voorlezers... nooit geen probleem meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sheda

Berichten: 262
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Boetele

voorlezers... nooit geen probleem meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 11:28

Zou het niet handig zijn als de organiserende vereniging van een dressuurconcours ook voor voorlezers zou kunnen zorgen? Deze moeten dan b.v. een vergoeding kunnen krijgen voor hun clubkas zodat ze er dan ook nog wat aan hebben.
Heeft iemand hier al ervaring mee, het lijkt me superhandig als je ook al van te voren kunt opgeven dat je ook een voorlezer nodig hebt.
Zo kan je je lekker concentreren op de proef Schijnheilig

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:31

Haha.. is handig alleen geen animo. Onze vrijwilligers lopen al op het terrein. Dat is ook het hele probleem van wedstrijden organiseren. En zoals je vast wel in andere topics hebt gelezen krijgen de voorlezers vaak de schuld als iets niet goed gaat.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:36

Gewoon uit je hoofd leren die proef! Heb je al dat driedubbele geschreeuw ook niet naast de ring..... Aaaa Ceeee binnenkomen arbeidsdraaaaaf...... Aaaa Ceeee binnenkomen arbeidsdraaaaaf...... Aaaa Ceeee binnenkomen arbeidsdraaaaaf...... X haaaaaalthouden en groeten!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:38

Vroeger gebeurde dat ook (zo'n 25 jaar gelden)
Op KRING concoursen leverde elke club een aantal lezers........... echt waar!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:39

GeJe schreef:
Gewoon uit je hoofd leren die proef! Heb je al dat driedubbele geschreeuw ook niet naast de ring..... Aaaa Ceeee binnenkomen arbeidsdraaaaaf...... Aaaa Ceeee binnenkomen arbeidsdraaaaaf...... Aaaa Ceeee binnenkomen arbeidsdraaaaaf...... X haaaaaalthouden en groeten!

Verzamelde galop Geje............. verzamelde galop..............
Oh k#t.......... je zat naast de B ring........ Haha!

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:44

CGJ12 schreef:
Vroeger gebeurde dat ook (zo'n 25 jaar gelden)
Op KRING concoursen leverde elke club een aantal lezers........... echt waar!

Ja vroeger... maar eerlijk waar hier zijn de vrijwilligers dun gezaaid en hebben we , ook al zouden we het wel willen geen extra mensen om voor te lezen. Ben al blij als ik alle schrijvers bij elkaar krijg.

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:46

Er zijn al concoursen afgelast omdat er te weinig vrijwilligers zijn. En je ziet stgeeds meer dat de organisatie op een vast clubje aankomt, dat steeds kleiner wordt. Dus laat staan voorlezers ook nog eens leveren!

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:47

sheda schreef:
Zou het niet handig zijn als de organiserende vereniging van een dressuurconcours ook voor voorlezers zou kunnen zorgen?


Tuurlijk joh, stelt toch niets voor het organiseren van een wedstrijd. Naast die bijna 40 schrijfsters die we moeten zien te vinden en al die ringmeesters, assistentparcoursbouwers, parkeerwachten, mensen voor in de consumptietent, secretariaat en rekenkamer, kunnen we inderdaad ook wel even een stuk of 100 voorlezers aanstellen. Mensen staan toch al te springen om als vrijwilliger aan de slag te mogen. Schijnheilig

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:54

Haha.. echt te springen ja. Misschien kan ze haar voorstel plaatsen onder het topic er was eens...

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 11:55

Volgens mij heb je zelf nog nooit mee geholpen (sorry als het wel zo is) anders weet je dat het enorm moeilijk is vrijwilligers te krijgen!

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:00

Was sarcastisch bedoeld Skipper Knipoog

Ik zit al weer met een hele stapel startcoupons voor m'n neus, die ik nu maar even moet gaan invoeren, ga vanavond weer even op jacht naar springjury's. Kortom ik weet wat het organiseren van een concours inhoudt. Haha!

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:02

Was ook geen reactie op jou! Maar op topicstarter ! Haha!

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:04

Ah, OK ik begrijp het Haha!

sheda

Berichten: 262
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Boetele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 12:04

Ben zelf ook redelijk fanatiek vrijwilliger van onze club dus ik weet hoeveel tijd erin zit.
Maar als ik alleen hier al lees hoeveel spanning er bij vele ruiters is op concoursen en dan ook nog eens op tijd een voorlezer moeten vinden is niet echt leuk, bovendien hoeft die voorlezer het ook niet voor niets te doen maar voor de clubkas, is eens wat anders dat WORST verkopen ofzo!!!

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:06

Goed, dan haal ik de persoon achter de worst weg (wie gaat dan de worsten bakken?). En waar haal ik die 99 andere voorlezers vandaan? Schijnheilig

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:06

Gaat niet eens om geld. De mensen hebben er gewoon geen zin in. Dit omdat sommige ruiters zich niet meer weten te gedragen tijdens wedstrijden. Zie stukje uit de P& S over de vrijwilliger.

sheda

Berichten: 262
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Boetele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 12:07

en bij ons helpen vaak de paarderuiters op de ponyconcoursen en de ponyruiters (ouders) op de paardenconcoursen

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:09

Hé Anouska daar moeten we dus zijn!!!

sheda

Berichten: 262
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Boetele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-04 12:11

maar idd - ik zal alles wel te rooskleurig zien - toch jammer eigelijk

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:15

en als dan een keer een proef fout gaat,gaan ze lekker lopen vitten op die lezers???,nee dank je!

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:21

Daarom lees ik ook liever niet anderen voor als ze het vragen! Heb het gelukkig nog nooit gehad, maar heb geen zin in stank voor dank! Haha!

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:22

That's the issue. Maar troost je als het regent is het de ringmeester z'n schuld haha...

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:35

Ik ben nog een van de weinigen die, zoals in de ponytijd, nog paps en mams meeneemt op de wedstrijden.
Er gaat ook geen wedstrijd voorbij dat allerlei mensen niet haar aanklampen om voor te lezen. Doet ze meestal wel trouwens, laatst moest ik tegen de jury zeggen:
"sorry, heeft u nog een paar minuutjes de tijd, mijn moeder is iemand anders aan het voorlezen. Clown

Je kan iig 1 proef uit je hoofd leren en dan een voorlezer voor proef 2 te krijgen.

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:23

Tazz schreef:
Hé Anouska daar moeten we dus zijn!!!

Ja! Hé dat is makkelijk, de vrijwilligers van een andere vereniging laten komen.

Mag ik dan 100 vrijwilligers, die allemaal even 10 proefjes komen voorlezen (lijkt me toch wel het maximum, daarna ben je helemaal schor). Geen reiskostenvergoeding natuurlijk Schijnheilig

Onze eigen leden plus aanhang zitten namelijk al te schrijven, zijn ringmeester, parkeerwacht, assistent parcoursbouwer of zitten in het secretariaat de coupons na te tellen en in te voeren in de computer of halen de coupons op bij de jury, nemen het inschrijfgeld in ontvangst of vertellen de deelnemers dat de prijsuitreiking echt zo snel mogelijk is en dat de punten echt zo snel mogelijk worden opgehangen, staan in de consumptietent (ja ook achter de worst) of ze rijden hun eigen proefjes en/of parcours natuurlijk. Haha!

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:29

Wie o wie meld zich aan? Opstellen in rijen van twee graag.