Leeftijdsgrens YoungRiders niet naar 23 !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 14:58

Is eigenlijk ook wel logisch.
Anders valt 3/4 van de Nederlandse amazones gelijk onder de Young Riders.........
Daarom is die grens ook ooit naar beneden bijgesteld.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)


CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:09

In de praktijk pakt dat meestal uit als PSG juniors of zoiets, want het overgrote deel blijft LEVENSLANG (voor het paard althans) de senioren het leven zuur maken in de PSG/I1 (uitzonderingen daargelaten)

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:28

Tyrza schreef:
Het moet aantrekkelijker gaan worden om die overstap te gaan maken...

Wat had je in gedachten?

A. Een tussenklasse (dat is de I2 geloof ik, maar daar wil blijkbaar geen hond in blijven hangen)
B. een voorwaardelijke overstap waarna je altijd terug mag vallen in de PSG (ergens onderin de 60% blijven hangen in de GP blijkt niet aantrekkelijk te zijn, maar we kunnen niet allemaal winnen)

Ik heb er geen pasklare oplossing voor.
Maar dat die overstap erg groot is, is zeker waar.
Er zijn vast ruiters die 70% in de PSG lopen, maar lang géén 60% in de GP krijgen vanwege het moeten kunnen tonen van de specifieke circuskunstjes........

Daarbij is het is natuurlijk ERG verleidelijk om maar in die I1 te blijven hangen als je die overal wint en steeds weer met een kop in de krant komt.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:35

Tyrza schreef:
Nou. wat dacht je van:

*3 wissels om de pas ipv 9, zoals in de Inter II
* stukken passage langer laten verlopen (in Inter II kom je er nauwelijks aan te pas
* geen extra cijfers voor overgang PA/PI/PA, of een overgang vanuit stap naar Piaffe, wat naar mijn mening makkelijker is

Da's duidelijk.
Dus een kortere ener-serie, maar weer een langer passage.
Misschien zijn er ook mensen (waarschijnlijk meer) die die passage al lang zit vinden.
Ik denk namelijk (persoonlijk) dat meer mensen een gebrek hebben aan een nette passage dan aan een ener-serie.

Maar daar zijn toch DS-proeven voor met meer variatie erin?
Ze worden inderdaad niet zo vaak uitgeschreven, maar ALS ze worden uitgeschreven is er zowat niemand die ze wil rijden geloof ik.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)


CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:39

Ah, je had je berichtje ondertussen even aangepast Tyrza.........

Dat van die grijze zones is een prima idee.
Die mogen ze van mij in meer proeven (ook op lager niveau) introduceren.
Ik zie nu ook nog veel te veel mesnen stuntelen met Wissels na een uitgetrekte galopdiagonaal in het Z2. Dat is psychisch funest voor een paard.
Ook dáár mogen ze van mij introduceren:
Verzamelde galop op de diagonaal H-X-F, met wissel 10 meter binnen de marge van X.

Krijg je wél weer het probleem van de "beperkte" jury's die daar de winst niet van kunnen zien en een hoger cijfer geven als de wissel dichter bij X ligt...........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:40

Tijd voor NS-proeven dus.
............. als je dan maar geen probleem met wisselen krijgt. Haha!

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 15:45

Tyrza schreef:
Dan krijg je weer de vraag: wat heeft de voorkeur?

Een correcte wissel, verder van de X gesprongen, of een midnere wissel precies op de letter...

Dat lijkt me duidelijk. Daarom moeten daar ook geen letters geneoemd worden.

Dan krijg je dus niet: van S tot F passage, maar zoiets van: op de lange zijde enkele passen passage.
en bij piaffe: enkele passen piaffe.

Het gekke is dat de jury dan veel dichter bij de stoel van de africhter komt te zitten en het dan meer op ZIJN kennis aankomt dan op het fouten kijken.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers