Hoe voorbereiden over 3weken wedstrijd...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xkusssx

Berichten: 2918
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ulft (doetinchem,gelderland)

Hoe voorbereiden over 3weken wedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 23:39

ik heb over 3 weken me eerste onderlinge wedstrijd bij me nieuwe club :S dus niet meer met een manegepony maar nu gewoon echt met me verzorgpaard, jaja eng :S
maar zeker wel leuk en spannend Haha!

ga nu de B11 rijden (die heb ik al eens gereden, dus moet opzich geen moeite opleveren) en een springparcours
(hoogte weet ik nog niet zeker, spring namelijk normaal gewoon een balk en niet een heel parcour..)
als ik 1balk spring vind ik de 80cm het fijnst met de steilsprong maar rijd een parcour anders??? en hoe kan ik daarop oefenen?

En hoe ga ik me voorbereiden op mijn wedstrijd(je)???
hoe doen jullie dat? (dressuur en/of springen)??

Wil niet raar overkomen hoor, maar zou het echt niet weten,,,
ben heel bang dat ze zich in de ring gaat stressen, of juist heel sloom word... hoe kan ik zover oefenen dat ik meteen weet hoe ik dan moet handelen met jury erbij...

Sorry het is een beetje onduidelijk geworden...
maar tis eigenlijk simpel, hoe bereid jij je voor???

naja alvast bedankt... Groetjes Haha![/i]

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:09

Ik zou gewoon dressuur rijden, en dan af en toe even springen. Verder zou ik de proef een paar keer goed doorlezen, naar de oefeningen kijken, kijken wat moeilijk stukjes uit de proef zijn, en die dan thuis gaan oefenen. Evt kan je ook de hele proef een keer doen, en dan kijken wat er niet helemaal goed ging, dan kan je daar weer op doortrainen.

Hoe je springen voor moet bereiden, geen idee Haha! Ik heb met Hof toen gewoon een paar keer gesprongen, meer niet.

Succes!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:10

3 week duurt nog wel heel erg lang.
Gewoon rijden wat je anders ook altijd doet en aan je zwakke punten werken.

Nikki_
Berichten: 1470
Geregistreerd: 01-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:00

ik zou gwoon om de dag springen.. en dressuur en natuulk keer rust geve! maar voor de rest zou ik gwoon ontspannen en een week van tevoren 2x ofzo. dresuur proefje rijden en lezen zodat je aan de slegte kanten kan wennen..