Wedstrijd 2 weken van te voren afgezegd, betalen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Wedstrijd 2 weken van te voren afgezegd, betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 15:18

Ik had me opgegeven voor een competitie die in 3 wedstrijden werd verreden. De eerste en de tweede heb ik gereden maar aan de derde kon ik onverwachts niet meedoen.

Op de tweede wedstrijd die 2 weken voor de derde wedstrijd werd gereden, heeft mijn vader me afgemeld voor de laatste wedstrijd bij het secretariaat van de organiserende vereniging.

Nou kreeg ik woensdag mijn startcoupons terug samen met een boete van EUR 20,50. 2 x EUR 9,- per proef + 2,50 administratiekosten.

Ben ik dan toch te laat geweest met afmelden? Of is de regel nu, dat je ongeacht het tijdstip van afmelding altijd moet betalen bij afmelding?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:30

Om niet te betalen moet je je afmelden voor sluitingsdatum van de wedstrijd om je moet om een medische reden niet kunnen.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:31

Die boete slaat nergens op als je je gewoon afmeldt.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:34

Je moet altijd betalen als je na de sluitingsdatum afzegt. Zelfs als je een briefje van je huisarts of dierenarts kan overleggen! Het is echt belachelijk maar dit hebben we te danken aan die mensen die zich wel opgeven maar gewoon niet op komen dagen.
Als je een beetje geluk hebt en je hebt idd een briefje van de dierenarts dan is het soms mogelijk je geld terug te krijgen. Maar dan moet je al een heel schappelijk wedstrijdsecretariaat te spreken krijgen... Anders heb je dus gewoon pech gehad.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:36

Oh moet je ook betalen als je een medische reden hebt na sluitingdatum? Goed dat ik dat weet dan moet nog een paar wedstrijden afzeggen vanwege een peesblessure laat ik dat dan maar snel doen!

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:42

Citaat:
Oh moet je ook betalen als je een medische reden hebt na sluitingdatum?


Ja inderdaad!

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 15:58

pienV schreef:
Je moet altijd betalen als je na de sluitingsdatum afzegt. Zelfs als je een briefje van je huisarts of dierenarts kan overleggen! Het is echt belachelijk maar dit hebben we te danken aan die mensen die zich wel opgeven maar gewoon niet op komen dagen.
Als je een beetje geluk hebt en je hebt idd een briefje van de dierenarts dan is het soms mogelijk je geld terug te krijgen. Maar dan moet je al een heel schappelijk wedstrijdsecretariaat te spreken krijgen... Anders heb je dus gewoon pech gehad.


Nou inderdaad, dat wordt dus gewoon betalen voor mij. De sluitingsdatum was al verstreken en mijn afmelding was niet om medische redenen. Ik had een familiefeest waar ik niet onderuit kon (wist ik natuurlijk veel te laat). Maar goed, ik vind het ook wel een belachelijke reden maar kan me ook voorstellen dat het zeer irritant is dat er steeds mensen zijn die niet komen opdagen.

Ik ben dus 20 euro lichter Haha!

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:03

pienV schreef:
Je moet altijd betalen als je na de sluitingsdatum afzegt. Zelfs als je een briefje van je huisarts of dierenarts kan overleggen! Het is echt belachelijk maar dit hebben we te danken aan die mensen die zich wel opgeven maar gewoon niet op komen dagen.
Als je een beetje geluk hebt en je hebt idd een briefje van de dierenarts dan is het soms mogelijk je geld terug te krijgen. Maar dan moet je al een heel schappelijk wedstrijdsecretariaat te spreken krijgen... Anders heb je dus gewoon pech gehad.


Ja, hier was ik dus ook achter.
Na tijden niet gestart te hebben had ik vanavond mijn eerste wedstrijd. Helaas was Lucien de afgelopen weken kreupel en blijkt hij artrose te hebben. Als bonus mag ik nu dus ook nog eens die wedstrijden betalen. Als ik een ezel had gehad met een startkaart was ik daarmee gegaan, want ik wilde heel graag rijden.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 16:36

Ah, Gieten?
Voor hun trouwens wel lekker want er stonden een heleboel mensen op de wachtlijst waardoor ze daardoor extra inkomsten hadden.

Ik had wel een medische reden niet te starten maar moet ook gewoon inschrijfgeld betalen...
Het is niet anders maar leuk is anders.

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:08

kijk eens op de site van de knhs daar staat volgens mij een hele beschrijving ervan

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:12

sja ik ken het !!!!

echt misselijk!
kijk dat je administratiekosten moet betalen, ala!
maar voor de proeven betalen die je niet rijd
maar ja de knhs zegt dat het mag .... Nagelbijten / Gniffelen
dus helaas is het niet anders !

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 17:15

Kitty schreef:
Ah, Gieten?
Voor hun trouwens wel lekker want er stonden een heleboel mensen op de wachtlijst waardoor ze daardoor extra inkomsten hadden.

Ik had wel een medische reden niet te starten maar moet ook gewoon inschrijfgeld betalen...
Het is niet anders maar leuk is anders.


Ja klopt! Gieten.
Ik zag op hun site dat ze voor de M2 een behoorlijke wachtlijst was, dus had ook verwacht dat het niet zo'n probleem was. Volgens mij stonden er wel 8 op. Dus een gat hadden ze niet, en toen ik afmelde waren de startlijsten ook nog niet klaar. Maar inderdaad.....het is niet anders.

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 17:17

crossmonster schreef:
sja ik ken het !!!!

echt misselijk!
kijk dat je administratiekosten moet betalen, ala!
maar voor de proeven betalen die je niet rijd
maar ja de knhs zegt dat het mag .... Nagelbijten / Gniffelen
dus helaas is het niet anders !


Precies administratiekosten kan ik goed mee leven maar die proeven daar baal ik van, vooral omdat er een grote wachtlijst was. Helaas Helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:18

Soms zit er ook nog 5 euro borg op, die je terug krijgt aan je coupon als je bent gestart

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:34

klopt, als je niet start en je afmeld na sluitingsdatum moet je de proeven(+ eventuele borg) + administratiegeld betalen

met een briefje van de DA heb ik tot nu toe altijd netjes mn geld+coupons terug gekregen
net zoals met een ziekenhuisbriefje na een ongeluk, dat ik 2 dagen later echt niet kon starten, netjes alles teruggekregen zonder boete of iets te moeten betalen.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 17:44

Maar als je paard een beetje onregelmatig is haal je niet gelijk de DA erbij....bovendien kost een verklaring van de dierenarts altijd nog meer dan de boete..

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:38

ja ik heb al een maand van te voren af gezegt en moet ook betalen.
Ook heb ik verklaring van de dierenarts omdat hij kreupel is, maar dan moet je nog betalen!! je hoeft dan alleen geen boete te betalen!

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:45

Chantal schreef:
ja ik heb al een maand van te voren af gezegt en moet ook betalen.
Ook heb ik verklaring van de dierenarts omdat hij kreupel is, maar dan moet je nog betalen!! je hoeft dan alleen geen boete te betalen!

Als je een maand van te voren afzegt, zit je waarschijnlijk nog voor de sluitingsdatum en hoef je niets te betalen.
Een dierenartsverklaring maakt niets uit, bij afmelding na sluitingsdatum moet je gewoon altijd je inschrijfgeld betalen. Een boete krijg je als je je helemaal niet afmeldt.

Deze regeling is echt nodig, omdat steeds meer deelnemers zich vlak voor een wedstrijd afmelden, ongeveer 10 %.

Nog een tip als je de administratiekosten wilt voorkomen: vraag bij het afmelden naar de bankrekeningnr van de organiserende vereniging, zodat je het geld kunt overmaken voordat je de rekening krijgt. Dat scheelt toch nog € 1,50 tot € 5,- extra kosten.

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 23:50

Mij is (ook) verteld dat je geen boete hoeft te betalen als je je afmeld?

En als je op de startlijst staat, moet je proef + adm.kosten betalen... Maar waar kan je dan een sluitingsdatum van het opgeven vinden??

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 00:40

Als je je afmeldt moet dat altijd met een schriftelijke verklaring van dokter of veearts. Je moet dan altijd toch voor de proeven betalen. Het enige verschil is dat je dan geen boete meer kunt krijgen. Ik meen dat je tot 3 dagen na de wedstrijd nog met zo'n verklaring kunt komen aanzetten.

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 00:56

Bij endurance is het zo: inschrijven verplicht tot betaling, ook wanneer men niet deelneemt!!
Inschrijfgelden zijn ook nog eens veel hoger ivm de veterinairen die op zo'n wedstrijd dag aanwezig zijn. Plus dat de reden van het niet deelnemen vaak ook nog eens op het veterinaire vlak ligt..... hoezo dure hobby?

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 11:38

Ik heb het ook al een aantal keren gehad hoor en vid het toch vrij normaal (lees: ik heb me er inmiddels bij neergelegd!) En het is geen boete die je betaald, maar gewoon het verschuldigde inschrijfgeld + adm kosten en dit is meestal 2,50!

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 11:42

Nou inprincipe is dat de regel ja. Maar ik hb gemerkt dat ze vaak niet zo moeilijk doen als je echt ruim vantevoren afmeld.

Dan heb jij gewoon wat pech met deze club.

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 11:44

Ja, dat is ook zo, heb pech gehad. Ach, een volgende keer heb ik misschien meer geluk Haha!
En een boete is eigenlijk niet. Maar toch zie ik het wel een beetje zo. Ik dacht dat ik op tijd was, er was een wachtlijst en toch moet je betalen. Ik heb al braaf betaald Haha!
Laatst bijgewerkt door Bayja op 19-06-04 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 11:46

Als er een wachtlijst is vind ik helemaal een beetje banketstaaf. Maar ja dan zegt iedereen het is de regel. Maar dit is gewoon ook weer beetje gelduitklopperij. Ik vindt beloning voor afmelden RUIM optijd dat je dat best mag doen.