2e keer B-parcours te Bunschoten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

2e keer B-parcours te Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 17:32

Vandaag heb ik voor de 2e keer met Killea een B-parcours gesprongen. Er stonden een paar hindernissen flink aan de maat o.a een oxer en een triple. Verder was het een mooi parcours met redelijk lange lijnen. Goed te doen dus.
Was wel ietwat zenuwachtig, want ons eerste B-parcours was een aanfluiting. Tijdens het losspringen stond ze alleen maar op de rem voor de hindernis. Boos!
Ben nog wel het parcours in gegaan en gelukkig gingen we wel rond, maar je moet niet vragen hoe. De balken vlogen om onze oren. Huilen

Afijn, vandaag ging het met losspringen wel goed. De eerste 2 keer ging ze wat groot af, maar dat heb ik kunnen corrigeren zodat het daarna steeds goed paste Schijnheilig .

Toen het parcours in. Ze voelde fijn aan. Van 1 naar 2 was een ruime bocht die ik iets te ruim nam en toen te veel bij moest sturen, wat resulteerde in dat ik te veel vast hield aan de voorkant waardoor ze met haar voorbeen de balk meenam. De rest van het parcours ging erg lekker, mooi grondtempo en een gesloten galop. We gingen geen 1 keer groot af en ik kon alles mooi pas bij de hindernis rijden.
Gelukkig is de rest van het parcours foutloos gegaan dus kunnen we ons eerste wp in het springen noteren!

En gelukkig mochten we in zomertenue springen, want zelfs om half 11 vanmorgen was het al heet! OK dan!

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 18:44

hoe hoog zijn de hindernissen als je B rijd met je paard??
Ik wil in de toekomst mischien ook wel eens wedstrijden springen maar weet niet hoe hoog dat is bij de paarden.

Vroeger bij de pony's wel veel gesprongen

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 18:56

Een B-parcours staat meestal op 1 meter hoogte (de parcoursbouwer mag 5 cm hoger bouwen) en de breedte varieert. De triple stond op 1.50 breed en de oxer op 1 meter (lekker vierkant gebouwd dus).

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 07:26

Ben ook in Bunschoten geweest. Stond voor een B parcours inderdaad flink aan de maat. De mijne sprong niet fijn, ging niet slecht ofzo, maar voelde wel slecht aan. Normaal kan ik hem heel relaxed rondrijden, maar vandaag moest ik hem er goed tussen houden, hij liet zich niet fijn rijden. Ach ja, kan niet altijd fijn gaan! Lachen