SGW vraag: Waarom springparcours relatief 'laag'?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:49

Natuurlijk kun je dan de normale B-hoogte springen, maar het hoeft niet, dat zie je maar weer Knipoog. In het SGW rijd je ook andere dressuurproeven (B uitgezonderd) dan op een 'normale' dressuurwedstrijd. Springen en dressuur zijn in de SGW geen doel op zich maar een onderdeel van, en zeker het springparcours is vooral een selectiemiddel. Ik denk dat dit er zeker mee te maken heeft. Je zou je vraag kunnen voorleggen aan de disciplinecommissie Eventing die over de reglementen gaat, informatie daarover vind je op de site van de KNHS.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>



Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:55

Ik bedoel met 'selectiemiddel' niet alleen voorafgaand aan de cross (zoals tegenwoordig gebeurt) maar ook selectie achteraf om te zien welke paarden er nog fit genoeg zijn om een springparcours goed te volbrengen na een cross. Precies zoals jij het ook beschrijft. Knipoog

Maar ik ben ook wel benieuwd naar de reden. Misschien toch een mailtje sturen richting Disciplinecommissie?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 bezoekers