Wat te doen met je haar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Wat te doen met je haar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 15:29

Ik zit een beetje in dubio over wat ik moet met mijn haar op wedstrijd....vroeger maakte ik me ervanaf met zo'n strik met haarnetje ding. Nu vind ik dat een beetje kitsch en ben op zoek naar wat anders, maar wat is de vraag? Iemand ideeën? (liefst met foto) Oh ja, het mag niet teveel tijd kosten Haha!

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:31

Ik vlecht het altijd in en sla mijn vlecht dan dubbel en doe daar een elastiek omheen. Duurt wel even om het erin te krijgen. Het ligt ook een beetje aan wat voor soort haar je hebt. Het snelste is nog steeds gewoon een haarnetje om en hier een elastiekje om doen.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:51

Ik maak gewoon een vlecht in mn haar vouw hem dubbel en doe gewoon zo'n strik met een haarnetje erom heen.
Vind ik niet echt Kitsch Tong uitsteken Iedereen rijd er mee en winnen kun je er ook mee Haha!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:53

Ik heb zo'n donut, en daar doe ik mn haar omheen, dan heb je n dikke knot Tong uitsteken daar n dik stiek omheen en nog n kralen gevalletje en klaar.
In 3 min. gepiept.

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:54

Ctal schreef:
Ik heb zo'n donut, en daar doe ik mn haar omheen, dan heb je n dikke knot Tong uitsteken daar n dik stiek omheen en nog n kralen gevalletje en klaar.
In 3 min. gepiept.


Als je het voor elkaar krijgt wel ja Boos! Tong uitsteken

Kan ook geen dikke knot meer door mijn veiligheids cap Boos!

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:58

ik doe het meestal in een staart

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 15:59

Veel verschillende manieren hoor ik al Lachen Die veiligheidscap is idd een obstakel Boos! Snel naar de Z rijden zodat je een hoedje op kan Knipoog

Nou ja ik denk dat ik maar bij de strik blijf, lekker makkelijk Haha!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:07

frunnik schreef:
Als je het voor elkaar krijgt wel ja Boos! Tong uitsteken

Kan ook geen dikke knot meer door mijn veiligheids cap Boos!

Ik heb n veiligheidscap en mij lukt t wel Haha!

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:18

Heb zo'n wieltje eraan zitten, waarmee je de cap strakker kan stellen

marilse

Berichten: 136
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:25

Ik heb ook altijd zo'n donut (rij met hoedje), maar onder een cap is het niet echt makkelijk, moet je hem erg laag doen.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:29

ik dressuur zowat nooit, maar ik heb gewoon een staart, niet echt mooi, maar ook ik krijg 8e voor de verzorging! met springen ook gewoon staart

vroeger altijd ene knot, netje erom heen en een witte wokkel(tenue!)

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:24

Ik heb zo'n lekker antiek netje....

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:29

Ik maak ook een vlecht, die vouw ik 1 of 2x dubbel en zet dat vast met een elastiek en ik doe er nog een roezel omheen.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:56

Ik heb zo'n knotdraai ding (met zon gat erin) daar maak ik een knot mee. Elastiekje erom, dan netje erom (zo lelijke die helemaal om je hoofd gaat) dan nog een elastiekje, dan zo'n kralennetje en dan nog 2 witte elastieken. Moet er wel omdenken dat ie laag komt anders kan je cap er niet op, bij mij tenminste niet!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:05

Voor mijn hoedje ben ik al aan het nadenken, dat wordt denk ik een donut met daarover zo'n kanten netje en daarover heen een kralen netjes met twee zwarte krinkelbanden erom heen (tja nogal wild haar Haha!). Met cap had ik een oplossing voor dat netje met zo'n grote strik: ik had een speld met daarop een rij pareltjes (zwart en dus nauwelijks zichtbaar) en daaraan hing dan zo'n netje van geregen kraaltjes. Ik heb ook zo'n casco met draaiknop, wat een ramp is dat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:02

aargh ik vind dat altijd vreselijk Scheve mond zelf heb ik zo'n cruelle de vil ding (die vrouw van 101 dalmatiers Bloos ) en dat gaat helemaal over je haar heen tot je hoofd Verward maar zon ding met pareltjes en zon parelstrikje, die mijn vriendin heeft vind ik vreselijk, blegh

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:56

kaal scheren *LOL*

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:27

Ik vind mijn strikje met netje eraan ook niet echt leuk meer. Maar een poosje geleden ben ik zo stom geweest om mijn haren flink kort te laten knippen. En nou kan ik geen fatsoenlijke staart meer...
Het is me trouwens nog nooit gelukt om een knotje onder een cap of veiligheids helm te krijgen. Ben altijd heel jaloers op degenen met zo'n mooit knot!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 23:03

Ik vind strikjes wat dom staan bij mij(en bij sommigen anderen Tong uitsteken), dus ik heb gewoon altijd een knotje, heel simpel rechtsom gedraaid met een wit dik elastiek erom(foto heb ik er niet van). Met springen laat ik het gewoon in een staart, vind ik eigenlijk ook het mooiste staan, maarja voor de dressuurpunten doe ik alles Tong uitsteken:D

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:13

Ik doe mijn haar gewoon in een staart of een vlecht, ook met dressuur. Ik houd niet van zo'n strakke knot met zo'n ding eromheen met pareltjes. Ielgh, maar ik ben ook geen dressuurruiter Lachen Maar als ik dressuur rij heb ik eigenlijk altijd een 8 op verzorging dus volgens mij maakt het niet uit of je nu een knot of een vlecht/staart in hebt!

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:44

Laat mijn haar altijd los, doe mijn cap of hoed af tijdens de groet en lach even vriendelijk naar de jury Haha!

Vind voor dames een mooie "dressuurknot" mooi. Niet met zo'n grote vlinderstrik (beetje penny-pony-achtig). Wel een subtiel netje er om heen met inie-mini-pareltjes.

Erg lelijk vind ik ook die "beverstaarten".... het ouderwetse "landelijke ruiter" beeld dus.

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:40

Ik heb ook zo'n Donut ! werkt perfect ! want heb momenteel best wel kort en dun haar dus dan zit zo'n knot nooit zo mooi, en die donut, hup dat haar btje omheen prutsen stiek erom, netje erover en zo'n kralen ding en wat C-tal zegt KLAAAAAR

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:42

GeJe schreef:
Laat mijn haar altijd los, doe mijn cap of hoed af tijdens de groet en lach even vriendelijk naar de jury Haha!

Vind voor dames een mooie "dressuurknot" mooi. Niet met zo'n grote vlinderstrik (beetje penny-pony-achtig). Wel een subtiel netje er om heen met inie-mini-pareltjes.

Erg lelijk vind ik ook die "beverstaarten".... het ouderwetse "landelijke ruiter" beeld dus.

En krijgen mensen die een 'beverstaart' dragen dan ook een lager cijfer van jou voor verzorging? Clown

Martsje

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:14

Ik doe er altijd een vlecht in, en die draai ik rechtsom in een knot. Even met knotspeldjes vastzetten, wit haarnetje met parels er om heen, en dan daar nog een dik wit eleastiek omheen en klaar is kees.....
Als je er "op getraind" bent, zit het zo.... Maar je moet het ook leuk vinden natuurlijk. Zelf vind ik het netjes staan en heb in elk geval geen last van m'n haar.....

Heb er geen foto van, maar misschien is het te zien op HAW Mijn tweede wedstrijd, meningen zijn welkom.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:56

marije1987 schreef:
En krijgen mensen die een 'beverstaart' dragen dan ook een lager cijfer van jou voor verzorging? Clown


Pling Nee natuurlijk niet! Het gaat er toch niet om wat ik mooi vind?
Geef eigenlijk altijd minimaal een 7 en vaker gewoon een 8! Ik weet wat het is als mensen uren hebben staan poesten e.d. Ook mag ik niet beoordelen of iemand een Harry Horse jasje draagt, of een jasje van Georg Schumacher heeft, wat helemaal op maat en in leuke (toegestane) kleurtjes is... leren of plastic laarzen enz.

Gewoon netjes, daar gaat het om! *LOL*