Vanaf vandaag L1 startgerechtigd...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Vanaf vandaag L1 startgerechtigd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 20:49

Vandaag hadden we onze 5e wedstrijd, een streekwedstrijd in de Hemrik.
Na vorige week de selectiewedstrijd boven verwachting goed te hebben gereden, was ik erg bang dat dan vandaag die nog steeds verwachte inzinking zou komen...

En toen ik eenmaal aan het losrijden was en Moenira een enorme keel opzette en de hele tijd bleef hinniken om Martsje die voor het eerst tegelijk met ons moest rijden, kwam dat angstgevoel toch wel erg sterk naar voren...

"Gewoon doorrijden en negeren..." klonk het stemmetje in mijn hoofd... "En niet te dicht bij haar in de buurt blijven nu!"
Dus al vrij snel ging ik naar het officiële losrijdterrein vlakbij de ringen.

Tijdens het losrijden had ze op het hinniken na lekker gelopen, maar toen ik eenmaal de proef in moest, werd ze er traag voor het been... Ze zakte helemaal in voor mijn gevoel en ik bleef maar drijven... Verdrietig dacht ik, straks maar even aanpakken voor de tweede proef... Wat kleine haperingen verder en even omgesprongen in de rechter galop achter maar had het snel hersteld.

Tussen de proeven in even wat meer bijgetikt en korte overgangen rijden en de tweede proef in. Deze proef ging iets beter, en ook de galop ging geloof ik helemaal goed. Wel was het nog steeds moeilijk haar aan het lopen te houden.

Ik verwachte dus niet zulke hele hoge cijfers met als commentaar gebrek aan impuls. Ik hoopte dat ik nog wel 2 winstpunten had, want dan had ik er 10 en kon ik rustig kijken wanneer ik L1 zou willen gaan starten.

Snel paard teruggebracht, nog een stukje van Martsje haar 2e proef gekeken en heel veel gekletst met Marianna en Azhari? van bokt...

Toen na lang wachten de prijsuitreiking:
De eerste proef waren we 4e met 173 punten Bloos!
De tweede proef werd ik opgenoemd terwijl ik niet oplette, en bleken we een oranje rozet in ons handen gedrukt te krijgen en hadden we 175 punten... Bloos! Bloos! Bloos!
Ik was er stil van... Vorige week had ik tijdens het overrijden van 1 van de jury's 176 punten gekregen, maar dacht dat die gewoon erg hoog had gepunt. Nu reed ik zowaar beide proeven in de 170 punten...

In 1 klap hadden we er 4 winstpunten bij en vanaf vandaag zijn Moenira en ik dus officieel L1 startgerechtigd met als stand B + 12...

Nu nog even afwachten of Moenira naar Ermelo voor de Nationale keuring moet of dat ik naar de Friese kan met haar... En ondertussen maar alvast wat meer gaan oefenen voor de L...

Het was overigens een heel goed terrein als je bedenkt hoeveel regen er was gevallen, we hebben het droog gehouden met zelfs de zon er bij en het was heel gezellig eens uitgebreid te kunnen kletsen met andere bokkers OK dan!
Laatst bijgewerkt door joyce B op 10-07-04 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:51

wow, klasse zeg!!! Super punten!!! Je hoeft dus helemaal niet bang te zijn voor de L1, dat gaat helemaal goed komen!!! Lachen

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 20:54

Gefeliciteerd hoor, hartstikke goed!!

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:28

Dat zijn nog eens punten waar je mee thuis kunt komen OK dan!
Netjes gedaan en met die punten moet je de overstap naar de L1 zeker kunnen maken.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:40

Heeeee JOYCE!
Wat ontzettend goed zeg

Mijn buren vertelde me al over je wereldprestatie, geweldig goed!
Ga je nu snel naar de L1?
zodat de gewone burger ook weer B durft te starten? Tong uitsteken

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 09:17

Heel erg bedankt allemaal...
Ik was zelf echt beduusd, omdat het voor mijn gevoel dus niet actief genoeg was.
Doe het van de winter maar wat rustiger aan met wedstrijden, want op les zijn we vooral bezig met de basis (die duitse basis Knipoog om haar losser en sterker te maken en achterbeen controle te leren krijgen.) Haar galop is nog niet sterk genoeg en die andere L1 en L2 oefeningen zijn we ook nog niet bewust mee bezig geweest...
Onze punten gaan dus sneller dan de training Tong uitsteken

Dees schreef:
Heeeee JOYCE!
Wat ontzettend goed zeg

Mijn buren vertelde me al over je wereldprestatie, geweldig goed!
Ga je nu snel naar de L1?
zodat de gewone burger ook weer B durft te starten? Tong uitsteken


Bloos
Met deze punten durf ik niet vaak meer B te starten hoor... Knipoog
Als ik de Friese Regiokampioenschappen kan rijden start ik daar voor de laatste keer B denk ik. Moet Moenira naar de NRPS-keuring in Ermelo die dag, dan kan ik daar waarschijnlijk starten.
Dan laat ik het aan de eigenaresse over of ze vind dat ik in Ermelo dan nog B of al L1 zal starten. Ik denk dat zij dan kiest voor L1.
Zij vindt altijd dat we voor de ervaring moeten gaan, en die heb ik nog niet echt met L-proeven...

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:14

ging goed he joyce je lette idd niet op toen je eerste was vond wel geinig hihihihihiihihihi zal ook maar L1 gaan starten als ik jou was hoor jullie kunnen het wel!!!

[edit] Overdosis smilies verwijderd
Oscar [/edit]

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 12:29

Joh, prachtig zo. Als je deze punten rijdt zou ik toch nog maar even vragen of ze niet naar de volgende keuring kan. Fries Kampioen ligt binnen bereik en dat is toch ook mooi voor een merrie.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 12:35

GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tjee wat goed van jullie zeg! Nou heel veel succes in de L1! Ben je daar al mee aan het trainen?
Komende vrijdag gaan wij voor het eerst lessen bij Carmen, maybe dat het met ons ook nog wat wordt!

Martsje

Berichten: 435
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 13:07

joyce B schreef:
Heel erg bedankt allemaal...
Ik was zelf echt beduusd, omdat het voor mijn gevoel dus niet actief genoeg was.
Doe het van de winter maar wat rustiger aan met wedstrijden, want op les zijn we vooral bezig met de basis (die duitse basis Knipoog om haar losser en sterker te maken en achterbeen controle te leren krijgen.) Haar galop is nog niet sterk genoeg en die andere L1 en L2 oefeningen zijn we ook nog niet bewust mee bezig geweest...
Onze punten gaan dus sneller dan de training Tong uitsteken



Bloos
Met deze punten durf ik niet vaak meer B te starten hoor... Knipoog
Als ik de Friese Regiokampioenschappen kan rijden start ik daar voor de laatste keer B denk ik. Moet Moenira naar de NRPS-keuring in Ermelo die dag, dan kan ik daar waarschijnlijk starten.
Dan laat ik het aan de eigenaresse over of ze vind dat ik in Ermelo dan nog B of al L1 zal starten. Ik denk dat zij dan kiest voor L1.
Zij vindt altijd dat we voor de ervaring moeten gaan, en die heb ik nog niet echt met L-proeven...

Heej die Joyce!!! Wat ging het weer goed he?? OK dan!
Eén ding kan ik je wel al vast vertellen; Ellen wil (als de keuring doorgaat) heeeel graag dat je ook dan al L1 start!!! En we weten zeker dat dat goed gaat komen..... :j:j

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:38

Gefeliciteerd Joyce, super gedaan!

LuvdaTossa schreef:
Komende vrijdag gaan wij voor het eerst lessen bij Carmen, maybe dat het met ons ook nog wat wordt!


Reken daar maar wel op, ik heb nu 6x gelest bij Carmen met Taling, inmiddels loopt hij ook dankzij deze lessen puntjes in de B Lachen

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:28

Hmmm. les van Carmen....

Gouden tip? toch maar eens proberen Nagelbijten / Gniffelen

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 19:41

hihihhi. en Carmen zich maar afvragen waar al die nieuwe klanten toch vandaan komen Schijnheilig Haha!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 19:44

Dat dacht ik ook al een paar keer, maar ze zit geloof ik richting Groningen en dat is wel wat ver. een goede instructeur voor proeven rijden en wedstrijdmentaliteit zou best fijn zijn. Thuis haalt Saskia er veel meer uit dan wat ze op de wedstrijd kan laten zien, is altijd al zo geweest ook in het Z2 pony's. Nu heeft ze een hele fijne instructrice die sinds kort ook jureert, kreeg ze voor het eerst van de week opdracht om een hoek correct te rijden. Staat er op het protocol: ondanks slechte hoefslag, keurig door de hoeken gereden. Kijkt dat zijn de eerste resultaten!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:25

Hé super goed zeg OK dan! Ik hoop dat jullie het de eerste keer in de L1 net zo goed doen als Zorro en ik Tong uitsteken Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 12:48

hihihihi, heb even gespiekt in je profiel wat jullie resultaat was... Super zeg! Ik hoop inderdaad dat het ons ook gaat lukken Knipoog
Maar jullie zijn al wel veel verder... Wij hebben van al die oefeningen nog geen kaas gegeten!
Ach, ze is nog maar pas 4, nog niet eens helemaal uitgegroeid en we moeten allebij nog een hoop leren!

Amondi, Carmen zit zo ongeveer tussen Surhuisterveen en Grootegast , aan de kant van Opende. Het Peebos, heet het daar...
Via de A7 afslag Marum en dan richting Noordwijk/Grootegast het duidelijkst...

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:07

Jemig Joyce,hoe krijg je het voor elkaar,super man OK dan!
Gefeliciteerd met je winstpunten,hee ga je Minco ook voor me uitbrengen? Haha! wie weet Schijnheilig

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 23:33

hihihihi. Leuk... Ga jij dan groomen en voorlezen? Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 09:07

misschien leuk om even te zien, een foto van de selectiewedstrijd van de week ervoor...
Afbeelding

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:16

Gefeliciteerd, zijn hoge punten! Is ook goed gereden dan, 4de met 173!

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:58

joyce B schreef:
hihihihi. Leuk... Ga jij dan groomen en voorlezen? Haha!


Ja is goed Haha! nu nog een passend zadel vinden Tong uitsteken
Ik zie het al helemaal voor me,wat zal die mafkees het naar zijn zin hebben. OK dan!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 21:24

Super zeg, gefeliciteerd! Je moet echt wel L1 starten hoor, met zulke asosiale punten *LOL*

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 17:01

Goed zeg, gaat goed met jou!!! Komt vast door Carmen. Is er voor ons ook Hoop!!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:29

Gefeliciteerd Joyce. Gaat super. Maar ik zag dat jullie geselecteerd zijn voor de Friese kampioenschappen. Dan mag je voor die tijd niet L1 starten. Pas na de Friese mag je de overstap maken.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 10:06

klopt, maar we hebben ook geen wedstrijden meer voor de Friese... Pas 18 september. Als Moenira naar Ermelo gaat op de dag van de Friese, dan rijd ik daar ook nog 1 keer B als afsluiting...

Bedankt voor jullie lieve reacties... Alie, Aranka verhuist dus ik heb straks iets meer tijd Haha! Knipoog