versneld promoveren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 17:17

Citaat:
En als de ruiter nu met 2 paarden Z is geweest en nu 6 wp heeft met een 3e paard in de M1, mag dit paard dan met deze ruiter ook al verder in de M2 starten?????????of eventueel Z1 ( Dit paard is allleen M1 geweest ).

Sorry Kitty, er vanuitgaande dat deze ruiter met beide paarden een wp in het Z1 heeft gehaald, dan mag hij versneld promoveren t/m het Z1. Hijn zou nl als het een nieuwe combinatie was direct mogen starten in het Z1, dus mag hij ook t/m het Z1 versneld promoveren.

Als hij met twee paarden punten in het Z2 had, mocht hij t/m het Z2 promoveren.


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:10

er zijn in feite twee regelingen:

- je mag met ieder paard versneld promoveren t/m de klasse die je reglementair had mogen starten.
Voorbeelden
2 * Z2 met wp en ongeklasseerd paard: je moet minimaal starten in het L1 en mag versnel promoveren t/m Z2
2 * Z1 met wp en ongeklasseerd paard: je moet minimaal starten in het L1 en mag versnel promoveren t/m Z1
2 * Z2 met wp en paard M1 met wp: je moet minimaal starten in het M1 en mag versnel promoveren t/m Z2
2 * Z1 met wp en paard L2 met wp: je moet minimaal starten in het L2 en mag versnel promoveren t/m Z1

dit gaat dus op voor jouw voorbeeld, TheRock.

Daarnaast kan het zo zijn dat je paard met een andere ruiter M2 +wp wordt en jij dat ook al bent geweest met een ander paard. Dan mag je dus versneld promoveren t/m het M2. Dat zou bv bij ons kunnen gebeuren, als ik met Pablo M2 met wp'en ben, mag mijn moeder rechtstreeks M2 gaan starten, terwijl ze nu L2 met hem rijdt.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 06:01

HedwigG: idd
Gertruud1984 : idd
TheRock: nee, gewoon hoger starten

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 20:09

Selena, volgens mij mag je niet versneld promoveren naar het M springen om dezelfde reden dat je niet versneld mag promoveren naar het M2. Versnelde promotie gaat namelijk maar op tot de klasse waarin je maximaal HAD mogen beginnen als nieuw gevormd combinatie.


Inschalingstabellen KNHS:
Springen pony's
ruiter Z
pony -/B
inschaling B of L
Je mag dan dus versneld promoveren naar het L maar niet verder. Je had nl vooraf kunnen kiezen om B of L springen te starten, maar niet M.

Dressuur
Ruiter M2
pony -/B
inschaling B of L1
Je mag dan dus versneld promoveren naar het L1 maar niet verder. Je had nl vooraf kunnen kiezen om B of L1 dressuur te starten, maar niet L2 of hoger.

Voor alle duidelijkheid: ik heb aangenomen dat je niet nog meer klasseringe hebt met andere pony's.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:21

OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers