tweede paard ernstig geblesseerd met springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

tweede paard ernstig geblesseerd met springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 11:24

Echt heel erg! Kennelijk een te harde bodem?
Echt stom dat ze niks laten zien, nou moet je het met de commentator doen waar je toch al niet zoveel aan hebt...

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:28

Je zag hem op het einde wel even, met de trailer, maar verder niks.. Verward
Van welk land was het paard?

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:30

Frankrijk toch?

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:30

Argentinie Lachen

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:31

Ook goed.. Knipoog

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 11:33

eerste was een franse, daar gaat het niet goed mee zeggen ze net.
Tweede was argentinie?

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:36

ja argentinie, echt erg er schijnt van te voren ook al te zijn geklaagd over de bodem , waaronder ook de nederlandse bondscoach

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 11:44

ja door de fransen was al geklaagd en idd ook door bert romp, wel zonde zeg ik hoop dat dat paard van frankrijk het wel red, die 2e zag er niet heel ernstig uit maar je weet het niet he..

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:05

Jah was echt wel heel banketstaaf. Wel beetje jammer dat we niks konden zien. Beetje raar ook Verward

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:32

Er is inderdaad al geklaagd over de bodem. het probleem is dat de grasbodem te 'los'zit. het gras is niet genoeg geworteld en daardoor krijg je een hele rare losse bodem en vleigen de pollen in de rondte. Ik hoop dat ze er vanavond wat aan gedaan hebben want nog meer geblesseerde paarden zou ook nog eens hele slechte reclame zijn voor de spring sport. en natuurlijk heel erg zielig voor de paardjes.

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:34

bodem is inderdaag erg slecht kurk droog en de pollen vliegen in de rond, hopelijk toen ze er nog wat aan. er moeten niet nog meer ongelukken gebeuren

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:35

Franse paard heeft niks gebroken.... nu nog afwachten hoe het met de argentijnse zit...

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:36

Brrr je zal toch maar verantwoordelijk zijn voor de bodem en dit op je geweten hebben... Maar vooral: arme paardjes en niet best voor de beide teams!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:39

Het is vreselijk als je dit gebeurd op welk niveau dan ook.
En dat ze er geen beelden van lieten zien vind ik prima.

Ik heb me er zeker over verbaasd dat in zo'n warm land er een grasmat gelegd werd.

In Barcelona was er zand en in Sydney ook Verward

Ik leef mee met de paarden en hun team eromheen Ach gut

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:52

Jah zeg dat zag er niet fijn uit Boos! maar hopen dat het goed komt.

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:56

Er zijn ook veel paarden die ijzers verliezen. Onderstaand stukje komt van www.dressuurstalvanbaalen.nl

De bodem is overigens niet optimaal. Heel veel paarden verliezen ijzers. Extra werk dus voor onze hoefsmid Rob Reinirie. Het paard van Gerco Schroder kon zelfs geen nieuw ijzer onder, zo erg was zijn hoef beschadigd.

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:58

van de OS-site

Citaat:
Team Jumping: Tendon injury on WHO KNOWS LILY (ARG) 24 Aug. 2004


ATHENS, 24 August - Following the injury of Argentinan horse WHO KNOWS LILY during the first Round of the Team competition, Professor Leo JEFFCOTT (GBR), Chairman of the Veterinary Commission, issued the following statement:

"The horse went acutely lame on the left forelimb in the arena. It was taken from the arena by horse ambulance to the Veterinary Clinic where radiographs of the limb were taken. There were no signs of any fracture to the bones of the distal left forelimb, but evidence of acute strain to the superficial flexor tendon (i.e. bowed tendon) was seen.

"The horse was treated with analgesic drugs, the tendon iced and the limb supported.

"The horse will be returned to the stables and treated conservatively."



het paard heeft dus een peesblessure

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:00

dit stukje stond op planet.

Paard wereldbekerwinnaar gewond afgevoerd

Gepubliceerd op dinsdag 24 augustus 2004

ATHENE (ANP) - De Nederlandse springruiters staan halverwege de landenwedstrijd op de Olympische Spelen op de met Amerika gedeelde tweede plaats. In Athene kregen Wim Schröder (Montreal), Leopold van Asten (Fleche Rouge), Gert-Jan Bruggink (Joël) en Gerco Schröder (Monaco) acht strafpunten, alleen de beste drie telden. Duitsland gaat aan de leiding met vier strafpunten.

Bruggink bleef foutloos, Wim Schröder en Van Asten maakten één fout, bij Gerco Schröder vielen er twee balken af. Dinsdagavond is de tweede manche voor de landenwedstrijd. De verrichtingen in de beide doorgangen van de landenwedstrijd tellen ook mee voor het individuele klassement.

Blessures

De eerste manche van de olympische landenwedstrijd voor springruiters is dinsdag tot twee keer toe stilgelegd omdat een paard tijdens de wedstrijd geblesseerd raakte. Eerst overkwam het Dileme de Cephe van de Fransman Bruno Broucqsault, vervolgens Who Knows Lilly van de Argentijnse ruiter Federico Sztyrle.

Dileme de Cephe blesseerde zich aan een voorbeen en moest vanuit de arena worden opgehaald met een trailer. Onderzoek in een veterinaire kliniek wees uit dat Dileme de Cephe een peesblessure had opgelopen, een operatie is niet nodig. Broucqsault en Dileme de Cephe wonnen dit seizoen de wereldbeker. Ook Who Knows Lilly kon niet op eigen kracht de ring verlaten, maar moest licht gekwetst in de trailer.


Wind

Harde wind heeft dinsdagochtend in Athene de organisatie van de olympische landenwedstrijd voor springruiters danig in verlegenheid gebracht. De planken van de twaalfde hindernis bleken niet wind-bestendig. Meerdere malen waren ze er al afgewaaid voordat de ruiter deze stijlsprong moest uitvoeren.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:01

Ik denk dat geen enkele bodem het goed doet onder deze weersomstandigheden. Constant 30.oC +/+ en is het je nog opgevallen hoe gigantisch veel wind er stond vanmorgen? Daar valt ook niet tegen aan te sproeien.
Ik denk dat gras nog niet zo'n heel verkeerde keuze is, ga maar na.....
Een gecombineerde leembodem zoals die ook in Nederland wel gebruikt wordt met grote evenementen, zou met die temperatuten en vooral die wind, onder je ogen opdrogen tot een betonplaat.
Een zand bodem, zou te los worden en daardoor te zwaar en wat denk je van het stuiven met zo'n wind?
Barcelona kreeg een onweersbui te verwerken, waarna je de omvang van de sloot niet meer kon zien en diverse andere hindernissen complete waterpartijen werden, wel spectaculair, maar ideaal............
Sydney, weet ik eigenlijk niet precies meer, maar er staat me bij, dat er toen ook steen en been geklaagd is.
En dan hier nu gras, dat naar het nu lijkt ook weer te hard wordt.
Maar jongens onder die weersomstandigheden, een bodem hebben, die alles aan kan, zou mooi zijn, maar ik denk dat die nog uitgevonden moet worden. (het is geen dressurbaan van 20 x 60)

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:23

Citaat:
De bodem is overigens niet optimaal. Heel veel paarden verliezen ijzers. Extra werk dus voor onze hoefsmid Rob Reinirie. Het paard van Gerco Schroder kon zelfs geen nieuw ijzer onder, zo erg was zijn hoef beschadigd.
_________________


Dat hangt niet alleen af van de bodem, maar eerder van de kwaliteit van de voet..

Citaat:
Maar jongens onder die weersomstandigheden, een bodem hebben, die alles aan kan, zou mooi zijn, maar ik denk dat die nog uitgevonden moet worden. (het is geen dressurbaan van 20 x 60)


Maar we zijn wel weer 4 jaar verder en hebben dus de mogelijkheid gehad om dat weer te door te ontwikkelen??

[/b]

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:23


Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:26

Gelukkig hoeven de paarden niet afgemaakt te worden.

Wel een langdurig herstel...maar ze leven tenminste nog.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:27

Ook op teletekst verschijnt net de boodschap, dat de blessures van "beiden" paarden erg meevallen, zonder verdere uitleg trouwens.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:28

Argentinie ligt er na die val van de tweede persoon in het team helemaal uit. De ruiter werd echt gelanceerd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:36

De dressuurbaan van slechts 20 x 60 is wel van zand en trekt het redelijk. Het viel me alleen wel op dat je de paarden hoorde lopen en dat hoort eigenlijk niet.