Wedstrijd in Weesp gehad, best eng terrein!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Wedstrijd in Weesp gehad, best eng terrein!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-04 17:17

Ik heb vandaag wedstrijd in Weesp gehad bij de paarden klasse B.

Inrijden was perfect daar, klein terrein dus geen paard dat aan de kletter gaat Knipoog Hij was alleen erg bang voor de sloot die vlak naast de inrijbak was. En beiden wedstrijdringen lagen aan die sloot... En dan de trein die ooknog eens om de paar minuten langs stormt Haha! Maar daar was die niet bang voor. Maar de rood/witte lintjes die wapperden aan de zijkanten waren best eng... En de wedstrijdbakken lagen naast een volkstuin en duivenhok en over de sloot was nog een bruggetje waar je vlak langs moest rijden. Dus best eng terrein als je een bang paard hebt. Gelukkig was Ryan niet al te bang, dat viel me reuze mee.

Het eerste proefje ging echt niet lekker voor mijn gevoel. Hij was bang bij de sloot en liep daar erg naar binnen. De volte in de linker galop ging veel te klein (zie rijtechnisch probleem) maar hij ging gelukkig wel de volte rond. Uiteindelijk had ik 154 punten en een 4e plaats van de 12 deelnemers, dus erg verassend dat ik nog zo hoog geeindingd was. Er werd trouwens vrij laag gejureerd vond ik, de eerst had 164 punten dus ik mag blij zijn dat ik nog 154 punten had in een proef die niet zo lekker aanvoelde.

Gelijk daarna de tweede proef gereden. Hij loopt altijd te diep in een tweede proef en deze keer dus ook. Maar verder wel netjes en het voelde wel beter als in de eerste proef. Helaas gleed hij finaal op zijn kont in de linkergalop doordat het glad was in een hoek, dus we waren te vroeg met de overgang naar draf, maar logisch. Hier werd ik wel op afgerekend met een 5 (viel nog mee). Aan deze bak grenzde ook nog eens een duivenfarm en die duiven konden elk moment huiswaards keren werd ons verteld haha, gelukkig niet gebeurd tijdens mijn proef, maar Ryan was wel wat bang voor dat huisje en bruggetje. VErder was ik wel tevreden maar weer had ik er niet super punten voor verwacht, en al helemaal geen prijs. En wat bleek, ik had 156 punten en een 3e prijs (van de 12 deelnemers!). Ik super blij natuurlijk! Weer vrij laag gejureerd want de eerste had maar 7 punten meer.

Dus ik ben blij met mijn 4e en 3e plaats van de 12 deelnemers en blij met mijn winstpunt(je), beker en lintje. Weer een geslaagde dag!!

Ik heb nu 11 winstpunten in de B en ga de B uitrijden tot de 20.

AnneliesB

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 17:27

Manda schreef:
Maar de rood/witte lintjes die wapperden aan de zijkanten waren best eng... .

Kun je me uitleggen waarom je bang bent voor rood/witte lintjes? Verward

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 23:01

Ha ha, ik ken het daar wel. Bleijenberg zeker? Mijn paard vond de kikkers (die je alleen hoorde en niet zag) veel gevaarlijker dan de langs razende treinen! Ik was daar in april van dit jaar.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 09:43

AnneliesB: Zag ik jouw ook niet hard wegrennen voor die lintjes? Volgens mij was jij er banger voor dan Ryan Knipoog

Simmie: Inderdaad Bleijendorp Lachen En volgens mij waren meer paarden onder de indruk van het terrein. Want in beiden proeven hadden enkel de eerste drie een winstpunt van de 12 deelnemers dus! Dat is best slecht vindt ik. Gelukkig zat ik in de tweede proef bij de eerste drie met een winstpuntje. Pling

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 20:28

Wauw wat super veel reacties weer op mijn wedstrijdverslag Schijnheilig

Geen anderen die toevallig in Weesp hebben gereden?

AnneliesB

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:32

Manda schreef:
Wauw wat super veel reacties weer op mijn wedstrijdverslag Schijnheilig

Nee, het is niet zo interessant. Alleen als je paard aan de kletter gaat reageren we omdat we dan allemaal opmerkingen kunnen maken als wat gevaarlijk en jij kan niet paardrijden.

suppie
Berichten: 406
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:40

Ik was er ook maar heb niet gereden de iegenaar van onze stal reed daar in de L2. Dat is echt een paard dat van alles schrikt maar hier vond ze nix ebg vreemd...!!!!! en we zijn met 2 wp naar huis gegaan ondanks dat het op het gras errug glad was.

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:47

hahaha ja dank je Suppie!
hihi maar ja is wel waar mijn paard ziet altijd als eerste een tuinkabouter en wil dan dus nergens meer langs! maar Bonnie;) en ik zijn ons leven aan het beteren en hadden in de 1e proef 171 punten..langs een zwaan,geit,balen kuil,treintje....helemaal geweldig! Bonnie heeft haar best gedaan denk ik omdat er een erg leuke ringmeester stond....(uhum Knipoog)

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:03

even nieuwsgierig hoor, maar deze manege beschikt toch niet over 'gras'? waar werd de wedstrijd dan gereden?

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:45

uhh ja inmiddels wel,achter de buitenrijbaan was al een soort van wei....daat waren nu 2 ringen op.helaas had het de avond ervoor erg geregend dus daar kon niemand wat aan doen....