Vandaag mn eerste wps in de L1!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Vandaag mn eerste wps in de L1!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 23:24

Vandaag had ik weer een wedstrijd in Warffum (bij de manege waar ik ook rij). En dat ging errug fijn . Het zou mijn tweede keer L1 worden. Ik had al een testrondje in Kloosterburen gedaan maar dat leverde `slechts` 152 en 152 op. Nu gingen die proeven dan ook niet al te best dus viel het me nog mee (Pjelk viel toen voortdurend bijna om Schijnheilig ).

Maar de afgelopen week echter, liep Pjelk ineens weer SUPER OK dan! !
Vrijdag nog een privelesje gehad en het compliment gekregen dat het helemaal niet leek of ik op een pony zat maar op een paard vanwege Pjelks ruime bewegingen Dromen .

Gelukkig reed ik vandaag WEL op zand en dat zorgde dan ook meteen voor een beter resultaat. De eerste proef reed ik bij een jurylid waarbij ik meestal wel goede punten haal. De tweede proef werd spannender want bij die jury had ik nog nooit (ook niet in naar mijn idee heel goede proeven!) winst gereden.
Uitslag: eerste proef 166 en een 4e plaats
tweede proef 159!!!
Zo had ik dus zomaar mijn eerst winstpunten en geen kleine ook!
Wel moet ik nog werken aan het halsstrekken (doet Pjelk gewoon NIET in draf Scheve mond) en de middengalop.
Maar wel goed gingen de voor ons nog echt moeilijke nieuwe onderdelen . Op het wijken voor het linkerbeen had ik een zes en een zeven voor rechts vijfen) en voor de middenstap een 6 en een ZEVEN Party!! !

Thuis heb ik alles op video nog even nagekeken en dat zag er toch wel erg goed uit. Ben ZO trots op mijn kleine gele Fjordenbaal Dromen . Misschien dat we toch ooit eens in de M1 eindigen???

Oja, kheb nog een paar knullige foto`s van het inrijden. Misschien zet ik die hier ook nog wel even neer.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:50

Zo wat een punten! Gefeliciteerd! Echt super goed en nog eens extra goed omdat het een fjord is (niet negatief bedoeld Knipoog )

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:52

gefeliciteerd, halstrekken vinden de meeste fjorden moeilijk... ik heb er op leren rijden, en die konden alleen halsstrekken als er gras op de bodem zat.. hahaha, ik vind het hartstikke knap!!! (ennuh een fjord kan ook z lopen hoor!!!)

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:07

jáááááá!!! Mellien Party!! Super gedaan hoor!!! Gaat echt helemaal goed komen met jou en jouw 'recreatie' paardje, het wordt straks een heus dressuur paard Haha!

Gewoon flink oefenen en ik spreek uit ervaring Lachen, de overstap L1 en L2 is niet zo moeilijk hoor. L2 is zelfs makkelijker!!! Trainen, trainen en nog eens trainen en dan volgend jaar in de L2 starten!!!

Ik spreek je nog voor het weekend, dan kunnen we even de kunst afkijken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 13:34

Hartstikke goed!
Je 2e wedstrijd L1 en meteen 2 keer winst!
Keurig hoor, en nu vol blijven houden!
En die M moet zeker gaan lukken.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 22:55

nameless schreef:
gefeliciteerd, halstrekken vinden de meeste fjorden moeilijk... ik heb er op leren rijden, en die konden alleen halsstrekken als er gras op de bodem zat.. hahaha, ik vind het hartstikke knap!!! (ennuh een fjord kan ook z lopen hoor!!!)


Hihi, jah in de wei lukt halsstrekken idd nog wel *LOL* . In de stap ook nog maar in de draf ben ik wel een rondje bezig voor ik Pjelk zijn hals laat zakken.

Ik weet dat er wel Fjorden zijn die M of Z lopen maar zie dat bij ons nog niet zo voor me. Ik ben zelf niet heel ambitieus of getalenteerd en ook Pjelk heeft zijn bouw bepaald niet mee. Toch vind ik het hartstikke leuk zoals het nu gaat en als we met zo`n drie keer per week dressuren en verder wat buitenrijden vooruitgang blijven boeken ben ik al zeer tevreden.
Al zou een wp in de M1 wel HEEL cool zijn!

kimmy: Nou kweet ut niet met die L1 - L2 overgang hoor, lijkt me toch nog best pittig al ging het bij jou wel heel voorspoedig.
Vanavond aangalopperen op het rechte stuk geoefend en dat lukte nu zelfs in de rechtergalop! Dus wie weet...

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:01

Gefeliciteerd!
Jullie halen de M1 vast wel! Jullie hebben toch alle tijd?
Gewoon veel oefenen en dan komen jullie er vanzelf *LOL*

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:28

Netjes! Gefeliciteerd!!

Daar mag Hof wel een voorbeeld aan nemen Haha! (We moeten zaterdag voor het eerst L1..)

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:05

gefeliciteerd! wat goed!