Waarom Sven en niet Marlies of Imke ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Waarom Sven en niet Marlies of Imke ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 16:01

Het mooiste T-shirt wat ik hier in België zag was een T-shirt waar op stond "play with your heart and not with your Dick", Haha! maar goed Dick Advokaat is weer in genade aangenomen. Dus misschien krijgt onze bondscoach dressuur ook wel gelijk. Maar wie o wie geef mij nu eens een echt antwoord op de vraag waarom Sven ?, en niet die twee meiden. En waarom geen reserve benoemen, moet iedereen maar hun paarden in training houden en afwachten, of er ergens een glazenwasser een buikschuiver maakt of misschien gaat een paard wel karate oefenen op de arm of een been van een rijder ?

Vreemd allemaal

Theo

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:03

Ik denk omdat Sven de nodige ervaring heeft, internationaal goed scoort en safe is.

De 2 meiden hebben blijkbaar over 4 jaar nog een kans zich zo te profileren.

Ik vind het persoonlijk inderdaad wat vreemd dat er geen reserve RUITER is aangesteld.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:04

Ook ik had eigenlijk verwacht dat Marlies of Imke door zou gaan in plaats van Sven. Nou heb ik er allemaal niet zo veel verstand van, maar toch kijk ik liever naar Imke of Marlies. Vooral gister op tv zag ik bij die twee een veel stillere hand dan bij Sven en ik vond het er sowieso beter uitzien.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:10

Sja Sven is idd Safe, al ben ik persoonlijk niet erg kapot van zijn manier van rijden.. En wat ik al helemaal niet snap is dat er geen reserve meegaat.. Behoorlijk stom eigenlijk..

DaniellevA

Berichten: 432
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:14

Is Anky niet de reserve dan met Krack? Blond Net als met Idool in Sydney toen in 2000? Verward

DaniellevA

Berichten: 432
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:15

Citaat:
Sja Sven is idd Safe, al ben ik persoonlijk niet erg kapot van zijn manier van rijden..



Ik ben het hier helemaal mee eens! Schijnheilig

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:19

ik ben ook niet zo super kapot van zijn rijden nu is barclay ook niet de makkelijkste naar zeggen maar toch.

ik denk toch dat het een goed team is ik had geen andere samenstelling verwacht eerlijk gezegd.

over imke en marlies zoals ik al eerder heb gezegt, missen in mijn ogen nog de internationale ervaring, ik denk daarnaast dat het een grote druk voor hen mee zou brengen als ze te horen zouden krijgen dat ze in het team zitten, (ik denk dat edward ook moeite met zijn mentale kant zal hebben) voor marlies en imke komt echt de tijd nog wel. daarnaast presteren deze dames pas sinds de laatse maanden zo goed en daarom lijkt het mij niet helemaal zeker dat dit zo blijft (ik twijfel daarnaast absoluut niet hun kwaliteiten hoor) ik denk dat ze zich nog net wat meer zullen moeten bewijzen dan dat ze gedaan hebben en dat kan niet in op dit korte termijn. ik denk dat als alles goed blijft gaan ze over 4 jaar echt wel gaan.

over het geen dat er geen reserve mee gaat vind ik raar er kan zoiets mis gaan hoor. maar goed die beslissing ligt niet bij ons

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:20

Die reserve post kan veel beter op het allerlaatste moment worden ingevuld.
Het meevliegen (of invliegen) van een reserve is niet geheel kostenloos.

En je moet er ook vanuit gaan dat die reserve niet nodig is.
De 4e persoon IS principe al een soort van reserve.
Mócht Barclay of Jarwo wegvallen is het best mogelijk dat die plaatsen niet worden aangevuld (betekent namelijk niet altijd een versterking).
Bij het wegvallen van Salinero zal Krack wel ingevlogen worden. Wellicht ook Grib nog wel als vervanger voor Lingh, al betekent dit wel een bijna zeker verlies van het brons (op papier dan).

DaniellevA

Berichten: 432
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:34

CGJ12 schreef:
Die reserve post kan veel beter op het allerlaatste moment worden ingevuld.
En je moet er ook vanuit gaan dat die reserve niet nodig is.


Vind ik niet,als je er van uitgaat dat alles altijd goed gaat,ben je niet slim bezig.Want des te meer val je in een gat als het fout gaat,tuurlijk moet je positief denken,maar toch wel ergens op voorbereid zijn! Knipoog

En een reserve moet ook weten waar hij/zij aan toe is,zodat hij/zij zijn trainings schema daar op aan kan passen,en ga zo maar door.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:39

Helemaal mee eens Danielle.

In feite moet een dergelijke reserve ook precies zo klaargestoomd worden als de andere vaste teamleden.

Ik meen dat we dat in mijn laatste YR jaren ook zo gehandeld hebben. Bij Koschel zeker.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:42

daar ben ik het ook helemaal mee eens, zie je het al voor je dat je net van te voren krijgt te horen dat je mag gaan, ik weet toch wel dat je dan mentaal onwijs sterk moet zijn wil je dat kunnen verwerken, de OS is niet zomaar iets he vergeet dat niet, er zal een onwijs grote druk op de "reserve" ruiter gaan ontstaan die zeker niet altijd positief zal uitvallen tijdens de trainingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 16:57

Sven heeft al OS gereden en dat kan ook van grote waarde zijn. Imke en Marlies weten er natuurlijk ook wel het een en ander van omdat beiden hun moeders ook Olympisch gereden hebben, maar dat is niet helemaal hetzelfde.
Is Idocus trouwens die reputatie van omdraaiende angsthaas al helemaal kwijt, of is daar misschien nog iets van blijven hangen???? Ik vind dat hij zich al een tijdje van een zeer goede kant laat zien, maar misschien ben ik de enige??

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:11

Tyrza schreef:
Ik denk omdat Sven de nodige ervaring heeft, internationaal goed scoort en safe is.

De 2 meiden hebben blijkbaar over 4 jaar nog een kans zich zo te profileren.

Ik vind het persoonlijk inderdaad wat vreemd dat er geen reserve RUITER is aangesteld.



Ik sluit me hier helemaal bij aan. Daarbij presteert Sven heel constant in een stijgende lijn. Lancets glorie is meer recent.

hoho
Berichten: 151
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 17:21

Van imke kunnen we inderdaad zeggen dat die nog wat meer ervaring met lancet internationaal moet hebben. Maar marlies rijd nu haar tweede jaar mee ook internationaal, en die presteert internationaal nog beter dan sven. Sven heeft dan wel de ervaring maar wordt door internationale jury leden helemaal niet hoog gejureerd. En imke ja die heeft met janssen alleen internationaal gereden en nu in rotterdam dan. Aan de ene kant ben ik het er mee eens en aan de andere kant helemaal niet vond marlies de laatste tijd internationaal ook heel goed en sven vind ik persoonlijk nooit goed, alleen dat het vaak foutloos gaat en een mooi passage maar daar blijft het bij

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:19

Met Sven speelt de bondscoach op zekerheid en ervaring. Ik wist meteen wel dat het Imke niet zou worden. Ze heeft een paar keer goed gescoord en als ze dit niveau vasthoud zal ze over 4 jaar zeker mee mogen. marlies is ook nog betrekkelijk jong en onervaren en voor dr leeftijd doet ze het fantastisch, maar veel grote prijzen heeft ze nog niet overtuigend gewonnen! Ik vind het een hele goede keuze die er is gemaakt en tja dat van die reserve snap ik ook niet, maar ik denk dat hij die plek gewoon nog open wil houden!

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 18:28

DaniellevA en Tyrza,

Jullie kennen schijnbaar het klappen van de zweep. Ik heb zojuist een gesprek gehad met Coby en die zei hetzelfde. Wat moeten we nu doen, doortrainen, op rust, en nog een aantal dingen die er bij een hengst nu éénmaal bijhoren.?

Kortom; Anky of wie dan ook breekt een arm, (want zo'n Gazelle fiets is ook niet alles Haha! ) wat dan ? Moeten dan Marlies of Imke hun paarden maar uit de wei halen ?

Ik weet zeker dat er na Aken één of twee reserves aangewezen worden, maar het had wel motiverend geweest als ze na Nijmegen gezegd hadden Imke en Marlies jullie zijn reserve. Of zou Bert zichzelf nog een plaatsje toebedacht hebben Haha!

Theo

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:38

Horsedances schreef:
Of zou Bert zichzelf nog een plaatsje toebedacht hebben Haha!


Heheehhe Haha!....op zn veelzijdigheidszadeltje de O.S in.. Tong uitsteken

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 19:13

en hoe krijgen die meiden nu olympische ervaring als ze niet mee mogen, juist als reserve kunnen die meiden de nodige ervaring opdoen.
En die constante factor. Jarwo liep in kootwijk niet omdat hij niet geheel fit was en Sven had laatst een keer hele lage punten omdat hij door de spanning net wat teveel vroeg van Barclay.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 19:23

Marjolein schreef:
en hoe krijgen die meiden nu olympische ervaring als ze niet mee mogen, juist als reserve kunnen die meiden de nodige ervaring opdoen.

Over 2 jaar is er weer een WEG, dat lijkt er heel erg op Lachen.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 19:25

marloezzke schreef:

over imke en marlies zoals ik al eerder heb gezegt, missen in mijn ogen nog de internationale ervaring, ik denk daarnaast dat het een grote druk voor hen mee zou brengen als ze te horen zouden krijgen dat ze in het team zitten, ik denk dat edward ook moeite met zijn mentale kant zal hebben



ik ben het met je laatste uitspraak geheel niet eens.

Edward heeft juist laten zien dat ie daarin sterk is geworden

Hij reed met een big smile binnen gisteren en raakte niet van de wijs toen het publiek hen al voor de kur uit zijn dak ging Cool

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 19:38

ja ik vind het ook wel erg jammer dat imke niet mee mag, maar dat zal wel zijn aangezien zij nog veel ervaring op moet doen, en sven wel safe rijd, maar ja ik zie toch liever imke of marlies in de baan dan sven Bloos! Bloos Maar vind het ook erg raar dat ze nog geen reserve ruiter/amazone hebben gekozen

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 20:40

hij is qua zijn mentale kanten heel erg gegroeit ja dat weet ik, maar of hij het ook zo kan houden, ik hoop het, maar er wordt veel van hem verwacht heel veel zelfs, juist omdat hij in het verleden moeite heeft met zijn mentale kant zou het misschien terug kunnen komen, zoiets verdwijnt in mijn ogen nooit helemaal maar er kan zeker aan gewerkt worden. ik vind de plaats overens zeker wel verdient heb absoluut geen twijfels over hem, maar het zou mij niet verbazen als deze druk moeilijk voor hem zou zijn.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 20:47

Ik was helemaal voor Marlies Tong uitsteken
Vond het een beetje onverwachts dat Sven mee gaat naar de Olympische spelen en niet Marlies.
Maar ik denk dat de bondscoach daar zo zijn redenen voor heeft.

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-04 21:08

Citaat:
Maar ik denk dat de bondscoach daar zo zijn redenen voor heeft.


Daar gaat het nu net om ! Wat voor redenen.

Sorry for the words: Maar dat gezeik over ervaring,

Het Nederlandse voetbalteam zit in Portugal dankzij de jeugd (6-0 tegen Schotland). De beste speler van Oranje, Arjen Robben, komt net kijken. En neemt ook nog eens de beslissende penalty tegen Zweden, terwijl de ervaren rotten het dun door de broek loopt.

Imke en Marlies zijn evenveel door de wol geverfd, ik denk zelfs dat ze meer EK's hebben gereden (vele malen ..ponies/junioren/youngriders) dan Sven. Nee...hier zit wat anders achter !!!


Theo

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 21:12

Bert weet wat hij doet, en rijden kan hij ook *LOL* Daar heb je gewoon echt bewondering voor als regionale wedstrijdruiter! Bert zit bij onze rijvereniging in Stramproy.