Springen bij Bixie.. hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Springen bij Bixie.. hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 17:49

Vrijdag gaat een leerling van mij meedoen met m'n Tinker aan een Bixie concours, dressuur en springen. Het dressuur snap ik nu wel hoe het gaat ivm meerdere leerlingen die dat ook doen. Maar om heel eerlijk te zijn, het springen heb ik nog nooit gezien of wat over gelezen.

Wie weet hier wat van? want ik heb al begrepen dat er geen Oxers inzitten en er een slalom inzit, maar hoe gaat het qua punten of beoordeling? Er zitten dus drafbalken in, dus in galop kan het parkoers niet worden genomen had ik al begrepen.
Maar bv, kijken ze erg streng naar de houding van de ruiter? is zo'n parkoers net zo ïngewikkeld"als een normaal parkoers qua sturen en volgorde van de hindernissen?
Hoe berekenen ze fouten? en mag je in geval van overmatige zenuwen/faalangst helpen in het parkoers?

De moet 60 cm springen, en kan dit ook wel,maar m'n leerling heeft dus zeer zeer zware faalangst, en daarom wilde ik deze dingen van tevoren even weten zodat ik haar kan gerust stellen en zonodig kan helpen. helaas kon ik via de officiele sites niet zo ver/was niet duidelijk, dus als er mensen zijn die er ervaring mee hebben?

SelenaV

Berichten: 2066
Geregistreerd: 01-09-03
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 18:01

Ik heb bixies een paat jaar geleden gesprongen. en als alles netjes gaat krijg je gewoon een stempel net als de dressuur.. Je moet tussen bepaalde hindernissen stukje draven en galloperen(tenminste toen wel) en als dat gewooon netjes gaat krijg je een stempel.. het gaat ook dat je wel in de draf zit en dan waar het moet galoppeerd. en dat je geen foutjes maakt. Lachen het is best leuk vind ik Lachen

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 18:07

ja? maar is het een soort proef die opgelezen wordt dan? (daar lijkt het een beetje op als ik zo je verhaal lees)
Ze heeft geen Bixiekaart, gewoon eemalig meerijden vrees ik. Dus de maatstaf ligt niet zo hoog?

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-04 23:44

niemand anders?