[JV]Hoe staan de jl v.Bokt tegenover koudbloeden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:11

Ik weet dat er best juryleden zijn die hun voorkeur tot uiting brengen in hun punten. Zo heeft een jurylid hier in de kring eens letterlijk tegen mijn zusje gezegd dat ze met haar pony niets te zoeken heeft tussen de paarden. Als ze bij de paarden wil meerijden, dan moet ze een echt paard kopen. Ik heb hem haar 1 x zien jureren en daarbij keek hij alle kanten op, behalve naar haar proef. Tja, bij zo iemand weet je dat je het kunt schudden als je niet aan zijn voorkeur voldoet. Maar ik gok dat er maar een heel klein percentage van de juryleden is dat zo te werk gaat als-ie een pony/Fjord/Haf/Tinker/tuiger of iets anders dan warmbloedpaard in zijn ring krijgt.

Net wat Rhijnauwen zegt: een jurylid hoort te beoordelen WAT hij ziet en niet WIE hij ziet. En als je keer op keer lage punten haalt in je proeven - bij diverse juryleden - dan denk ik eerlijk gezegd dat het meer aan je eigen manier van rijden ligt dan aan die diverse juryleden... Knipoog

Maar goed, volgens mij was dit topic bedoeld voor juryleden en dat ben ik niet, dus ik houd verder mijn mond in dit topic. Lips are sealed Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:27

Haha, vind je? En dat voor iemand die geen dressuurwedstrijden (meer) rijdt? *LOL*

Anyway, dressuur is en blijft nou eenmaal een jurysport. Het kan voorkomen dat je geen winstpunt haalt terwijl je die bij een ander jurylid wel had gekregen. Maar het kan ook zijn dat je een winstpunt krijgt terwijl je die eigenlijk niet hebt verdiend (wegens puur geluk of 'omdat de jury het zo knap vindt, een pony tussen de paarden'). Tja, beide situaties komen voor. Maar je doet er weinig aan, jureren blijft nu eenmaal mensenwerk. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 23:39

Arwen & Nimber: die juryleden bedoel ik dus ook in mijn eerste reactie hierboven.

Het zal best eens voorkomen idd. Maar dat is gelukkig slechts een klein percentage van de juryleden, althans ik kan me niet voorstellen dat alle juryleden jureren naar eigen voorkeur.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 23:56

Klopt, en dat beschrijf ik ook hierboven. Knipoog

Ret is in totaal twee keer op onterechte wijze afgestraft vanwege zijn 'pony-zijn', verder heeft-ie IMO altijd terechte punten gehaald tussen de paarden. En Joyce is idd een goed voorbeeld, Ukkiepuk met de Shet trouwens ook. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Melzazu, MyWishMax, robbie88 en 32 bezoekers