vrijstelling voor anti pollennetje in dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

vrijstelling voor anti pollennetje in dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 10:22

Weet iemand of je vrijstellling kunt krijgen om je paard in de dressuur met een antipollennetje te rijden ivm allergie?

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:34

Geen idee maar je zou even kunnen bellen met het KNHS.

lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:12

Hoi,

Als je met een anti pollennetje een net-relief bedoeld.... Knipoog
Ik ben er twee jaar geleden mee bezig geweest om er dispensatie voor te krijgen. Zodat ik zou kunnen starten (in ieder geval tijdens buiten wedstrijden....). Ik heb de dispensatie gekregen, maar alleen voor tijdens het losrijden Verward . Op het moment dat ik de proef in ging moest het netje af. Voor mij betekende dat dus: geen buitenwedstrijden. Want mijn paard wordt praktisch onbestuurbaar zonder netje buiten.
Zo'n dispensatie gold toen ook maar voor 1 jaar. Het jaar erop zou ik gewoon weer een verzoek in moeten dienen met dierenartsverklaring (alsof het in 1 jaar over zou gaan ).
Ik weet niet of je hier iets aan hebt. Ik weet namelijk niet hoe de gang van zaken nu is.... Maar je moet in ieder geval contact opnemen met de KNHS. Ik moest mijn verzoek toen schriftelijk indienen, en dat wordt dan beoordeeld door diverse commissies. Ondertussen is er veel veranderd in doktersland, dus misschien zijn ze nu ook wat makkelijker .

Veel succes en ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes

pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 15:50

Inmiddels een KNHS medewerkster aan de lijn gekregen. Officieel mag het niet, maar er kan dispensatie worden aangevraagd door een verzoek op schrift in te dienen bij het KNHS te Ermelo. per provincie is er een contactpersoon. Er hoeft geen vee arts verklaring te worden overlegd, mag wel (helpt misschien ook wel Schijnheilig )

Ga ik in elk geval doen. Schrok nog wel behoorlijk van de prijs van de zogehten Net Relief, maar liefst E 50 zonder verzenden.
Morgen eerst even langs de dierenarts om andere oorzaken uit te sluiten.

bedankt voor de reacties,
anke

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:18

Ik wens je veel succes. Over het algemeen zijn ze er heel gemakkelijk in om dispensatie af te wijzen en ze kunnen er ook geen reden bij bedenken waarom ze iets afwijzen.

pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 16:41

Fijn, ik ga er me er vast op verheugen Scum!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:37

Toevallig zag ik bij de selectiewedstrijden in Woudenberg iemand met zo'n netje rijden. Zij had het direct aan de jury gevraagt en die vonden het in orde als ze ermee wilde rijden!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:14

Ik denk dat als je het inderdaad alleen met inrijden mag en je het netjes vraagt aan jury bijna geen enkele jury neej zou zeggen.

zjaak

Berichten: 779
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:06

Iemand van mijn vereniging rijdt ook altijd met zo'n netje en daar is nog nooit kritiek op geweest. Ze vraagt het inderdaad wel altijd netjes aan de jury!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:18


pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 17:33

allemaal reuze bedankt voor de reacties. Ik zal het wel aan de jury vragen op wedstrijd. Gelukkig is het maar voor enkele maanden per jaar.

DA gaf overigens aan dat het met grote zekerheid allergie oftewel hooikoorts is.