WEL tevreden over jurering!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

WEL tevreden over jurering!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 14:21

Na al het gemopper over de jurering van afgelopen weekend zal ik dan maar eens een voorzet geven voor een ander geluid. Ik was namelijk WEL tevreden. Heb gisteren op een zeer glad terrein mijn Z2 proefje gereden. Was niet helemaal tevreden (voorzichtig uitgedrukt), en de bodem was echt slecht. Hierdoor vond ik zelf dat mijn paard teveel op de hand kwam en te weinig bleef aantreden.
Niet verwacht, maar toch een winstpunt gekregen! En deze man heeft keurig rekening gehouden met het feit dat het terrein slecht was.
KLASSE! OK dan!

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:23

Als ik je verhaal zo lees ben je ook niet techt gejureerd, maar TE hoog.

Ik vind nl niet dat je een Z2 paard dat te veel op de voorhand komt matsen als het misschien door de baangesteldheid komt. Kijk als een paard uitglijdt ofzo, kan er in komen dat je dat niet afstraft!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:33

Mee eens.

Ik erger me net zo aan 170 punten als ik hoop dat ik er misschien met een beetje mazzel 1 heb dan 141 in het zelfde geval.

Als juryleden alleen deugen als de ruiter tevreden is omdat ie een punt heeft is het allemaal wel heel subjectief beoordelen!! Zo bedoel ik het niet (in mijn klaagzang van afgelopen weekend Knipoog )

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:39

Dat is ook lekker makkelijk, tevreden zijn als je een winstpunt krijgt.
Ik kan tevreden zijn zonder winstpunt en ontevreden met winstpunt, niet alleen over hoe ik zelf gereden heb, maar ook over de jurering.

Mijn mening is trouwens dat je door de bank genomen goed uitkomt, de ene keer wat overgewaardeerd, de andere keer wat ondergewaardeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:41

essie79 schreef:
Mijn mening is trouwens dat je door de bank genomen goed uitkomt, de ene keer wat overgewaardeerd, de andere keer wat ondergewaardeerd.


Ben het met Essie eens, het is net de afronding van de eurocent Haha!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:42

Ilindra schreef:
Ben het met Essie eens, het is net de afronding van de eurocent Haha!



Ook mee eens.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:42

Hoorde trouwens wel dat geadviseerd wordt dit naar boven af te ronden Schijnheilig

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 14:43

essie79 schreef:

Mijn mening is trouwens dat je door de bank genomen goed uitkomt, de ene keer wat overgewaardeerd, de andere keer wat ondergewaardeerd.


Ben ik het volledig mee eens en als dat niet zo is dat is je zelfbeeld niet correct!

Wel vind ik het fijn als ik de punten wat kan volgen, heb ook wel eens een lijstje gehad waar ik mijn preof totaal niet in herkende, die netzo goed van iemand anders had kunnen zijn, terwijl het puntenaantal dan wel met mijn gevoel overeenkwam!

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 17:52

Samsam schreef:
Ben ik het volledig mee eens en als dat niet zo is dat is je zelfbeeld niet correct!

Wel vind ik het fijn als ik de punten wat kan volgen, heb ook wel eens een lijstje gehad waar ik mijn preof totaal niet in herkende, die netzo goed van iemand anders had kunnen zijn, terwijl het puntenaantal dan wel met mijn gevoel overeenkwam!


Helemaal mee eens. Ik wordt er net zo misselijk van als ik veel te hoog gejureerd wordt. Is me afgelopen weekend nog overkomen. Hij had een hele week zwaar basiswerk achter zijn kiezen gehad. Met losrijden nog aardig achter zijn broek aangezeten. Hij liep zo lekker te swingen dat ik misschien een beetje overmoedig werd. Toen ik de ring inkwam had ie iets van
en nu ik Haha! . Een lekker los paard veranderde in een brok spanning. het juryhok was heeeeeel eng, en de omheining ook. Ik heb hem heel mijn proef er gewoon op aangepakt, da maar geen punten. Af en toe gewoon mijn handen uitgeschoven, want hij ging echt proberen te duwen, overgangen waren niet op de letter, want ik heb ze gewoon afgemaakt, dan maar niet op de letter. Ga zo maar door. Ik moest gelijk erachteraan mijn tweede rijden. Die ging een stuk beter, hij liet zich weer wat losser, en natuurlijk krijg je hem dan nog niet zo snel zoals hij normaal is, er was meer aan te rijden en er zaten goede stukken tussen.
Eerste proef 163 punten Verward tweede 160 Verward Verward Ik had dus echt rond de 140 en misschien net 156-160 voor mijn tweede verwacht.. Mijn hele protocol stond vol (dat klopte ook wel Haha! ) En er stond ook "gedurfder rijden, meer risico nemen" (Lijkt me erg slim op een vatje buskruid Haha! )
Tja... Het ziet er misschien niet zo uit, omdat ik altijd wel stil zit en mijn handen wat er ook gebeurt ontspannen en stil houd, maar een jury moet toch wel zien of een paard door zijn lijf is en dat een ruiter inwerkt op zijn paard.. ook al is dat voor het oog misschien niet zichtbaar??
En zo heb ik ook een keer voor een superproef 158 punten gehad...
Ach joh, als je goed rijdt rijd je je punten wel, dan kunnen ze er echt niet omheen..

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:09

Soms stap ik van mijn paard af en dan denk ik: een super proef!!! Nu neemt mijn vader alles op video op en vallen de punten tegen dan zie ik dat ik veel te veel details heb laten liggen. dat is het mooie van het laten opnemen.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:45

Opnemen is altijd slim, vaak zie je dan ineens waar de jury op doelt. Ik laat altijd alles opnemen want ik weet vaak nauwelijks meer wat ik überhaupt gedaan heb als ik de ring uit kom Bloos .
Verder ben ik het ook met Essie e.a. eens, een beetje variatie houd je altijd met een jurysport en echt zotte juryleden ben ik iig nog nauwelijks tegen gekomen.

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 19:29

Dickie schreef:
Opnemen is altijd slim, vaak zie je dan ineens waar de jury op doelt. Ik laat altijd alles opnemen want ik weet vaak nauwelijks meer wat ik überhaupt gedaan heb als ik de ring uit kom Bloos .
Verder ben ik het ook met Essie e.a. eens, een beetje variatie houd je altijd met een jurysport en echt zotte juryleden ben ik iig nog nauwelijks tegen gekomen.



hahaha, nee inderdaad ik ook nog niet..
het enige wat ik toen raar vond waren die 158 voor de echt goede proef.. inclusief een dikke vette 6 voor verzorging Haha! Hahaha, ach hij kon iig niet om een winstpunt heen..
opnemen is inderdaad erg handig. Ik doe het ook altijd.. Heb ik eigenlijk meestal meer aan als aan mijn protocol, daar staan soms de meest vage dingen op.. (zeeftdraf... moest zweefdraf zijn neem ik aan, of commentaar wat net zo goed voor een ander had kunnen zijn..

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:20

Mijn zegje:

Zolang je zelf maar tevreden bent over jouw gereden proefje!!

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 20:59

Hmm..ik was het niet zaterdag maar had wel een wp. Achteraf gezien (letterlijk Haha!) zaten er ook best goede dingen bij, in vergelijking tot ook best hele slechte punten..

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 21:42

QuijoSavan schreef:
Mijn zegje:

Zolang je zelf maar tevreden bent over jouw gereden proefje!!


Mee eens. OK dan!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:00

Mijn vorige instructeur zei altijd: Als je eens een wp krijgt, maar het eigenlijk niet verdient hebt is dat voor de keren dat je de punt eigenlijk wel had moeten hebben, maar niet gekregen hebt.

Verder vind ik een jury die hoge punten geef bij lange na niet goed (wel leuk Schijnheilig ) het leukst vind ik het als ik de punten krijg ik die verdien.
Zo had ik mijn laatste wedstrijd geen winstpunten, maar had eigenlijk de punten die ik verdiende en was het roerend eens met beide jury's.
Het draf gedeelte ging super en had ik ook hele nette punten voor, het galop gedeelte ging niet goed (zoals al verwacht) en had ik geen nette punten, super toch?! Lachen

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:12

Tot nu toe heb ik me steeds wel kunnen vinden in mijn punten. alleen het commentaar klopte niet altijd. zoals zaterdag stond er dan mijn pony niet aan de hulpen stond en uit galop viel, terwijl ik haar zelf had teruggenomen omdat ze verkeerd was aangesprongen Schijnheilig
Zo kom je wel meer dingen tegen. Maar meestal kloppen de grote lijnen van de punten wel. Alleen het verschil tussen die 6en en 7ens is me niet altijd duidelijk... Maar misschien komt dat omdat ik het nog niet goed voel. Of is dat het verschil in oordeel van de jury.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 23:02

zie mijn onderschrift.

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 23:12

wauw.. had ik dat maar eens een keertje

nobility

Berichten: 1030
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 23:23

Ik ben nooit echt tevreden en heb dus altijd meer punten dan dat ik zelf verwacht.