de wedstrijd...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

de wedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 10:55

hey mensjuhs!
ik heb morgen avond een onderlinge wedstrijd dressuur, nu moet ik mijn pony losrijden in een bak vol met paarden (ik start tussen de paarden) maar mijn pony heeft als het ware een fobie voor vreemde paarden!!
maar tog zal ik er tussen moeten losrijden, ik kan het haar gewoon niet afleren en als ik er morgen aan ga proberen te beginnen dan maak ik haar helemaal overstuur en ze is al zo kijkerig! heeft iemand hier ook als van? en wat doe je hieraan? ze springt gewoon weg als er n ander paard in de buurt komt, met losrijden ben ik dan ook erg op mijn hoede. maar ik ga het morgen tog proberen!! groetjes roelinda en bonny OK dan!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 10:59

Leuk dat je weer gaat starten Roelie! Waar ga je?

Springt ze ook weg als je haar goed aan het werk zet met overgangen, figuren, enzovoorts? Kan je het anders niet eens wat vaker thuis oefenen?

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 11:01

ja dan is ze in eens uit haar concentratie en ziet ze alles als ze net lekker liep, ik oefen thuis in de bak met andere pony's maar dan gaat het wel, zolang ze het paard of de pony kent gaat het best.. maar vreemde! das het probleem.. balen is dat hor! maar klaat je weten hoe t is gegaan! xxx

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:16

Ik denk toch dat de enige manier is om gewoon te gaan. Als je niet naar wedstrijden gaat leert ze het nooit. Naar mate je vaker gaat zal ze er meer aan wennen en zal het beter gaan. Ik denk dat je in het begin niet voor de prestaties moet gaan, maar gewoon voor het leer-proces. Probeer zelf rustig te blijven, als jij gestresst wordt zal je pony daar zeker nog drukker van worden.

Nu de wedstrijd morgenavond een onderlinge is neem ik aan dat je de andere deelnemers kent. Misschien kun je hen even uitleggen wat het probleem is en hen vragen hier een beetje rekening mee te houden.

Succes en veel plezier!

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 18:15

ja ik geef ook zeker niet op! ik blijf proberen en ik heb geduld ervoor en ik ga ook puur morgen om weer te laten wennen! bedankt voor de goede tips!! xxx

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-04 23:11

nou ik heb het wedstrijdje gereden, ze was wel heel opgefokt en best bang maar ben toch mijn proefjes doorgekomen! HAHA ik ben 3e geworden met 174,5 punten van de 16 en 7e met 151 punten van de 16! de punten tellen niet maar kben tog tevreden!!! xxx