Ruiterster

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwitnie

Berichten: 536
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Gent,

Ruiterster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 22:17

Hej heeft hier iemand ook een ruiterster en weet deze of genen ook of je bij de pony's een ruiterster kan halen?

Ik ga namelijk over 2 week Z dressuur en Z springen starten en ik zou het wel leuk vinden om dan als ik Z+5 ben een ruiterster aan te vragen maar ik ben er niet echt zeker van of dit ook bij de pony's mogelijk is.

Iemand van het Knhs zij dat niet wist waarom het niet zou kunnen maar ik ben niet echt overtuigd. Verward

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 08:34

Volgens mij kan dat niet.

Vroeger ( jaja) kon het ZEKER NIET. Toen werden die sterren alleen uitgereikt door de KNF.
Nu doet de KNHS dat en die dingen zien er nu ook iets anders uit.

Maar alleen resultaten van de paarden telden dus mee. Volgens die regeling moe(s)t je dus ALLE meetellende resultaten bij de paarden halen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 08:40

Het geldt inderdaad alleen voor de resultaten die behaald zijn bij de paarden, net zoals dat vroeger al bij de KNF was.

Dit heb ik gevonden op de site van de KNHS:

KNHS Ruiterster
Ruiters en amazones die uitzonderlijke prestaties in de disciplines springen, dressuur en eventing behalen, kunnen in aanmerking komen voor de KNHS Ruiterster. De Ruiterster is alleen voor ruiters of amazones met paarden en wordt slechts éénmaal aan dezelfde persoon toegekend. De Ruiterspeld mag tijdens wedstrijden worden gedragen, maar geeft geen recht op privileges. Om in aanmerking te komen voor een Ruiterspeld, moet u aan één van de volgende voorwaarden voldoen.


Voorwaarden Ruiterster
U heeft in één kalenderjaar met hetzelfde paard zowel een winstpunt in de klasse Z-dressuur, Z-springen als in de klasse Z-samengesteld behaald;
U heeft in één kalenderjaar met hetzelfde paard zowel een winstpunt in de klasse Z-dressuur, Z-springen als in het mennen klasse Z behaald;
U heeft in één kalenderjaar met hetzelfde paard zowel vijf winstpunten in de klasse Z-springen als in de klasse Z-dressuur behaald;
U heeft drie paarden tot Z2-dressuur met tien winstpunten gebracht, waarbij u het paard zelf moet hebben opgeleid vanaf minimaal M1-niveau (geen tijdlimiet van toepassing). Als combinatie heeft u alle klassen vanaf de M1 doorlopen en het paard mag hieraan voorafgaand niet op een hoger niveau zijn uitgebracht.
U heeft drie paarden tot ZZ-springen met tien winstpunten gebracht, waarbij u het paard zelf moet hebben opgeleid vanaf minimaal M-niveau (geen tijdlimiet van toepassing). Als combinatie heeft u alle klassen vanaf de M doorlopen en het paard mag hieraan voorafgaand niet op een hoger niveau zijn uitgebracht.
U heeft drie paarden tot Z-samengesteld met tien winstpunten gebracht, waarbij u het paard zelf moet hebben opgeleid vanaf minimaal L-niveau (geen tijdlimiet van toepassing). Als combinatie heeft u alle klassen vanaf de L doorlopen en het paard mag hieraan voorafgaand niet op een hoger niveau zijn uitgebracht.

Voldoet u aan een van deze voorwaarden?
Als u voor een Ruiterster in aanmerking denkt te komen, dan kunt u de speld schriftelijk, onder vermelding van uw combinatienummer, aanvragen bij de KNHS. Er vindt dus geen automatische toekenning plaats. De Ruitersterren worden eenmaal per jaar uitgereikt tijdens een nog nader te bepalen feestelijke bijeenkomst.


Bron: http://www.knhs.nl/wedstrijdsport/bericht.asp?nid=1958

kwitnie

Berichten: 536
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Gent,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 09:12

Ja dat dat ik ook gelezen te hebben maar daarom had ik gebelt en toen kreeg ik zo'n vaag antwoord. Ik denk dat ik nog een keer bel.

ZOu het trouwens dan zijn dat als je met een pony bij de paarden start hem wel zou kunnen halen? of dat als je een hele grote E hebt je nooit een ruiterster met die pony zou kunnen halen ook al heb je hem altijd bij de paarden gestart? (bwv)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:15

Gelukkig maar.
Al die sterren op het veld............... het moet wel een prestatie blijven natuurlijk!!! Haha!

kwitnie

Berichten: 536
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Gent,

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 09:17

CGJ12 schreef:
Volgens mij kan dat niet.

Vroeger ( jaja) kon het ZEKER NIET. Toen werden die sterren alleen uitgereikt door de KNF.
Nu doet de KNHS dat en die dingen zien er nu ook iets anders uit.

Maar alleen resultaten van de paarden telden dus mee. Volgens die regeling moe(s)t je dus ALLE meetellende resultaten bij de paarden halen.


dat is niet waar daar is mijn zus achter aangeweest een paar jaar geleden want die ging voor 5x Z1+5 en daar telden de ene pony die ze naar het Z+5 gereden had wel mee.
helaas heeft ze dit net niet gehaald want toen ze het 5de paard(pony) Z starte werd de regeling verandert.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:35

Ik vraag me af of dat verhaal wel juist was.
Maar daarover ga ik niet in discussie

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:18

a
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:20

Ik denk niet dat er erg veel meer gaan bijkomen........
Een paard voor die ster volledig via het M1 naar Z2+10 loodsen is 40 winstpunten !!!!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:24

a
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:29

Ach Lean, dat doe je toch wel even met Uls *LOL*.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:30

janna schreef:
En 40 keer minimaal 8 eurootjes.... (nou ja, tenzij je meer punten per proef haalt).


8 euro..... ???
Tegenwoordig betaal ik al 12 per proef.
Ik lijk wel gek

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:35

a
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:47

Voice, Wencke.... Je hebt ze zien bewegen *LOL*. Maareuh hier echt €8,- hoor.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 20:01

*deel offtopic gesplit*

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 20:33

Oscar schreef:
U heeft drie paarden tot Z2-dressuur met tien winstpunten gebracht, waarbij u het paard zelf moet hebben opgeleid vanaf minimaal M1-niveau (geen tijdlimiet van toepassing). Als combinatie heeft u alle klassen vanaf de M1 doorlopen en het paard mag hieraan voorafgaand niet op een hoger niveau zijn uitgebracht.


Dit hebben ze sinds de nieuwe bond toen veranderd. Vind ik op zich wel goed maar ik had m aangevraagd en toen zeiden ze dat de regels veranderd waren. Nu moet het echt zijn dat je zelf hebt opgeleid. Wel veel eerlijker natuurlijk maar ja. Dan moet ik nog eventjes wachten tot eeeh begin 2006... Tong uitsteken

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 23:48

a
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:14

ik had mijn ruiterster al toen ik net 18 was OK dan! ben samen met thamar zweistra de jongste geloof ik...

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:22

dat was onder de oude regels geloof ik.........

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:23

En sommige mensen vragen nooit een ruiterster aan terwijl ze die wel kunnen krijgen.

Heeft Anky er eigenlijk 1 Knipoog

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:28

De topruiters hebben andere speldjes op.

Volgens mij is de regel: 1 ereteken van de KNHS plus eretekens gegeven door de koninigin.
(Dus een instructeursspeldje van de KNF in combinatie met een ruiterster was volgens mij nooit legaal).

Maar wat dacht je van de springruiters?
Ik ken er tientallen die zo'n ding zo hadden kunnen aanvragen.
Duidelijk verschil in instelling als je het mij vraagt. Een dressuurruiter wil zo'n speldje, een springruiter heeft liever een gedekte cheque.....

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:21

tja als ik kan kiezen tussen een gedekte cheque of dat speldje kies ik heus die cheque wel hoor.... Maar dat speldje is gratis en je wordt er weinig wijzer van maar ook niet slechter.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:30

Dat meen je niet!
Je hebt dus echt liever geld dan zoiets?
Walgelijk. Had ik van Joop007 niet gedacht.
Als het om geld gaat kun je beter gelijk stoppen met paardrijden. Dat levert meer op.
Zulke dingen zijn onbetaalbaar en heel veel jonge amazones (en ruiters) hebben er van gedroomd ooit met zoiets te mogen rijden.......

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:37

paardrijden is een hobby bij mij maar wel een dure, en als er toevallig wat mee verdiend wordt is het zeker leuk meegenomen. Maar ik doe het niet voor het geld maar als ik uit die 2 dingen zou kunnen kiezen zou het die cheque worden want daar kom ik eerder verder mee dan met zo'n speldje, want dan zou ik extra lessen gaan nemen...

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:51

CGJ12 schreef:
Zulke dingen zijn onbetaalbaar en heel veel jonge amazones (en ruiters) hebben er van gedroomd ooit met zoiets te mogen rijden.......


Ik denk dat het maar net is hoeveel waarde je hecht aan dat speldje.
Hoeveel profs hebben werkelijk zo'n speldje, terwijl ze er zeker voor in aanmerking zouden komen?