Is dit toegstaan op wedstrijd ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BiancaS

Berichten: 65
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Hardinxveld

Is dit toegstaan op wedstrijd ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 16:43

Hoi.

Ik had even een vraagje over een bit. Verward
As zondag ga ik weer op wedstrijd. Ik heb mijn pony altijd op het dikste enkelgebroken bit gereden wat er was. Laatste tijd besloot ze zich vast te gaan zetten en met been ed. was het niet op te lossen. Met een dun enkelgebroken bit durft ze niet tegen de hand te lopen en gaat klapperen. We hebben er nu een dubbelgebroken bit inhangen, wat super gaat. ( Heel ontspannen en nageeflijk maar wel netjes naar de hand ).

Maar nu weet ik dus niet of ik haar hier mee op wedstrijd mag rijden? Verward Ik heb me er eigenlijk nooit zo in verdiept. Heb altijd op hetzelfde bit gereden, die uiteraard toegestaan is. Ik weet ook niet of het scheelt welk niveau en welke maat je paard is, maar ze is in ieder geval een C-pony en loopt m2 dressuur.

Ik had iets gehoord dat het bit toegestaan is maar dan wel min. 1 cm dik moet zijn? Maar ik weet niet of het klopt dus graag reacties Haha!:D

Alvast bedankt.

Groetjes Bianca

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:48

Ik weet het niet,, ik rijd altijd met hetzelfde bit. Maar de jury kan toch niet goed zien wat voor bit er in hangt of zie ik het nou verkeerd?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:49

Met een dubbelgebroken bitje mag je gewoon wedstrijden rijden hoor. Alleen zijn er idd bij de pony's beperkingen als het om de dikte gaat. Je zou het even kunnen opzoeken op www.knhs.nl in het Disciplinereglement Dressuur.

BiancaS

Berichten: 65
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 16:53

Bedankt Lachen Niet eens aan gedacht Haha! Groetjes Bianca

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:23

Let er wel op dat het hele bitje van hetzelfde ijzer is. Sommige dubbelgebroken bitjes is het middeltste stukje van een ander metaal dan de rest van het bit. Hier mag je niet mee starten. Maar dat staat ook in de regelementen. Succes!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:05

Frunnik, dat is niet meer zo. Staat nergens in de reglementen

BiancaS

Berichten: 65
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 23:57

Oki bedankt voor de reacties iig Haha! Ik ga het even nakijken. Het bit is gelukkig van hetzelfde metaal. Groetjes

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:41

Lielle schreef:
Frunnik, dat is niet meer zo. Staat nergens in de reglementen

nee idd, ik start ook met een 2kleuren bit