wedstrijd paard gevraagd voor punten te rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

wedstrijd paard gevraagd voor punten te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-04 22:06

ik heb en raar vraagje.. ( moddies weet ook niet of het hier goed geplaats is anders verplaats je het maar)

IK heb nu een hengst en voor ik met hem officieel kan starten moet ik eerst L dresuur hebben gereden VÓÓR ik met een hengst mag starten.

Ik heb zelf B met aantal winstpunten gereden. Cayuse is nu nog maar 2 en half. Maar ikwil hem graag uit brengen.

Nu ben ik al een tijdje op zoek naar en wedstrijd paardje waar ik me punten op mag halen dat ik met me eigen paardje dadelijk kan gaan starten.
Dit gaat natuurlijk eventueel tegen vergoeding. Liefs omgeving ALpehn aan de Rijn. (Z-H)

Wie o Wie wil en kan mij helpen om L te worden met zijn of haar paard.
Wil je iets meer weten over mij of zo PB me dan!

Ik heb al 16 jaar rij ervaring en heb de nodige paarden in gereden. Door mijn 2 zwangersschappen is het nooit gelukt om me wedstrijden verder te komen omdat ik dat toen gestopt heb. Maar nu wil ik het weer op pakken met Cayuse.

Ik rijd nog regelmatig en ben niet alte bang uit gevallen.

gr Nadine

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 01:13

dit hoor denk ik meer bij een van de EA forums, wil je een hengst van 21/2 nu al uitbrengen op wedstrijd?volgens mij mag dit niet eens...weet niet ckr hoor....
en volgens mij mag je een hengst gewoon starten hoor, waar heb je vandaan dat je eerst L gereden moet hebbe?

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 01:17

Misschien een advertentei op marktplaats zetten.

Ik denk niet dat ze een 2,5 jarige wil gaan starten. Maar dat ze wel alvast l1 wil zijn zodat als hij er klaar voor is zij er mee kan starten

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 06:26

als je wedstrijden wil rijden moet je eerst L + wp`s hebben. anders mag je de hengst niet starten.. staat in de regelementen van de KNHS.
ik zou ook even een advertentie op marktplaats zetten en misschien kan je een paard van de manege dat lekker loopt een tijdje leasen voor wedstrijden..

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 06:54

Als je een hengst wil starten moet je zelfs L2+1 geweest zijn. Dit betekent dus dat je 21 wp moet halen voor je zo ver bent.
Ik hoop voor je dat je een paard kunt vinden, want hij zal heel wat keren met je op wedstrijd moeten Knipoog
Succes!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 08:01

Maar waarom wil je hem hengst laten?

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 09:54

Hier even wat antwoorden.. wij hebben een hengstenhouderij met tinkers.
En hij moet dekhengst worden. Ik wil nu al gaan rijden voorme punten dat ik straks als hij 3 en half is en hem ingereden heb ( wat veel tijd kost en dat ik dan niet zoveel tijd heb voor een ander paard te rijden) me punten al heb voor L.
Vandaar. Een manege hebben wij niet in de buurt die paarden verleast hier voor jammer genoeg..
Heb al veel rond gevraagd,. idd ik ga ff naar marktplaats om eens te kijken.

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:14

Cayusejuhh schreef:
Hier even wat antwoorden.. wij hebben een hengstenhouderij met tinkers.
En hij moet dekhengst worden. Ik wil nu al gaan rijden voorme punten dat


Hij moet toch echt 3 jaar zijn voor dat je hem mag gaan starten, en snel effe in een paar weekjes 21 punten op een vreemd paard proberen te rijden, lijkt me erg ambitieus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:21

WWWiske schreef:
Hij moet toch echt 3 jaar zijn voor dat je hem mag gaan starten, en snel effe in een paar weekjes 21 punten op een vreemd paard proberen te rijden, lijkt me erg ambitieus.


Als je wat verder had gelezen had je dit zien staan:

"Ik wil nu al gaan rijden voorme punten dat ik straks als hij 3 en half is en hem ingereden heb ( wat veel tijd kost en dat ik dan niet zoveel tijd heb voor een ander paard te rijden) me punten al heb voor L."

Hij is nu 2,5 en met 3,5 wil ze hem inrijden, duurt dus nog een jaar!
In een jaar is de L echt wel te halen.

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:39

oh ja een jaar, dan moet ldat ukken, ik vond het er wat onduidelijk staan.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 10:46

Ik vind het er juist heel duidelijk staan:

Eigen paard is pas 2,5 dus voordat die wedstrijdklaar is ben je minimaal anderhalfjaar verder. In die tussentijd kan ze met een ander paard starten om L2 + 1 te worden. Met regelmatig starten kan dat best in die tijd Lachen.

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:37

is 2,5 niet wat jong? :S om te rijden? of zit ik er nou naast?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:39

Waar staat dat ze met een 2,5 jarige gaat rijden?
Ik zie het nergens

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:40

oeps verkeerd gelezen

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 11:46

Goed lezen iedereen Haha!. Volgende opmerkingen die ik zie over 'met een 2,5 jarige starten' en 'is dat niet wat jong om op wedstrijd te gaan' worden gesplitst.

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 13:46

pffffffffffff idd zeg. BRilletje nodig..? haha

IK GA PAS MET 3 EN HALF ER OP EN DAN OP WERKEN DAT IK KAN STARTEN!!! nu IS HIJ 2 en HALF. DUS IK HEB NOG zeker EEN JAAR OM L 2 TE WORDEN !

tuurlijk ga ik niet op een 2 en half jarige zitten haahahahahaha doe ff normaal denken Haha!

snowwhiteM
Berichten: 110
Geregistreerd: 02-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:09

Je moet idd L2+1 zijn, maar je mag ook met L+1 springen een hengst starten. Dus als je slim bent rijd je gewoon 5x een foutloos B parcours in de B en dan eentje in de L en tada... je mag je hengst starten! Lachen Haha! Pling

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:09

sorry! foutje kan gebeuren haha

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:21

Cayusejuhh schreef:
tuurlijk ga ik niet op een 2 en half jarige zitten haahahahahaha doe ff normaal denken Haha!



Nee leek mij ook wat snel, maar met dat warme weer maak je wel eens een (lees)foutje Bloos , maar vergis je niet ze zijn er echt die dat wel doen, zo heel vreemd zou dat dus niet zijn geweest, of je dat moet doen is natuurlijk weer een ander verhaal.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:41

snowwhiteM schreef:
Je moet idd L2+1 zijn, maar je mag ook met L+1 springen een hengst starten. Dus als je slim bent rijd je gewoon 5x een foutloos B parcours in de B en dan eentje in de L en tada... je mag je hengst starten! Lachen Haha! Pling



Nee!
want om te springen,moet je weer eerst 1 wp in de dressuur hebben,dus dan moet ze eerst een paard in de dressuur uitbrengen:1wp,en dan gaan springen!

wat een gedoe!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 16:36

Die wp in de dressuur mag je ooit een keer met een paard gehaald hebben. Als je goed gelezen hebt dan zie je dat ze met een ander paard al wp in de B heeft gehaald. Lezen!

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 16:56

Whahahahahaha...... geweldig dit topic.. gaat met name over het GOED lezen!!
Sorry, moest er ff om lachen!!

Heb helaas geen 'leen-paard' voor je!

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-04 17:04

Jnien schreef:
Whahahahahaha...... geweldig dit topic.. gaat met name over het GOED lezen!!
Sorry, moest er ff om lachen!!

Heb helaas geen 'leen-paard' voor je!

\
HAHAH ja idd goed lezen is in dit topic een must! Knipoog

Ik heb vroeger bij de pony's via het nkb wedstrijden gereden. ( zon 10 jaar geleden.) vraag me af of die nog gelden voor een ander paard( dit was bij de pony's)

Maar je moet toch ook 10 wp inhet springen hebben voor je ovcer mag naar L? en van L1 dresuur naar L2 dresuur? is dat 5 of 10 wp dat je over MAG?

thnx alvast voor jullie reacties OK dan!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 17:31

Behaalde winstpunten blijven altijd geldig, het is alleen de vraag of ze nog ergens terug te vinden zijn Knipoog
Maar als je nog ergens een startcoupon hebt liggen waarop je winstpunt(en) vermeld staan, dan heb je grote kans dat het alsnog geregistreerd wordt.
Ook behaalde winstpunten bij de ponies tellen mee, in elk geval de D- en E-ponies (voor de zekerheid kun je dit even nakijken in het reglement, ik weet nl. de regel niet precies uit mijn hoofd Knipoog).

In de dressuur mag je over na het behalen van 10 winstpunten (vroeger was dat bij 5 winstpunten).