voorpluk invlechten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

voorpluk invlechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 12:49

ulisse heeft maar een ieniemienie voorpluk, en dat is ontzettend lastig met invlechten, zo'n klein en dun strookje haar. Het resultaat is dan ook een ieniemienie knotje Tong uitsteken Bloos . Daarnaast vind ze het ook nog eens heel vervelend dat ik eraan zit te trekken, dus ik vroeg me af of het voor de punten van verzorging uitmaakt of je de voorpluk wel of niet invlecht.

Wat doen jullie altijd, wel of niet voorpluk invlechten?

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 12:59

Ik vlecht de voorpluk nooit in, mijn paard krijgt daar zo'n blote billen gezicht van! Heb altijd een 7 of 8 voor de verzorging dus daarvoor maakt het niks uit.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:03

Mirk heeft een giga ponyvoorpluk. Ik vind het erg lelijk en onverzorgd staan wanneer ik hem los laat hangen. Het is Mirk zijn hobbie ook niet om het te laten vlechten, maar ik doe het toch Haha!

Toen ik nog een paard reed met een mini voorpluk vlechtte ik hem nooit in, het stond haar gewoon niet

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:04

Ik zou het niet invlechten, vind dat het vaak lelijker maakt. Ik hou sowieso al niet van ingevlochten voorpluk.

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 13:30

Estor had ook maar 3 haartjes oid, dus ook niet echt te vlechten. Ik heb bij hem dn ook nooit zijn voorpluk gevlochten met wedstrijden.
Duvel heeft wel best een volle pluk en hem vlecht ik wel steeds.
Ik heb alleen niet echt verschil gemerkt in punten voor de verzorging tussen die twee.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:56

Die ene vlecht meer of minder maakt idd niet zoveel uit hoor. Doen wat je zelf het mooiste vindt (of misschien wel het makkelijkste...). Bij het ene paard staat het wel en bij de andere dus niet.

savvie
Berichten: 8
Geregistreerd: 19-08-04
Woonplaats: OOSTERBEEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 15:04

als je paard veel maantop heeft dan is het wel mooi om in te vlecht om het geheel kompleet te maken maar bij jay jay doe ik het ook niet vanwege ieniemienie plukje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:07

Ik vlecht wel altijd de voorpluk in!
Maar bij een klein voorplukje kan dit erg lastig zijn!
Het ligt dus wel aan meerdere factoren, bij sommige paarden staat het ook gwoon niet.

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 16:24

Ik vlecht de voorpluk ook altijd in, ook bij mijn paard die niet zo'n vol voorplukje heeft. Het staat haar gewoon veel chiquer. Lachen

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:06

Als je paardje een fijn en chique hoofdje heeft staat het vaak wel mooi, een ingevlochten voorpluk. Ik doe het bij Odess wel altijd, omdat haar koppie dan beter tot z'n recht komt, maar bij m'n vorige paard deed ik het niet, omdat die een heel groot hoofd had. Maar het is persoonlijk natuurlijk en het verschilt per paard:)

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:16

Maakt niets uit voor de punten bij verzorging, het is namelijk geen verplichting, dus kunnen ze je er nooit op afrekenen.

M'n wedstrijdpaardje heeft ook een mini voorpluk en soms vlecht ik 'm wel in. Maar ik vind aan de ene kant het knotje geen gezicht (hij heeft er wel een hoofd voor, maar het staat altijd zo kaal), maar aan de andere kant vind ik dat mini plukje nou ook weer niet echt mooi. Dilemma!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:21

Sjors heeft ook geen grote voorpluk, maar ik vlecht m wel. Gewoon met naald en draad, dan valt het niet zo op dat het knotje zo klein is Haha!. Ik vind het chiquer staan.

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 18:27

Als je perse een mooi knotje bovenop zijn koppie wil hebben, kun je ook een 'extention'knotje maken. Als je de manen trekt, bewaar dan een mooi plukje waar je een vlechtje van maakt en een knotje. Maak van de (kleine) maantop een vlechtje of staartje en naai daar met touw je knotje op vast. Het is even oefenen, maar wel te doen en dan heb je voortaan ook een mooi knotje bovenop!

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:29

Ik deed het altijd, staat mooier vind ik. Alleen heeft ze er zo'n hekel aan...en was de vorige keer met invlechten heel irri..dus heb het niet gedaan. Morgen weer nieuwe poging Haha!

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 21:59

het cijfer van de verzorging is tog 1 pot nat, ze geven bijna iedereen het zelfde cijfer alleen als het opvalt dat het beter/chiquer uitziet als de rest geven de 1 punt hoger ziet het minder uit 1 punt lager. ze zien het in 1 oogopslag, ze letten niet op een knotje in de voorpluk.

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:40

Hihi, bij mijn Odessa Haha! ( die sprekend lijk op Odessa van Odess hierboven - ik heb ff in je profiel gekeken, Odess, vandaar dat ik het weet Bloos ) doe ik het altijd wel, want bij haar staat het heel chique, en ze heeft een lange volle maantop dus ik maak altijd zo'n invlecht van bovenaf de kruin. Maar als je paard maar een heel klein plukje manen heeft aan de voorkant, zou ik denk ik de moeite niet nemen, want zo'n heel klein knotje aan de voorkant is het dan net niet. En voor de punten voor verzorging maakt het echt niet uit. Dan kijken ze toch meer naar het hele plaatje.

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:23

sommige mensen maken er ook een gewone vlecht van die vlechten dus niet in vanaf het begin en maken er dan een knotje van, dat staat wel lelijk vind ik. Goldy heeft ook niet een grote voorpluk maar ik vlecht wel altijd in, staat netjes, al zeg ik t zelf.

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:31

ik laat het mooi los hangen.. vind het maar een gepruts bij sheronit, en vind het ook niet mooi staan zo'n knotje tussen haar oren

Marcella

Berichten: 36717
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 22:15

De voorlok van die fjord van me vlecht ik niet, want dan heeft hij een bloemkool op zijn hoofd.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 00:19

Ik vlecht de voorpluk wel in, juist omdat het zo tuttig staat; zo'n ieniemienie voorplukje Haha!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 07:43

Ik vind het ook altijd chique staan, zelfs als het een miniknotje is.

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 09:27

Rosanna schreef:
Hihi, bij mijn Odessa Haha! ( die sprekend lijk op Odessa van Odess hierboven - ik heb ff in je profiel gekeken, Odess, vandaar dat ik het weet Bloos ) doe ik het altijd wel, want bij haar staat het heel chique, en ze heeft een lange volle maantop dus ik maak altijd zo'n invlecht van bovenaf de kruin. Maar als je paard maar een heel klein plukje manen heeft aan de voorkant, zou ik denk ik de moeite niet nemen, want zo'n heel klein knotje aan de voorkant is het dan net niet. En voor de punten voor verzorging maakt het echt niet uit. Dan kijken ze toch meer naar het hele plaatje.


Haha! Helaas heb jij geen foto's in je profiel, je maakt me nieuwschierig! Maar een echt volle maantop heeft Odess niet, dus in dat geval lijken ze niet op elkaar Knipoog

Bij Odess is het geen porem, zonder knotje, ze heeft namelijk een voorpluk die zeg maar zo: /\ zit, geen porem... Dan maar een knotje!

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 09:45

Dat van die extension is wel een goed idee vind ik. Zo belast je de maantop niet en ziet het er toch nog netjes uit.

Mijn paard vlecht ik wel, hij krijgt daardoor een veel chiquere uitstraling. Maar hij hij heeft een flinke bos manen, dus het kan makkelijk, alhoewel het niet zijn favoriete klusje is.

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 10:49

Ik vlecht Melody zijn voorpluk nooit in en die van Schumacher wel.
Volgens mij maakt het niet uit voor de verzorging, ik heb met beide meestal een 8 en soms een 7.

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 10:53

He Odes, ja ik weet het, ik moet nodig mijn profiel eens gaan invullen Bloos . Hihi, ik zal je pb'en als het zover is!! Maar voorpluk, of niet, die van mij heeft net zo'n fijn koppie als die van jou Lachen (en verder ook de bouw) . Vooral de twee foto's die je in je avatar hebt gebruikt, lijken precies op die van mij . Mag ik jouw avatar lenen .... Knipoog