Kojack 4e in Dagstorp

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Kojack 4e in Dagstorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 14:48

Gisteren had ik wedstrijd in Dagstorp. Ik had eigenlijk met Sven ingeschreven, maar die was na Laholm niet helemaal fris en was eigenlijk de hele week blijven staan. Ik wilde eigenlijk afmelden maar heb op het laatste moment nog besloten om Kojack mee te nemen.

Kojack is er een behoorlijke tijd uitgeweest met een blessure rechtsvoor, en ik had tot donderdag eigenlijk alleen nog maar rechtuit gestapt, gedraafd en gegalopeerd. Ik heb hem dit hele seizoen nog niet kunnen starten.

De LA:4 is een proef die vergelijkbaar is met de nederlandse M2. Hij word vanuit de verzamelde draf/galop gereden en er zitten keertwendingen in. De contra moet je laten zien door over de B-X-E lijn af te wenden en dan van hand te veranderen.

Ko is inmiddels enorm safe in zijn oefeningen. Ik heb donderdag wat stukjes uit de proef gereden, vrijdag heb ik hem alleen 20 minuutjes losgewerkt. Een redelijke 'cold Turkey' start dus Haha! Maar Ko draaide er zijn hoef niet voor om en werd 4e met 66,41% OK dan!

Ik moet wel wat gaan werken aan de overgangen naar het halthouden, daar had ik dikke onvoldoendes op. Verder had ik twee 7-ens voor de keertwendingen (die ik pas in de proef voor het eerst weer gereden had Bloos ) een meerdere keren een 8 voor oa de beide voltes 10m in galop en de 2 halve voltes 10m in draf. Ik had ook een prachtig lijstje aan het eind, 8 voor de zuiverheid van de gangen (met de opmerking: elegant paard Haha! ) een 8 voor mijn houding en zit met de opmerking: mooie zit OK dan! wel balen want daar stond eerst een 9 Verdrietig en je hebt een coëfficient 3 op dat cijfer... en de rest 7-ens.

Volgende week heb ik Sven ingeschreven in Trolleholm. Misschien neem ik Ko ook wel weer mee maar ik weet nog niet in welke klasse. Eind augustus staat hij iig ingeschreven in Tågarp in MsvB, die proeven zijn vergelijkbaar met onze Z2, met appuyementen en galopwissels en de hele mikmak.

IIg heeft hij nu een mooie rooie strik en een plaatje voor op zijn boxdeur. (en ik had een envelopje Haha!)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:04

ik kom in augustus wel zelf naar NL, maar de paarden blijven voorlopig nog hier


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 16:22

Wel een heel mooi kasteel daar.

Is net alsof je Goodwood of Schoten rijdt Pling

(de vertaling van Trolleholm is overigens 'magisch bos')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 17:36

Klopt, maar je mag hier vrij inschrijven. Je kunt dus tussendoor een keer een klasse lager starten. Dat kwam nu wel goed uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:59

Jura schreef:
Maar mag je dan eerst Z starten en daarna weer M of zelfs L niveau?


Ja. Je word hier niet ingedeeld in klassen zoals in NL, maar er worden proeven uitgeschreven. Op regionaal niv mag je vrij inschrijven. De 5 LA proeven lopen in moeilijkheidsgraad op van ong. een dikke L2 proef tot een goede Z1 proef. Vervolgens krijg je de MsvB, waarvan MsvB:1 en 2 in een kleine baan worden gereden. Daar zit verder niet zoveel in, de lijnen lijken erg op onze M2 proeven, alleen wel 4 changementen (die dubbel tellen) De MsvB:2 word bijna nooit uitgeschreven, de MsvB:1 nog wel eens in combinatie met MsvB:4. MsvB:3 en 4 zijn goed vergelijkbaar met onze Z2-proeven, daar zitten appuyementen en de hele mikmak bijin. MsvB:5 is een hele lastige en lange proef. Qua niveau vergelijkbaar met onze ZZ-licht. De meeste mensen stappen meteen over naar de MsvA:1, wat ook wel de Zweedse st George word genoemd. De hoogste klasse die je regionaal kunt inschrijven is dus FEI st George.

Om Nationaal of Elite te mogen starten (nationaal worden er proeven uitgeschreven vanaf LA:4) moet je eenmalig 62% gescoord hebben in een regionale proef op hetzelfde niveau.

Bij placeringen krijg je wel een soort 'winstpunten', en bij een bepaald aantal mag je niet meer in de lagere klassen starten. Op die manier zit er dus wel een rem op.

Omdat ze dus geen klassen hebben maar er proeven worden uitgeschreven kun je dus op dezelfde dag een proef op M2 niv en op Z2 niv rijden als je wilt.

Je hebt hier op een regionaal concours meestal niet meer dan 4 ringen tegelijk. Vanaf LA ben je verplicht om uit het hoofd te rijden, daaronder word het vaak al gedaan, ook door ponyruiters. De laatste 5 cijfers op je protocol (voor zuiverheid vd gangen etc) hebben allemaal een coëfficiënt 2, het cijfer voor je zit zelfs een coëfficiënt 3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 20:27

ik heb nooit lager dan LA:3 gestart. Maar ik denk dat ik het best in het NL zou mogen vertalen en dan laten voorlezen.

In het engels zou makkelijker zijn, ik denk meestal in het engels als ik rijd


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: roekes en 2 bezoekers