Wat kost wedstrijdrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laraah

Berichten: 238
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Gelderland

Wat kost wedstrijdrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 01:30

Weet niet of het het juiste onderwerpje hier geplaatst is, maar als ie verschuift merk ik het vanzelf wel! Lachen

Mijn vraag is in ieder geval: wat kost wedstrijden rijden? Mijn paardje is ongeveer 1.62, rank gebouwd maar wel paardje. Ik hoor het graag!

groetjes Laraah

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 08:22

Je zult lid moeten zijn van een rijvereniging. Dat is niets meer dan eentje bij jouw in de buurt opbellen en vragen om de kosten en wat je daarvoor krijgt.

Dan is het inschrijven op wedstrijden die jij leuk vind en dat kost inschrijfgeld. Zal zo rond de 10 euro zijn?

En dan nog de eenmalige kosten om een startkaart aan te vragen. Geen idee van de kosten eigenlijk.

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 10:43

Pff startkaart kost iets van 30 euro geloof ik(maar dit moet elk jaar dat je wedstrijd rijdt weer betaald worden), verder betaal je voor de coupons: dat is 17,50 per 10 stuks(volgens mij). Dan nog het opmeten van je paard, dat is meestal een paar euro als je het bij je club laat doen. Idd ook clublidmaatschap, dat verschilt per club, dus dat moet je even navragen. De wedstrijden moet je ieder ook weer apart gaan betalen: in de B kost het bij ons meestal 7 euro(springen of dressuur) en kom je in de M/Z dan betaal je 9 euro. Dit is wel het kringwedstrijdstartgeld, op grote concoursen betaal je veel meer, maar daar staat vaak tegenover dat je veel meer kunt winnen. Verder moet je ook zorgen dat je paard er netjes voor blijft staan, dus geregeld hoefsmid(en dan op ijzers natuurlijk Knipoog), jaarlijkse inenting veearts, wormspuiten ed, maar als t goed is heb je die kosten nu ook al. Verder moet je ook nog zorgen dat je wedstrijdkleding aanschaft: jasje, plastron, plastronspeldje, rijbroek.(ik denk dat je de rijlaarzen al wel hebt Tong uitsteken). Maar je kunt ook voor goedkoper kiezen en in je clubtenue gaan rijden. Volgens mij was dit het wel zo'n beetje, succes dermee!!

Laraah

Berichten: 238
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 11:12

Hey, bedankt! Dat zijn nog eens duidelijke antwoorden! De coupons, waar dienen die alleen voor?

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 11:31

Haha!, de coupons heb je nodig bij het springen en bij het dressuur. Bij de dressuur stuur je die voor de wedstrijd naar degene die de wedstrijd organiseerd(of je club doet dat:P). Ben je op de wedstrijddag zelf, dan ga je eerst betalen bij het secretariaat en als ze nog geen coupon van je hebben ,dan lever je m dan alsnog in. Kom je dan bij de ring waar je in moet rijdne, dan loopt eerst je voorlezer naar de jury, toont het paspoort van je paard en als het goed is hebben ze dan je coupon al. Hierna loopt je voorlezer naar het bordje E, gaat daarachter staan en begint met voorlezen na het teken van de jury. De schrijfster van de jury schrijft dan alle cijfers voor elk onderdeel die je gekregen hebt op je coupon. Om de 5 combinaties worden de coupons meestal opgehaald, dan rekenen ze je punten na en hier staat dus je puntenaantal op. Bij het springen werkt het net zo, alleen hoef je dan niet met iemand naar de jury, want voordat je begint met springen moet je groeten(je naam zeggen, naam paard en club waar je bij rijdt) en dan zoeken ze je coupon op(die ze meestal wel hebben, want immers al ze m niet hadden, dan heb je m al bij het secretariaat gegeven Knipoog), op deze springcoupon komen je strafpunten en je stijlpunten(stijlpunten wordne alleen in de B gegeven).
Een coupons bestaat uit 3 dezelfde briefjes in 3 verschilllende kleuren, 1 deel wordt naar het KNHS gestuurd, zodat ze je punten bij kunnen houden(en dit wordt gepubliceerd op www.knhs.nl > wedstrijdsport > standen opvragen). En soms gaat er nog een deel naar de club, om je punten bij te houden voor het clubkampioenschap ofzo. En het resterende deel mag je zelf mee nemen.

Laraah

Berichten: 238
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 12:32

Marije1987, je bent echt goed! Het is me nu in ieder geval helemaal duidelijk! Fijn dat je er tijd voor hebt genomen het me uit te leggen! Thanx!!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 12:38

Haha nix te danken hoor. Lachen Succes ermee! (en als ik jou was, zou ik jouw ouders laten betalen, doe ik ook altijd hehe!:D )

Laraah

Berichten: 238
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 12:41

Hihi, ik denk niet dat mijn ouders nog zo gul zullen zijn, nu ik al 21 ben..maar kan het altijd proberen nietwaar?! haha!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 12:44

Hahah ja dan ligt het vast een beetje anders, gelukkig ben ik nog maar 16. Haha! Maar jij hebt dan weer het voordeel dat je het prijzengeld ook kunt houden, want meestal geef ik daar een deel van aan m'n ouders terug, wel zo eerlijk niet?:P

Laraah

Berichten: 238
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 12:48

:-D Hey maar dat is wel lekker natuurlijk, dat je er nog wat mee wint ook weer. Win je dan veel prijzengeld? (ik had daar nog niet eens aan gedacht eigenlijk..ik gok dat je dan niet veel meer dan je inschrijfgeld terug zult winnen??) Maar inderdaad, dan mogen je ouders er ook wel een beetje van meeprofiteren dat je gewonnen hebt! Want ik vind het erg gul van ouders hun kind een paard te schenken. Ikzelf heb geen paardje van mn ouders gekregen, wel genoeg andere dingen hoor, maar gewoon om het feit als jij het krijgt moeten je broer en zus ook zoveel krijgen.. en helaas..dan werd het te duur! Maar nu ik zelf werk en het me kan veroorloven!!! :-D Eindelijk dan he? :-P

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 12:56

Haha ja daar heb je idd gelijk in, best wel gul om een paard te krijgen(en dan heb ik ook nog een pony Haha!:P) maar 'mijn ouders wisten eerst helemaal niet dat het zo duur zou zijn met alles dr bij, maar dat is gelukkig geen enkel probleem. Meestal betaal ik op een kringwedstrijd 28 euro inschrijfgeld(naja m'n paps dan Haha!) en dan win je een domme medaille ofzo, maar je hebt wel het voordeel dat je dan 2x voor winstpunten kan dressuuren en springen. Op concoursen heb je meestal maar 1x klassiek, maar dan heb je wel hoger prijzengeld. Laatst had ik bijvoorbeeld 2x gesprongen in Zwaagwesteinde, concours paarden. Ik was 14 euro inschrijfgeld kwijt, werd 2e en won 30 euro. Toen had ik mijn startgeld er dus weer helemaal uit, maar over t algemeen win je nooit je totale inschrijfgeld van alle wedstrijden die je rijdt terug, tenminste ik niet! Tong uitsteken

Laraah

Berichten: 238
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 13:00

Oooh...maar alles beter dan een medaille denk ik? Alleen, als het ooit zover komt en is, ga ik mijn eerste medaille zeer zeker wel inlijsten denk ik! Toch een stukje trots! Maar jehebt het goed voor elkaar hoor ik! Staan je paardje & ponytje ook ergens bij de foto-forums? Ik zit daar altijd bij te neuzen! :-P

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 15:03

Dit is Raffy: [HAW] Raffy @ longe en springen! en van Kim staat een foto in m'n profiel(en de avatar foto is Kim ook) en dr komt vandaag nog een fotoserie van Kim op bokt! Haha!:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 15:27

Even over de kosten: vergeet ooknietje transport naar de wedstrijd en eventueel de huur van een trailer. Een dagje wedstrijd kost me ongeveer E40,-.

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 15:33

Haha ja maar daar zit ik ook niet mee, want wij lenen gratis de trailer van m'n oom en m'n vader rijdt(naja de auto dan Haha! ) op benzine van t bedrijf waar ie bij werkt. Haha!

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 15:34

Jippie schreef:
Even over de kosten: vergeet ooknietje transport naar de wedstrijd en eventueel de huur van een trailer. Een dagje wedstrijd kost me ongeveer E40,-.


En wat rij jij dan? 2x dressuur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 15:54

twee proeven van ca. E10,- per proef.......
Trailer is door mijzelf bij elkaar verdiend en daar heb ik ook mijn onderhoud aan, hetzelfde geldt voor de auto en de diesel.

Laraah

Berichten: 238
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-04 21:27

Ja, daar had ik ook rekening mee gehouden inderdaad. Een trailer zou ik kunnen lenen denk ik, en de auto ook (van mijn vader dan wel), maar goed dat je daar ook aan dacht inderdaad!

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:49

Startkaart hoef je tegenwoordig toch nog maar eenmalig te betalen, althans dat werd mij door de club verteld. Voorheen moest ik hem elk jaar opnieuw aanvragen, maar dat scheen veranderd te zijn.

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 18:28

Suel schreef:
Startkaart hoef je tegenwoordig toch nog maar eenmalig te betalen, althans dat werd mij door de club verteld. Voorheen moest ik hem elk jaar opnieuw aanvragen, maar dat scheen veranderd te zijn.


Je moet m nog steeds elk jaar betalen, alleen gaat ie automatisch door elk jaar, en wil je dus stoppen met wedstrijden dna moet je m opzeggen.. Volgesn mij is dat alleen veranderd, je betaald dus elk jaar weer die 30 euro wanneer je wedstrijd rijdt..

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 08:24

Ach ja, het kostte ook allemaal nog niet genoeg...

Laraah

Berichten: 238
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 17:22

Haha.. inderdaad! Knipoog