's van!!

Succes iig!

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 08:59

Zal ik doen. Ik moet eerst aan mn ma vragen wanneer ik hem weer mag rijden haha. Want hij blijft van haar en is er flink zuinig op. Zou ik ook zijn als ik zon paard zou hebben toch. en ze heeft hem van iemand geerft dus..... Maar ik zal fotos maken.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 09:25

nou suc6 ermee!haha zo gek is t niet hoor, kan t altijd gewoon probere toch?als er hier iemand zegt dat ie even een 1.50 m parcours gaat springen klinkt het weer een stuk minder raar...veel plezier!

Dominque

Berichten: 436
Geregistreerd: 01-07-04
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 13:37

lollig dat je het gaat proberen! Ik denk wel dat het tegen gaat vallen (een pirouet en wissels tellen is echt verdomt moeilijk, en alles komt zo snel) maar het is wel gaaf om te proberen! Mijn spring/dressuurpaard kan ook piaffe, daar maak ik wel eens gebruik van om hem heet te maken voor ik het parcours spring Haha! dan zie je die springruiters toch raar kijken! Mijn junioren/zzlichtpaard kan wissels om de twee en pirouettes, maar in de proef is dat echt heel moeilijk om goed uit te voeren!!

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 13:46

ja daar ben ik ook bang voor maar tis toch maar een beetje voor de lol. Gewoon kijken hoe het is en het gevoel hebben dat je het zelf ook een beetje kan

cinvaro

Berichten: 422
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: groningen/ drenthe/ Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:07

spaanse paarden zijn echt geweldig he.
op mijn werk handelen ze in spaanse paarden (voornamelijk andalusiërs maar ook lusitano´s of zoals nu arabier x andalusiër) het zijn echt super mooie paarden.
ik rij ook af en toe met een van die andalusiërs op shows mee. dan leggen we spaanse pas uit en rijden we 4tal

Korinia

Berichten: 75
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Omg. Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 15:32

heey mooie foto's zeg, bij mij deden ze het bijde keren hoor.
Nou veel succes, die van mij kan een paar passen passage, pirouettes, uitgestrekte draf (hij schopt ze weg!), en galop wissel alleen nog over ene balkje. Nog niet zonder balkje, maar hoeft ook niet.
Ik weet, ik rij L, dan is het nog niet nodig maar is toch super als je dat ze kunt laten doen!!
verder verzameld, uitstrekken en zo is niet zo moeilijk.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 17:04

Korinia schreef:
heey mooie foto's zeg, bij mij deden ze het bijde keren hoor.
Nou veel succes, die van mij kan een paar passen passage, pirouettes, uitgestrekte draf (hij schopt ze weg!), en galop wissel alleen nog over ene balkje. Nog niet zonder balkje, maar hoeft ook niet.
Ik weet, ik rij L, dan is het nog niet nodig maar is toch super als je dat ze kunt laten doen!!
verder verzameld, uitstrekken en zo is niet zo moeilijk.


heb je foto´s ben echt super benieuwd naar je paard Lachen ik weet eigenlijk ook niet hoe je aan die proeven kunt komen Verward

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:11


Purtje
Berichten: 277
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 21:28

Korinia schreef:
heey mooie foto's zeg, bij mij deden ze het bijde keren hoor.
Nou veel succes, die van mij kan een paar passen passage, pirouettes, uitgestrekte draf (hij schopt ze weg!), en galop wissel alleen nog over ene balkje. Nog niet zonder balkje, maar hoeft ook niet.
Ik weet, ik rij L, dan is het nog niet nodig maar is toch super als je dat ze kunt laten doen!!
verder verzameld, uitstrekken en zo is niet zo moeilijk.


"ff een vraagje een galop wissel met balkje???? dat snap ik niet helemaal"??????