Sport-predicaat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Sport-predicaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 17:54

Ik rijd sinds kort weer een 6jarige Cocktail-merrie (1,5jr geblesseerd geweest)
Nu is zij ster en prok. Voor de IBOP raakte ze geblesseerd.
Nu zit deze merrie in het laatste jaar ('98) waarbij de merries keur worden als ze in de sport M2 + 5 zijn.
Ik mag met deze 'groene' merrie gelijk Z starten.
Stel: ik start Z maar rijd geen winstpunt, is ze dan keur?
Het lijkt me niet maar de eigenaar beweert van wel, hij heeft het KWPN gebeld. Dan maken ze het je wel erg makkelijk Verward

Toen Nistria 5 was, was ze tijdens de centrale keuring Z+0 maar ik had wel de M uitgereden, Nistria werd gelijk Keur ipv Ster.

Iemand die hier wat meer van weet??

Hoort dit bij wedstrijden of Fokkerij????

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:10

Als ze idd nog onder de oude regeling valt dan moet ze 1 winstpunt in de Z1 rijden. Het is idd M2+5 maar indien in een hogere klasse gestart wordt, dient tenminste 1 winstpunt behaald te zijn (volgens KNHS regelement) Haha!

Net als Lotje dus, die is nu ook keur.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:14

Wat Suzanne zegt klopt idd, anders zou het wel heel makkelijk zijn nietwaar Knipoog

Met springpaarden zou het dan helemaal mooi zijn, die breng je als ze 6 zijn gewoon naar een prof die meteen ZZ mag starten. Binnenrijden en klaar Haha!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 20:28

gomir schreef:
Wat Suzanne zegt klopt idd, anders zou het wel heel makkelijk zijn nietwaar Knipoog


Tja ik anders ging ik me nu nog inschrijven Haha!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:30

Naast het keurschap kan ze ook nog het Sport-predikaat krijgen als ze Z2+1 is. (Je titel is een beetje onduidelijk)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 08:53

Er is en regel dat het paard 1 winstpunt moet lopen als het in een hogere klasse wordt gestart!
Mocht bijvoorbeeld Anky het paard gelijk gaan starten in de I2, dan is een score van 59,8% NIET voldoende (hoe knap dat ook is).

De eigenaar is duidelijk niet op de hoogte.
In een ver verleden kon het wel omdat de registratie toen anders plaats vond, maar dat feest is al jaren voorbij.... (toen kon je een paard in het Z-springen starten, je laten uitbellen op de 1e hindernis en terugplaatsing aanvragen naar de M, waar je gelijk werd geplaatst op M+8.......)

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 10:18

Dit hoort bij Fokkerij.

Heeft de merrie al wel een veulen gehad trouwens? Want daar hoor ik je niet over, terwijl dat ook één van de eisen is voor het keurpredikaat (in deze periode nog, verandert vanaf 1 januari).

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 17:14

Nistria schreef:
Ik rijd sinds kort weer een 6jarige Cocktail-merrie (1,5jr geblesseerd geweest)
Nu is zij ster en prok. Voor de IBOP raakte ze geblesseerd.
Nu zit deze merrie in het laatste jaar ('98) waarbij de merries keur worden als ze in de sport M2 + 5 zijn.


Ik rijd ook een 6 jarioge merrie, die ster en voorlopig keur is, maar de eisen voor keur is toch m1+5 en niet m2+5? Worden de regels voor het sport predikaat ook veranderd vanaf 1 januari 2005?

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 13:19

MissHIS schreef:
Dit hoort bij Fokkerij.

Heeft de merrie al wel een veulen gehad trouwens? Want daar hoor ik je niet over, terwijl dat ook één van de eisen is voor het keurpredikaat (in deze periode nog, verandert vanaf 1 januari).


Ja, loopt nu een veulen bij en vorig jaar ook 1

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 19:04

Nistria schreef:
Ja, loopt nu een veulen bij en vorig jaar ook 1


Ok Lachen

Ricoh: inderdaad M1+5. Vanaf 1 januari 2005 wordt het voor keur Z1+1. Sport dres. is Z2+1. Dit blijft verandert niet per 1 jan.