Onder de man naar het wedstrijdterrein

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Onder de man naar het wedstrijdterrein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 14:24

Omdat het toch wel wat gaat kriebelen ben ik toch van plan om mijn startkaart aan te gaan vragen Bloos
Nou heb ik zelf geen vervoer maar op zich wel twee stallen waar ik onder de man naar toe zou kunnen..
1 is een kwartiertje stappen en 1 stal is denk ik bijna 3 kwartier..
Doen jullie dit ook wel eens en wat zijn de voor/of nadelen om zo op wedstrijd te gaan .. Ik zou eventueel wel een groomauto op plaats van bestemming kunnen hebben. Knipoog Voor eventuele spulletjes.

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:49

Ik ga ook wel eens onder de man naar wedstrijden. Is ongeveer een kwartier als je draaft en stapt. Je bent dan al lekker ingereden. Maar als een een 'slomig' paard heb zou ik het niet doen...

Terug is ook lekker; ja kan lekker de hele weg uitstappen, maar mijne vind het ook lekker om een pad lekker te galopperen, vind ze geweldig!

Ohja en als je dan nadat je je paard hebt verzorgd teruggaat met de auto naar het wedstrijdterrein hangen je punten eral! hief je niet meer te wachten! Tong uitsteken

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:49

of 1 van ons moet e rijbewijs gaan halen,auto en trailer heb ik al,dus als jij nou effe...hehehe

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 16:57

paulanda schreef:
of 1 van ons moet e rijbewijs gaan halen,auto en trailer heb ik al,dus als jij nou effe...hehehe



In januari hoop ik... Cool

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:01

Ik deed dat vroeger regelmatig. Ons eigen clubterrein lag op 10 minuten stappen, dat van een buurdorp op een half uurtje en nog weer een andere op drie kwartier. Naar die wedstrijden ging ik altijd onder het zadel. Pony was dan mooi los tegen de tijd dat ik daar was en dan hoefde ik alleen nog maar de puntjes op de i te zetten in de losrijbak. Meestal ging er wel iemand mee op de fiets of een clubgenootje dat ook geen eigen trailer had. En mijn ouders brachten dan wel een deken en hooi met de auto voor als we langer bleven dan alleen voor het proefje.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:16

Met mijn pony ging ik altijd naar de wedstrijden op mn eigen vereniging, en naar de wedstrijden op de manege van de bijna-buren te paard. Nu ga ik alleen nog naar de wedstrijden van de bijna-buren te paard heen, mijn vereniging is ongeveer 3 kwartier stappen, en dat is me een beetje te ver. De bijna-buren manege is ongeveer 10 minuten stappen, maar ik moet dan wel een drukke weg oversteken.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:22

Toppie dat het begint te kriebelen OK dan!

Als ik jou was zou ik wel te paard naar de Toekomst gaan, Molendijk vind ik net even te ver daarvoor.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:10


Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 22:33

Jordy is ook wel eens onder de man naar wedstrijd geweest. De rijvereniging is in stap ongeveer een uur, met flink doordraven een half uurtje. Met Jordy gaat dat prima, die is nog fris zat als hij daar aan komt, maar het lijkt me idd geen goed idee met een paard wat snel 'leeg' is.
Naar diezelfde rijvereniging gaat hij overigens iedere week onder de man, meestal vrijwel de hele heenweg in draf, is een km of 6/7 denk ik. Dan loopt hij nog een uur een vrij intensieve spring- of dressuurles, en dan nog terug. Hij zelfs dan is hij op de terugweg nog zo fris als een hoentje... Haha!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 23:26

ik doe het niet, die van mij komt dan of niet aan of helemaal over haar toeren, ga dan liever met de trailer.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 00:41

Merens schreef:
Ik ga ook wel eens onder de man naar wedstrijden. Is ongeveer een kwartier als je draaft en stapt. Je bent dan al lekker ingereden. Maar als een een 'slomig' paard heb zou ik het niet doen...


Ligt eraan... De mijne is wel sloom, maar als je hem een beetje 'opjut' (dus gewoon consequent drijven, anders staat ie op een gegeven moment bij een plukje gras stil Schijnheilig) en hij krijgt er zin in, dan wil ie wel! Ik had eigenlijk ook geen vervoer voor m'n eerste wedstrijd, half september, en zou erheen rijden, dat was wel ongeveer 7 a 8 km!! Dus ik had toch wel zoiets, als ik de kans krijg gun ik hem z'n rust wel. 's Morgens dressuur, dan springen, ws nog lang wachten er tussen in, en dan nog parade, duurt allemaal best lang dus daarna gun ik 'm z'n rust wel. Uiteindelijk kan ik toch meerijden, ik had nl een tweepaardstrailer zonder bestuurder en een meisje van de ponyclub had een bestuurder en huurde altijd een trailer voor deze wedstrijd.

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 00:47

Oh Apple, nu ik jouw verslag las, bedacht ik me nog een reden waarom ik beter niet erheen zou kunnen rijden: Ik heb een ongelofelijke dramkont, als je net begint met rijden, niks aan de hand, en met opstappen krijgt ie ook flink op z'n donder als hij het al waagt om weg te lopen, maar als hij eenmaal ongeduldig is gaat ie gewoon naar achter, naar de zijkant... Als ie net uit de trailer komt is ie nog 'fris', dus de stiften indoen enzo zal dan wat makkelijker lukken, iig zal hij dan nog normaal stilstaan. Tong uitsteken

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 16:23

Ik ga binnenkort ook voor het eerst 'onder de man' naar een wedstrijd. Op de manege, zo'n kwartier/20 min. stappen vanaf de pensionstal waar ik sta, worden bijna elke maand wedstrijden gehouden. Ideaal! Ik rijd er door het park heen, dus geen last van verkeer. En mijn paard is buiten superbraaf.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 18:17

Hoi,

Toen ik op Texel wedstrijden reed (al weer een jaar of wat geleden), toen ging ik eigenlijk altijd lopend heen, we hadden geen trailer tot onze beschikking (en ook geen chauffeur), dus het kon ook niet anders. Met Voice was het erg prettig, want die kon mooi een beetje loskomen in dat half uurtje. En later met Roderick was het ook wel een voordeel, die was dan juist wat van zijn overtollige energie kwijt.

Groeten,
Judith

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:34

Met Hof rijd ik altijd naar de manege in Foudgum, dat is ongeveer een kwartiertje stappen. Vind het wel fijn, is ie al wat ingestapt, en de terug reis kan je ff lekker uitdraven!! Haha! (galop doe ik niet op dat stuk, zijn we wat te snel thuis denk ik Haha!)

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 07:29

Ik ga ook onder de man op wedstrijd.
Kan ook niet anders Tong uitsteken .

Vind het wel handig want je hoeft niet bang te zijn dat je b.v. je singel bent vergeten. *LOL*

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 09:52

Ik ging met mijn pony en later ook met een paard onder de man naar wedstrijden.
Zelfs nog alleen dus ik droeg over mijn rijjasje een rugzak met spulletjes die ik er ter plekke nog nodig had. Bij mijn vereniging komen best wel veel mensen onder de man naar de wedstrijdaccommodatie.

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 10:24

Ik ging vroeger ook wel stappend naar wedstrijden. Geen probleem. Pa had auto, dus daar lagen de spullen in.

boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:52

Ik ga nu ook nog steeds onder de man naar wedstrijd in de buurt wat maar 15 a 20 min lopen is .Zijn ze spieren al wat los.Me pa neemt meestal dan ook spulletjes mee.Ik kan nu ook nog niet anders maar komt verandering in Haha!