Jantina en Isolda op "weekendconcour"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Jantina en Isolda op "weekendconcour"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 16:12

Vorige week heb ik mij over laten halen om mee te doen aan een instructie wedstrijd op het terrein van mijn instructrice.
De jury die komt voor de leden van de federatie, jureert dan ook de ruiters van de vereniging. Doordat hij er een heel weekend was, gaf hij na iedere proef die gereden werd uitleg.
Wat ging goed, wat ging minder goed en wat kun je verbeteren.

Hardstikke interessant dus!

Isolda mocht ik vrijdagavond al brengen en zij zou daar het weekend "logeren". Ik had dus al een mooie buitenrit te pakken vrijdagavond, Isolda vond het heerlijk om eens flink door de duinen te crossen. In dat gebied komen we niet zo vaak, dat maakt het altijd leuk. Lachen

Helaas hadden we zaterdagochtend vrij veel regen, maar met hier en daar wat schuilen tussen door in de grote schuur, konden we nog redelijk onze proeven rijden.
Ik reed de eerste proef 158 en de tweede 160. Winstpunt nummer 5 en 6.
De jury was erg enthousiast, vond dat Isolda goed liep, mooi ruim, goede gangen en ze liep "gedragen". Wat dat dan ook precies mag betekenen. Verward
Anyway. Er was natuurlijk genoeg te verbeteren. Ik moest veel werken aan de galop, daar had ik in de ene proef drieen en in de andere vieren voor. Bloos! Rechtsom gaat al prachtig, maar linksom blijft een probleem.
Hij heeft wat tips en oefeningen gegeven waar ik straks met mijn instructrice aan kan werken.
En dan natuurlijk de puntjes in een proef, even een extra pas doorzitten bij de overgangen, goed opletten op welk been je lichtrijd, het afwerken van de figuren etc. etc.

Vanochtend was ik er al weer vroeg bij. Ik was iets eerder heengegaan om Isolda haar knotten te doen, maar ze zaten er nog keurig in.
En dat voor mijn tweede keer vlechten met naald en draad Tong uitsteken

De proeven gingen beide weer hardstikke goed. Isolda was wat tam en ik reed er niet genoeg aan. Op de een of andere manier lift ik dan maar wat mee Verward
Maar de proeven waren goed genoeg voor 156 en 160 punten. Winstpunten nummer 7 en 8! OK dan!
De kleine puntjes die ik gisteren als tips mee kreeg heb ik geprobeerd uit te voeren en dat lukte vrij aardig. De galop ging in de ene proef redelijk, de andere was drama. Zo erg dat ik er van in de lach schoot. We gingen van de verkeerde galop, naar overkruist, naar draf, weer verkeerd, nog eens draf en weer overkruist. Toen mocht ik gelukkig alweer draven *LOL*

De jury vertelde nog wat extra puntjes, ik had een paar keer een mooie middendraf erbij zitten en een aantal overgangen waren prachtig Pling

Jantina is tevreden.
Isolda ook geloof ik,die stond lekker te vreten in de wei en een beetje te koekeloeren naar de andere paarden. Ze vond het allemaal wel best. Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:16

Wat goed zeg! En als je nou van de 3en en 4en al 6en kunt maken scoor je de volgende keer 4 wp in plaats van 2 Haha!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:45

Heey Super.. Nog 2 puntjes dus!! Toch leuk dat de jury enthousiast was!! Lekker hoor Knipoog Lachen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 16:51

Gefeliciteerd met je verzameling winstpunten !
Knap gedaan hoor !
Het lijkt me wel erg leuk en nuttig om zulke wedstrijden mee te kunnen pikken.
Zeker als je ook nog extra uitgebreid commentaar en tips krijgt; heel leerzaam !

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:21

zie je wel hardstikke goed.
Nu kun je met een gerust hart ene startkaart aan vargen en voor je het weet moet je dan naar het vasteland omdat ze op ameland geen Z rubrieken hebben!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 17:25

Zal ik dan eerst maar eens in de M belanden ofzo? Tong uitsteken Als ik dan M rijd, dan vraag ik dan een startkaart aan Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 17:40

Hihi, nog niet genoeg overtuigd dan? *LOL*

Netjes gedaan joh, en fijn dat je zoveel feedback hebt gekregen waar je wat mee kunt. Je weet iig dat jullie het kunnen enwaar jullie aan moeten werken. Op naar de volgende wedstrijd! Hoe vaak zijn dit soort wedstrijden er eigenlijk op Ameland?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 17:43

Op deze manier was het eenmalig. Althans, voor eerst, misschien gaan ze dit nu wel vaker doen.
Maar dressuurwedstrijden zijn er in ieder geval 1x in de maand, in de zomermaanden soms een keertje extra.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 18:33

Wat ontzettend leerzaam Jantina, gefeliciteerd met je puntjes!
Echt super dat zo'n jurylid zoveel tijd neemt!

Misschien toch maar eens die startkaart aanvragen Knipoog

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 20:24

Lijkt me inderdaad erg leerzaam...
Heb je ook weer iets om verder mee te werken..

en hup gewoon die s tartkaart aanvragen!