Verlos ons van Frits!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:44

Cody schreef:
Zelfs Bonfire zou nog beter commentaar kunnen geven volgens mij *LOL*
Ach, ik vind het niet zo storend. Je weet zelf immers wat je ziet.


Zetten we Bonfire er neer ...

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:44

Nou ja, ik zie er gewoon het probleem niet in. Als hij piaffe zegt en er wordt een pirouette gereden, dan denk ik verspreking. En we gaan weer verder! Wij paardenkenners weten toch beter. Stel je zet er Tineke neer (die idd erg komische uitleg kan geven) dan steken wij daar toch nog niks van op, juist omdat die alles in jip en janneke taal moet uit gaan zitten leggen!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:46

Nou dan reageer ik maar even mee.

Ik vind het commentaar ook waardeloos, dat je je 1x verspreekt alla maar als je na 15 proefen nog niet weet dat na de passage de piaff komt.....

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:47

ik moet zeggen dat ik het niet eens ben met de reacties van een aantal bokkers hierboven, die zeggen dat het voor 'de leek' wel fijn is om een commentator te hebben die er geen technische termen ingooit. Maar een leek die geinteresseerd genoeg is om er naar te kijken, zal er ook wel iets van willen leren!! En als een pirouette dan een piaffe naar links genoemd wordt, en de wissels verkeerd geteld, en ga zo maar door, heeft diegene er niets aan natuurlijk. Voor de 'niet-leken' is het alleen maar storend, wat wel blijkt uit de meeste reacties.
Wanneer jij iemand bent die je er niet aan stoort, is dat mooi meegenomen, maar ik denk dat de meesten het wel prettig vinden om een deskundige aan het woord te laten. Tijdens een kur hoef ik ook geen commentaar, maar verder vind ik het altijd wel prettig om wat achtergrondinformatie te horen, of mijn eigen mening wel of niet bevestigd te horen worden, daar heb ik dan ook wat aan!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:47

Mmm nou ja ik heb me er blijkbaar niet aan gestoord. Ik stoorde me meer aan dat gezever van die duitser!
Wat ik dan wel heel positief vond aan het commetaar is dat hij tussendoor vermelde op wat voor lijn de jury's zaten! Dit vond ik wel prettig om te weten!
Laatst bijgewerkt door YvonneS op 21-08-04 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:47

En dat is het dus, verspreek je je 1 a 2 x dan is het nog oke, maar die proef word tig keer gereden en je ziet toch ook wel het verschil ...

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 18:59

ik vond het zo zwaar irritant dat hij telkens ipv pirouettes piaffe zij! grrr Boos! hahaa

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:01

Anna42 schreef:
Stuur deze pagina's maar eens naar de NOS. Worden ze misschien eens wakker. Op de NOS side onder Studio Sport kun je reageren.


Kunnen die dat dan wel lezen ??

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:02

kopieer je het toch naar word

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:07

joke20 schreef:
kopieer je het toch naar word


Kunnen we doen, maar das niet zo profesioneel ... ben zo trouwens weg na de estafette!

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:08

moet ik net anders kopieren?

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:09

joke20 schreef:
moet ik net anders kopieren?


Mag ook ...

Edit: Maar we kunnen ook een meel opstellen en dan onze namen er onder en bokt.nl Tong uitsteken

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:11

Stuur gewoon de link van dit topic door.

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:12

Kan dat wel Lies? Want ik ging dat ook een x doen en toen kon die gene dat niet lezen omdat ze lid moest zijn Verward

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:13

Ze kunnen dit gewoon lezen

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:15

Dan gewoon de link sturen!

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:21

ok doen we dat

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:28

even voor de duidelijkheid, wie stuurt het dan precies?? Niet dat iedereen dit roept, en niemand actie onderneemt..

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 19:33

YvonneS schreef:
Nou ja, ik zie er gewoon het probleem niet in. Als hij piaffe zegt en er wordt een pirouette gereden, dan denk ik verspreking. En we gaan weer verder! Wij paardenkenners weten toch beter. Stel je zet er Tineke neer (die idd erg komische uitleg kan geven) dan steken wij daar toch nog niks van op, juist omdat die alles in jip en janneke taal moet uit gaan zitten leggen!



Yvonne, die man zit hier niet voor de eerste keer!
En de GP is nog altijd een voorgeschreven programma..dus hoezoe verspreking??Je kunt het zelfs op de achterzijde van de startlijsten meelezen...

En over die Duitse commentator, die laat tenminste merken dat paardrijden wel degelijk emotie is! Dat ie soms wat overenthousiast is kan me niet schelen(een beetje chauvinisme mag toch wel ?), hij geeft tenminste gedege commentaar dat ie soepeltjes aanelkaar praat.

En het commentaar hoeft niet expliciet alleen maar zuiver technisch te zijn. Gewoon degelijk commentaar met iemand die er hart voor heeft.
Meer vraag ik niet Verward

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:09

Zullen we maar beginnen met comentaar wat correct is, is al een goed begin toch??

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:11

Dat is een zeer redelijk verzoek. Daarom zou je van een organisatie als de NOS ook mogen verwachten dat zij ons van een redelijk en boeiend commentaar voorziet. En ons niet opgescheept met een commentator die zelfs in onze Dorpskrant nog geen stukje over de Olympische paardensport zou mogen schrijven.

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:14

ja laten we maar beginnen met wat ie goed zei

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:16

Waarom moet er een commentator zitten?
Zet gewoon onderin het scherm, als een soort ondertiteling, wat voor oefening er wordt gereden voor de leken. Dan kunnen we gewoon genieten ipv ons te ergeren.

besita
Berichten: 6782
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 20:20

Ik vind die man ook zo irritant ,ik ben zelf grote springfan en daar geeft ie ook altijd zo'n stom commentaar en bij elke ruiter geeft ie al jaren hetzelfde commentaar ,wordt ie dan nooit eens geupdate? ik denk ook dat er meer mensen met dressuurkennis gekeken hebben dan leken en die hebben toch meer aan vakcommentaar!!
Bij ons in belgie is het niet veel beter daar is ook al jaren zo'n kwal aan het woord ,alleen zetten ze er bij ons meestal iemand bij (ruiter,coach ofzo )die mee "helpt"
Ik kijk via de satteliet bijna iedere week naar jumping op de duitse zenders en vind het daar veel beter die heeft tenminste verstand van de jumping en weet altijd netjes de afstammingen erbij te vertellen wat nog leuk is als je zelf fokt

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 20:37

Sjuimpje schreef:
Waarom moet er een commentator zitten?
Zet gewoon onderin het scherm, als een soort ondertiteling, wat voor oefening er wordt gereden voor de leken. Dan kunnen we gewoon genieten ipv ons te ergeren.


ben ik niet met je eens Sjuimpje..het moet geen ijzige stilte worden
Ze zetten er tegenwoordig al muziek onder, en de GP korter gemaakt om het aantrekkelijker te maken!

Er mag best met wat meer invoelend vermogen gesproken worden.

Om te zeggen dat een oefening goed gaat terwijl ie over de teugel gaat..

Laat ik eens dit voorstellen in navolging van de Reduson-aktie in Nijmegen(commentaar via een oortje van een jurylid)

Laat een nog net niet O-jurylid eens zijn visie op de zaak werpen?
Moet hij/zij wel over een prettige stem en ter zake doende achtergrondinfo geven

Wie heeft er connecties? Tyrza misschien??


en libke ik hoorde vrijdag ook al van een doorgewinterde springruiter dat die zich ook altijd zaten te ergeren aan het commentaar.
Dus het zijn niet alleen de dresuurruiters die er moeite mee hebben Haha!
Laatst bijgewerkt door Gerrie op 21-08-04 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt