Geslaagde afsluiting in de B --> SGW Hooge Mierde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Geslaagde afsluiting in de B --> SGW Hooge Mierde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 18:36

Vandaag hadden Lucky en ik onze afsluiting in de B en die verliep geslaagd! OK dan!

Vanochtend liep vanochtend om half 5 de wekker al af en ik ging pas op kwart over 1 naar bed... Slapen
Aangezien had voor een SGW was kon ik goed mijn bed uitkomen dat scheelde!

Om 7 uur zijn we richting Hooge Mierde vertrokken en we kwamen netjes op kwart over 9 aan, direkt naar de Start gelopen om zo met Scum en Bitwise de cross te lopen!
Ik vond het een leuke cross. Vond hindernis 4 de opsprong wel erg pittig.. Scheve mond Ook bij de afsprong moest je goed opletten dat je aan de rechterkant sprong anders kwam je in een ontzettend gat terecht, niet fijn voor de benen.

Na het crosslopen had ik nog ruimschoots de tijd voor het verkennen van het springparcour, rugnummer ophalen ff nog bij de waterbak neuzen hoe ik die het beste kon rijden en nog even lekker relaxen... Bloos

Het inrijden van de dressuur ging eigenlijk heel goed, ze was mooi rustig. In de ring ging het minder... Mevrouw had in de gaten dat ze mocht crossen en werd wat kortaf in de gangen... Zoals Scum na de tijd al zei had ik haar meer ruimte van voren moeten geven, maar ja heb nu al 2 keer onder een dressuurproef met haar mee gemaakt dat als ik haar meer ruimte gaf ze de kop erop zette en gewoon dood leuk alles aan elkaar scheurde.... Haha! Dat heb ik liever niet vaker.... maar goed dat komt allemaal wel, thuis dressuurtrainen gaat al veel beter dus op wedstrijden komt het ook wel! Uitslag van de dressuur was trouwens 139 punten waarmee ik voorlaatste stond... Bloos!

Na de dressuur kon ik me gelijk omkleden voor het springen en de cross.
Bij het inspringen werd ik helemaal gek van Lucky, ze kon echt geen normale sprong nemen, ze werd helemaal gek van het idee dat ze zo de cross in moest (inspringen + delen van de cross waren direkt naast het springen). In de ring ging het nog redelijk, ik had wel erg veel tempo wisselingen en een beetje vreemde sprongen ertussen, maar goed kwam toch foutloos aan de finish! Haha!

Toen naar de keuring, Lucky was helemaal doorgedraaid, ze was kleddernat van het zweet en zat onder het schuim... de DA stelde een harstlag van 66 vast. En ik zei gelijk tegen de DA: 'Kan dat, met zo'n idioot paard' Haha die kerel maar lachen... Voordraven was allemaal prima dus ik kon opweg naar het inspringen voor de cross!
Dat ging al beter dan het bij het springen, dus ik zag het nog niet zo donker in. Zei nog wel tegen Scum en Bitwise: 'Als ze zo idioot blijft doen weet ik zeker dat ik strand op 4 de opsprong'. Als ze zo onbenullig doet ziet ze namelijk vrij weinig... Scheve mond

Eenmaal van start gegaan ging het eigenlijk heel goed!!! Ze trok me soms wat uit het zadel, maar de opsprong ging geweldig. De trakhener deed ze zonder problemenm, ook de afsprong ging geweldig.

Vanaf hindernis 11 kon ik goed merken dat ze moe werd, ze liet haar benen wat hangen en op hindernis 13A had ik door mijn stomme eigen fout 1 weigering. 13A was de dikke boom voor het water, Lucky viel me in draf werd erg lang en ik kon haar er niet goed meer bij krijgen waardoor ze stopte. De 2e keer ging wel netjes en ze is verder ook goed over de finish gekomen.

Ik ben er nu zeker van dat ze de L wel aan kan! Ze ging super door deze cross, alleen dan die stop, maar dat was mijn fout.
In juli lekker veel trainen en dan wordt Wieringerwerf ons L debuut!!! Cool

Foto's komen natuurlijk zo spoedig mogelijk! Ik moet alleen nog even uitvinden hoe ik stills kan maken van een filmpje... Scheve mond

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:45

Zoals ik al zei, 139 vond ik wel heel erg afgestraft, temeer daar ik er een paar heb zien rijden die nog maar net op hun paard konden blijven zitten Knipoog . Hindernis 1 vond ik bij jou heel erg mooi gaan. Voor de rest heb ik je alleen op de laatste gezien.
Op het water werd schijnbaar wel meer geweigerd, omdat je daar in een donkere ruimte moest springen. Maar in ring 1 waren wel de minste weigeringen.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 18:46

Wha nou dan heb ik helemaal de verkeerde ring uitgezocht! haha
Ik vond 139 ook wel errug laag hoor... die Jury had schijnbaar geen begrip voor 'jonge' paarden....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:49

Die Lucky van jou wordt steeds meer crosspaard hè! Gefeliciteerd met jullie mooie resultaat, dat moet vast gaan lukken in het L!

En stuiteren met een hartslag van 66 kan zeker hoor, ik weet uit ervaring dat 56 ook nog wel lukt! *LOL*

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:56

super chantal, je hebt mij nog wel gehoord op de waterbak denk ik Haha! Ik heb trouwens een foto van je, die zal ik wel plaatsen morgen.

Weet iemand wat er nou gebeurd was in het L ponies?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:21

Geen idee. Er schijnt een ambulance te zijn geweest, en het heeft heel lang stilgelegen. Opeens ging het weer verder maar ze hebben niks omgeroepen ofzo.

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:24

Leuk Chantal. Goed gedaan! De L gaat ook helemaal goedkomen, lijkt mij!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:25

klopt, die ambulance heb ik gezien en ik dacht dat hij (?) gevallen was op hindernis 5 Verward Ik heb toen gegaan, ging te lang duren voordat het Z ponies begon.

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:41

Lielle schreef:
super chantal, je hebt mij nog wel gehoord op de waterbak denk ik Haha! Ik heb trouwens een foto van je, die zal ik wel plaatsen morgen.

Weet iemand wat er nou gebeurd was in het L ponies?

nr 161 wqas over de kop gegaan bij hindernis 10 ! ik was 162 dus zat er vlak achter!! ik werd gevlagd en mocht er langs rijden. super erg! echt zielig voor dat meisje ze was eerst buiten westen en daarna kwam ze bij en had pijn in dr nek

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 19:42

Hmmmzzz dat van de L pony's heb ik helemaal niet meegekregen?? Ik denk dat dat dan net gebeurd is toen wij weg waren. Hoop dat er niets ernstigs was!

Leuk Lielle dat je een foto hebt! Je kon zeker wel zien dat ik hem een beetje te veel liet lopen bij de boom voor het water? Achteraf echt dom gereden van mezelf.... maar Lucky werd ook wel erg zwaar in mijn hand toen ik merkte dat ze moe werd. Maar goed een stopje op zo'n boom is niet erg! Was al helemaal blij toen ze de opsprong op ging! Ik weet nog hoe ik bij Alice samen met haar op de trappetjes lag....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:43

Bashuk, dan heb ik jou nog wel zien rijden, had me niet gerealiseerd dat jij dat was. Rottig voor dat meiske, ik schrok nogal toen het zolang duurde.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:43

Klinkt als een geslaagde dag Een stuk beter dan die van mij iig. Maar ik denk dat ik nu wel weet waar het probleem zit, dat is iig iets. Ik ga volgende keer eens met een buikflap springen Clown

Ik zie je in Wieringerwerf vast wel even
Die dressuur komt vast wel goed, dat roep ik ook altijd Knipoog Heb er vertrouwen in Haha!

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:45

Lielle schreef:
Bashuk, dan heb ik jou nog wel zien rijden, had me niet gerealiseerd dat jij dat was. Rottig voor dat meiske, ik schrok nogal toen het zolang duurde.


haha die Gele Knipoog
ja jeetje ik schrok ook ze hebben het het ook 30 min moeten stil leggen. en je werd bijna omver gereden door Jeep's en Quad's

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 19:55

Lielle, heb je toevallig ook een foto van nr. 132?

Bashuk, ik heb je (denk ik) niet gezien. Hoe is het jou uiteindelijk vergaan?

Chantal, ik heb net de foto's verstuurd.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:00

Scum, als dat L. is dan heb ik er twee, maar niets bijzonders.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:05

Ben toch wel benieuwd hoor Knipoog

Bashuk, weet je toevallig ook wie de L pony's heeft gewonnen? Was dat misschien Iris?

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:11

Echt super gereden met zo'n stuiterbui als ik je verslag zo lees Haha! Jammer van de dressuur maar dat gaat heus wel goed komen! Hoeveelste ben je uiteindelijk geeindigd? En ik ben errug benieuwd naar de foto's.....Lachen

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:12

Scum schreef:
:j Ben toch wel benieuwd hoor Knipoog

Bashuk, weet je toevallig ook wie de L pony's heeft gewonnen? Was dat misschien Iris?


jep Iris Vereyyt ! opf hoe je het ook schrijft Bloos mt dr andere pony was ze 3e! kei goed. ik was 7e's uiteindelijk

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:13

Robs bokttrainingsgroepje rules Haha!

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:15

Ik maak meteen even misbruik van Chantal's topic om mijn verslag te plaatsen.

Vanmorgen eerst de cross gelopen met Chantal. Daarna werd het al flink warm. Het stikte daar trouwens van de bloeddorstige dazen. Boos!
Dressuur ging heel erg lekker. Tot het moment dat ik verkeerd reed. KXM van hand veranderen in middendraf, en daar reed ik rechtdoor ipv van hand te veranderen. Na de E snel afgewend en schuin naar de M gereden en dat heeft uiteindelijk een 4 opgeleverd. Na de dressuur stonden we derde met 184 punten.

Het springparcours stond wel heel erg laag. Zowat 70-80 cm! Verward Online werd erg vlak en nam zich niet de moeite om zijn benen nog op te tillen. Resultaat: 2 balken ---> 8 strafpunten Huilen

In de cross liep hij erg lekker. Toen ik terug kwam op het hoofdterrein zag ik dat ik nog 1 min en 5 secondes overhad, terwijl je daar in een langzaam tempo 45 secondes over deed tot aan de finish. Dus flink tempo terug genomen. Gestapt in de waterbak, en gedraafd naar de laatste hindernis met de wijnvaten om maar niet te snel binnen te komen. Na de wijnvaten was ik natuurlijk verplicht om in galop naar de finish te gaan. We waren uiteindelijk 9 secondes te vroeg binnen, dus een mooie tijd.

Gezien het aantal strafpunten wat ik met springen had opgelopen dacht ik niet dat we nog in de prijzen zouden zitten, maar uiteindelijk bleken we toch nog 5e te zijn! Lachen Dat leverde het geweldige bedrag van 10 (!!!) euro op (inschrijfgeld 17,50). Foto's komen nog op HAW.

Bitwise

Berichten: 754
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:15

Lielle schreef:
Robs bokttrainingsgroepje rules Haha!


YES!!! OK dan! Iedereen van het Rob Bokttrainingsgroepje zat weer eens in de prijzen!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-04 20:21

andrea16 schreef:
Echt super gereden met zo'n stuiterbui als ik je verslag zo lees Haha! Jammer van de dressuur maar dat gaat heus wel goed komen! Hoeveelste ben je uiteindelijk geeindigd? En ik ben errug benieuwd naar de foto's.....Lachen


Ik ben voorlaatste geeindigd.... Bloos! En dat allemaal door die stomme dressuur voornamelijk.

Bitwise gefeliciteerd met je prijs!!!! Tong uitsteken

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:21

Verdrietig niet iedereen

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:23

Jah idd, iedereen. Ik heb iris ook nog gezien.

Maar julie hadden dus alletwee super gereden! en dressuur dat is een blijft een jurysport. Daarom haat ik dresuur zo.
Heb chantal "horen" starten, en heb bitwise naar de laatse hindernis zien stappen Haha! ..

Marre volgens mij mag je niet stappen, dan heb je toch de kans op gediskwalificeerd te worden. Of iig, zoiets heb ik ooit van Rob gehoord. Maar ik weet t niet zeker

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 20:25

Goed gedaan Bitwise!