Voorselectie pavo Vrouwenpolder, wie gaat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:29

Missouri schreef:
Natuurlijk mag iedereen met zijn maakt-niet-uit-wat-voor-paard (mits voldoend aan de eisen Schijnheilig ) naar de voorselectie.

Maar het is toch diep triest als je massa's paarden ziet lopen als gemotiveerde toeschouwer, die 100 kilo te licht zijn, onbespierd, niet regelmatig, nog niet eens B-klaar, dikke onderhalzen...

En dan die "Anky's" die erop zitten, die gaan schelden als ze dan rond de 52 punten zitten Boos!
Heel erg jammer, en dat is denk ik ook wat Pipo bedoelt.


Dank je Missouri! Dat is inderdaad wat ik bedoel!

Want Fokker79 maakt wel die steek onder water van: Als je het tenminste niet te ver vind rijden. Helaas voor hem stap ik altijd in de auto voor iedere keuring, maakt niet uit hoe ver het is. Volgende week naar Sevenum om daarna door te gaan naar Verden.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:30

Toch vind ik ook dat je als amateur met een normaal correct paard (als bv Samsam) best in kunt schrijven.

Het was vorig jaar voor ons nieuw een grote uitdaging en gewoon super leuk om eens mee te maken (niet iedereen heeft elk jaar wel weer een nieuwe poging op stal staan) Ik vond het een super ervaring!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:31

Samsam schreef:
Toch vind ik ook dat je als amateur met een normaal correct paard (als bv Samsam) best in kunt schrijven.

Het was vorig jaar voor ons nieuw een grote uitdaging en gewoon super leuk om eens mee te maken (niet iedereen heeft elk jaar wel weer een nieuwe poging op stal staan) Ik vond het een super ervaring!


Jullie scoorden toch ook heel behoorlijk vorig jaar?

De paarden waar ik op doel waren heel ver weg van normaal correct.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-07-04 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:34

Samsam schreef:
Toch vind ik ook dat je als amateur met een normaal correct paard (als bv Samsam) best in kunt schrijven.

Het was vorig jaar voor ons nieuw een grote uitdaging en gewoon super leuk om eens mee te maken (niet iedereen heeft elk jaar wel weer een nieuwe poging op stal staan) Ik vond het een super ervaring!


Was ook mijn mening. De mijne is best een mooi paard, kan redelijk goed lopen, alleen is ze niet altijd even braaf Schijnheilig Maar op wedstrijd loopt ze vaak vreselijk slecht, en zit ik nog bij de eerste 3 Verward
Dus ik dacht: dat kan best. Het lijkt me kei leuk!

ArianneF

Berichten: 334
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Grijpskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 18:53

Ik heb zelf ook meegedaan in vrouwenpolder, en ik heb inderdaad paarden gezien waarvan ik dacht: waarom kom je...

het is heel leuk om mee te doen, en ik had het ook nog nooit gedaan, had geen flauw idee wat ik ervan moest verwachten.
Omdat ik nu in het L2 zit, omdat ik zeeuws kampioen in de B was, omdat ik toch wel de meeste wedstrijd win, en veel complimenten krijg over mijn paard, dacht ik van, nou ik ga lekker meedoen Lachen

maar als dit niet het geval geweest was zou ik het ook niet in mijn hoofd gehaald hebben, daar zou ik niet genoeg zelfvertrouwen voor gehad hebben.

de punten die ik heb gehaald 60.5 vond ik wel terecht. Mijn paard was ontzettend heet, vond het heel erg spannend, is nog erg jeugdig soms. Hij ging er ook vandoor in de galop. Maar zijn gangen waren wel mooi, zag ik op de video terug. natuurlijk niet genoeg voor naar ermelo, daar hebben ze gelijk in. Maar ik wilde gewoon weten wat de experts er van vinden, want iedereen kan wel zeggen wat een leuk paard. nu weet ik wat ze ervan vinden, en nu weet ik ook dat hij voor het M1 voldoende loopt.

Ik heb ook hele mooie paarden gezien, en ben nog getuige geweest van een valpartij bij het losrijden. Maar dat paard, wauw! echt mooi. Nu weet ik even niet meer welke het was, maarja..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:01

ArianneF schreef:

Ik heb ook hele mooie paarden gezien, en ben nog getuige geweest van een valpartij bij het losrijden. Maar dat paard, wauw! echt mooi. Nu weet ik even niet meer welke het was, maarja..


Dat was de Gribaldimerrie Haha! Die werd eventjes een klein beetje stout van de spanning waarschijnlijk.

ArianneF

Berichten: 334
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Grijpskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:06

Pipo schreef:
Dat was de Gribaldimerrie Haha! Die werd eventjes een klein beetje stout van de spanning waarschijnlijk.


haha ja dat ging nogal Lachen

harryvdz
Berichten: 195
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:11

Pipo schreef:
Dank je Missouri! Dat is inderdaad wat ik bedoel!

Want Fokker79 maakt wel die steek onder water van: Als je het tenminste niet te ver vind rijden. Helaas voor hem stap ik altijd in de auto voor iedere keuring, maakt niet uit hoe ver het is. Volgende week naar Sevenum om daarna door te gaan naar Verden.


Wat je geloof ik niet helemaal begrijpt is dat het me er niet om gaat of je overal wel/niet naartoe rijdt, ofdat de kwaliteit idd wel/niet tegenviel, maar vooral de manier waarop het een en ander gebracht word. Zwart-wit, ongenuanceerd, kort door de bocht. Erg duidelijk maar weinig subtiel.
Laatst bijgewerkt door harryvdz op 04-07-04 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:11

ArianneF schreef:
haha ja dat ging nogal Lachen
Het nichtje wat erop zat was daarna niet zo blij volgens mij toen hij de ereronde voorop moest.

Hij viel ook wel hard volgens mij. Hij bleef nog verrassend lang zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:16

Fokker79 schreef:
Wat je geloof ik niet helemaal begrijpt is dat het me er niet om gaat of je overal wel/niet naartoe rijdt, ofdat de kwaliteit idd wel/niet tegenviel, maar vooral de manier waarop het een en ander gebracht word. Zwart-wit, ongenuanceerd, kort door de bocht. Erg duidelijk maar weinig subtiel.


Weet je wat ik niet begrijp? Dat ik het over realistisch naar je paard kijken heb, en dat jij dan begint dat ik zelf maar eens met mijn paarden naar de Pavo moet. Ik kijk realistisch naar mijn paarden, en ik vind ze niet goed genoeg. Daarom ga ik dus niet.

Dat jij de manier waarop ik het verwoord vervelend vind, is niet mijn probleem. Daarnaast lees jij sowieso mijn berichten al met een negatieve inslag, dus dat haal ik toch niet in. Ik plaats niet voor jou mijn berichten. Als je het stoort, moet je ze niet lezen.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:17

Pipo schreef:
Jullie scoorden toch ook heel behoorlijk vorig jaar?

De paarden waar ik op doel waren heel ver weg van normaal correct.


62 punten komt niet in de buurt van een finale plek, maar was voor ons geen nederlaag ofzo!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:19

Sam, ik ben (zou zijn Knipoog ) kei-blij met 62 punten! Haha! Haha!

ArianneF

Berichten: 334
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Grijpskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:32

Pipo schreef:
Het nichtje wat erop zat was daarna niet zo blij volgens mij toen hij de ereronde voorop moest.

Hij viel ook wel hard volgens mij. Hij bleef nog verrassend lang zitten.


ja dat vond ik ook, want 't paardje deed me toch een potje lelijk!
en ik zag mijn paard ech zo kijke: wow wat gaat die doen. Dus ik halthouden, en later wil ik weglope, begint ie ook al opzij te lopen. dus ik oh nee he sil blijf jij nou maar lekker bij mij Lachen

Jazzie
Berichten: 124
Geregistreerd: 04-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 19:52

Het niveau gister op de pavo cup vond ik niet slecht, zoals hierboven beschreven word door pipo. Een van mijn eigen paarden liep mee onder laurens van lieren en verdiende 64,5 punt. Net niet genoeg om door te gaan naar de halve finale in Ermelo. Het lijkt mij dat je ieder in zijn waarde moet laten en ieder een kans moet geven om deel te nemen aan zulke evenementen. Er zijn voldoende mensen die mee doen voor de lol en die net niet dat toppaard bezitten. Ben heel de dag aanwezig geweest en haast elk paard bezichtigd. Kreupele en te magere paarden, heb ik in ieder geval niet waar genomen. De Rubiquil X Kwadruto die Laurens ook voorbracht is een zeer goed en correct paard met een uitmuntend achterbeen gebruik. Vond de jury blijkbaar ook, anders haalt ze geen 70,5 punt!!!

Jazzie
Berichten: 124
Geregistreerd: 04-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:04

Beber schreef:
Wie gaat er op 3 juli naar de Pavo voorselectie te Vrouwenpolder en kan daar eventueel voor mij foto's maken van 1 van de deelnemers? *LOL*



Er zijn foto's gemaakt door een fotograaf. Misschien kan je contact met haar opnemen. Als je intresse hebt hoor ik het wel, dan zal ik haar adres ff opzoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:11

Jazzie schreef:
Het niveau gister op de pavo cup vond ik niet slecht, zoals hierboven beschreven word door pipo. Een van mijn eigen paarden liep mee onder laurens van lieren en verdiende 64,5 punt. Net niet genoeg om door te gaan naar de halve finale in Ermelo. Het lijkt mij dat je ieder in zijn waarde moet laten en ieder een kans moet geven om deel te nemen aan zulke evenementen. Er zijn voldoende mensen die mee doen voor de lol en die net niet dat toppaard bezitten. Ben heel de dag aanwezig geweest en haast elk paard bezichtigd. Kreupele en te magere paarden, heb ik in ieder geval niet waar genomen. De Rubiquil X Kwadruto die Laurens ook voorbracht is een zeer goed en correct paard met een uitmuntend achterbeen gebruik. Vond de jury blijkbaar ook, anders haalt ze geen 70,5 punt!!!


Blijkbaar vond de jury de kwaliteit ook niet zo best, gezien het aantal wat door mag naar Ermelo en de punten die gegeven zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-07-04 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:12

Jazzie schreef:
Er zijn foto's gemaakt door een fotograaf. Misschien kan je contact met haar opnemen. Als je intresse hebt hoor ik het wel, dan zal ik haar adres ff opzoeken


Persburo Jacob Meelissen stond er ook. Die heeft veel foto's geschoten. Je kan hun ook even bellen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:13

Tja, we kunnen ook gelijk alleen de allerbeste naar Ermelo sturen? Verward
Doe we alleen de finale met de gastruiters, zijn we er mooi snel klaar mee Haha!

Jazzie
Berichten: 124
Geregistreerd: 04-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:20

Pipo schreef:
Blijkbaar vond de jury de kwaliteit ook niet zo best, gezien het aantal wat door mag naar Ermelo en de punten die gegeven zijn.


Tja pipo als we je commentaar zo aanhoren moet je zelf wel hele kwaliteit volle paarden hebben. Jammer dat jezelf niet heb mee gedaan...

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:21

Die link snap ik niet. Dat ze niet onder de indruk van het niveau op de Pavo, zegt toch niets over haar eigen beesten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:22

Jazzie schreef:
Het niveau gister op de pavo cup vond ik niet slecht, zoals hierboven beschreven word door pipo. Een van mijn eigen paarden liep mee onder laurens van lieren en verdiende 64,5 punt. Net niet genoeg om door te gaan naar de halve finale in Ermelo. Het lijkt mij dat je ieder in zijn waarde moet laten en ieder een kans moet geven om deel te nemen aan zulke evenementen. Er zijn voldoende mensen die mee doen voor de lol en die net niet dat toppaard bezitten. Ben heel de dag aanwezig geweest en haast elk paard bezichtigd. Kreupele en te magere paarden, heb ik in ieder geval niet waar genomen. De Rubiquil X Kwadruto die Laurens ook voorbracht is een zeer goed en correct paard met een uitmuntend achterbeen gebruik. Vond de jury blijkbaar ook, anders haalt ze geen 70,5 punt!!!


Ik had het trouwens over paarden die slecht in conditie waren, slechte bespiering en dergelijke bedoel ik daar mee. Mager heb je mij niet horen zeggen.

Vond jij dan dat de jury de paarden te laag heeft gepunt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:23

Jazzie schreef:
Tja pipo als we je commentaar zo aanhoren moet je zelf wel hele kwaliteit volle paarden hebben. Jammer dat jezelf niet heb mee gedaan...



Tja Jazzje, zoals ik hierboven al omschreef, ik vind mijn paarden juist niet goed genoeg. En daarom doen die dus niet mee

Erg flauw trouwens dat je niet een normale discussie kan voeren over de kwaliteit van de paarden maar gelijk in de persoonlijke aanval gaat.

In vergelijking tot de andere stamboekkeuring/Centrale keuringen waar ik ben geweest vond ik Zeeland een van de mindere qua kwaliteit van de paarden. Friesland staat bij mij nog steeds aan kop!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-07-04 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Jazzie
Berichten: 124
Geregistreerd: 04-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:25

Pipo schreef:
Ik had het trouwens over paarden die slecht in conditie waren, slechte bespiering en dergelijke bedoel ik daar mee. Mager heb je mij niet horen zeggen.

Vond jij dan dat de jury de paarden te laag heeft gepunt?



Dat waren ook niet jouw woorden maar die van iemand anders. Ik vind niet dat de jury er naast zat. Echt vind ik wel dat iedereen deel mag nemen, watvoor kwaliteit je paard ook bezit!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:26

Jazzie schreef:
Dat waren ook niet jouw woorden maar die van iemand anders. Ik vind niet dat de jury er naast zat. Echt vind ik wel dat iedereen deel mag nemen, watvoor kwaliteit je paard ook bezit!


Maar dan vond je het niveau toch ook niet zo hoog, zoveel mochten er niet door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 20:27

Jazzie schreef:
Dat waren ook niet jouw woorden maar die van iemand anders. Ik vind niet dat de jury er naast zat. Echt vind ik wel dat iedereen deel mag nemen, watvoor kwaliteit je paard ook bezit!


Ik wil je graag even verwijzen naar pagina 1, daar zul je precies zien staan dat ik het over slechte conditie had. Het zijn wel degelijk mijn woorden.