Verslag Ede - de laatste SGW van dit jaar....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Verslag Ede - de laatste SGW van dit jaar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-04 23:29

Hier dan eindelijk mijn verslag van een supergeslaagde dag in Ede....

Gisterochtend Ret ingevlochten, we hoefden pas om half 1 weg, dus een keertje niet zo vroeg mijn bed uit....
Had ik Ret net 20 minuten op stal staan met hele mooie knotten, heeft ie er 5 van de 7 weer uitgeschuurd! Heb ze toen maar weer geduldig opnieuw gemaakt, maar toen ik om 12 uur weer op stal kwam, kon ik weer opnieuw beginnen..... Verdrietig

Ret was erg relaxt, ook op de trailer was ie erg rustig. Na een uur een kwartier kwamen we aan op Landgoed de Valouwe. Wat is het daar mooi zeg!
Startnummer gehaald en toen de cross gelopen. Ik vond het een erg leuke, maar pittige cross. Sommige sprongen stelden niet veel voor, maar juist daarna kwamen er weer een paar waarbij je je gedachten er goed bij moest hebben. Het hield je paard in ieder geval goed wakker (en jezelf ook).

Persoonlijk vond ik hindernis 6 (de katapult op het weiland), de watercombinatie (14a,b,c) en hindernis 17 en 18a,b (de piano naast het parkeerterrein) het mooist.

Mijn vriendje en zus hadden stiekem al een heel efficient plekje gevonden bij de grote tent op de heide, om alles digitaal vast te leggen. Vanaf die plek kon je hindernis 6 t/m 14 goed volgen en mooie beelden maken van de waterbak.

Nadat we de cross hadden gelopen, hebben we rustig aan Ret opgezadeld voor de dressuur.
Met losrijden was hij af en toe wat heet en ging z'n hals dan wat opkroppen en wilde hij niet makkelijk verlengen. Heb zoveel mogelijk mijn hand naar voren gehouden en veel beendruk gegeven en op sommige momenten liep hij ook heel lekker.
Ook in de proef liep hij erg braaf. Soms heeft ie weleens de neiging om wat gehaast te lopen, maar deze proef ging heel regelmatig en netjes. De galoponderdelen sprongen er als gewoonlijk weer uit (allemaal zevens..) Gek toch met zo'n draver he? Haha!

Het commentaar van de jury was: Het probleem is dat hij wat moeilijk verlengt, maar dat was je waarschijnlijk al bekend. Maar verder heb je je punten wel gereden, hoor!
Dus ik was blij. Was erg tevreden over Ret en heb meteen maar die 'vervelende vlechten' eruit gehaald. Haha!
Ret was toen wel een beetje Afro, maar dat wisten we zo goed als op te lossen met water...

Na krap een uurtje moesten we alweer klaarmaken voor het springen.
Tijdens het inspringen was hij wat aan de drukke kant, maar verder wel braaf. Hij had er in ieder geval duidelij zin in. 1 keer kwam ik niet goed uit voor een sprong, ik wilde stoppen, maar Ret absoluut niet. Hierdoor raakte hij met z'n voorbenen tussen de voorste en achterste balk van de oxer, waardoor we uit evenwicht raakten. Ret bleef gelukkig heel relaxt en sprong hem daarna weer zonder problemen. Volgens mij kent dat paardje van mij echt geen angst... Verward Lovers

Toen het parcours in. Hij was soms wat loperig, waardoor het tempo niet helemaal gelijkmatig was. Maar dat maakte niet uit, want hij redde zich goed op de sprongen en we waren foutloos, dus op naar de cross!! ......

Nog even tussendoor snel laten keuren (vind het toch wel erg krapjes, 20 minuten ipv 30 minuten tussen de cross en het springen....)
Goedgekeurd en toen had ik nog 1,5 minuut voordat we mochten starten.
Ret telde de laatste 8 seconden echt met de starter mee, zo graag wilde hij vertrekken. Oortjes erop en gaan met die banaan!
Hij startte erg lekker en liep lekker voorwaarts. Bij de katapult op het open veld dacht hij eventjes dat ie ook wel langs dat 'rare ding' kon gaan, maar ik had hem goed opgesloten tussen mijn been, waardoor we toch OVER de hindernis gingen, zoals gepland Lachen..

Het stuk over de heide ging super, lekker regelmatig tempo, voelde goed.
De waterbak ging ook zonder problemen, hij had er gewoon plezier in!
Na de waterbak moest over een kronkelig bospad richting de hondenkennel, hindernis 15. Ik vond dit tijdens het parcourslopen al een erg rotte manier van aanrijden en ook tijdens de cross was het heel irri.
Zodra je de bocht om kwam stond die hindernis maar 5 meter van je vandaan. Je moest de rechterkant springen, waardoor je er wat schuin voorkwam. Het was een aardig massief houten geval met een dak erboven. Ret kwam wat tempotekort en bleef met z'n rechterachterbeen even steken op de hindernis.
Hierna was hij wat terughoudender bij de volgende hindernis, maar bij hindernis 17 en 18 (de afsprong) was hij weer helemaal in zijn goede ritme. Ondertussen mijn tijd geklokt en ik dacht dat we wat achter lagen op schema, dus nog lekker even doorgereden op het lange stuk tot aan het water. Dit wilde hij gelukkig maar al te graag. Dat laatste stuk bij het water en na het water. Hij galoppeerde lekker door de waterbak en ook de laatste twee sprongen voelde hij super aan en reed ie lekker door.
Mijn tijd geklokt op 6.13 (optimale tijd was 6.27 dus heel netjes doorgereden).

Daarna bij de keuring hartslag 72 en locomotie was ook goed. Toen lekker uitgestapt en Ret zag er nog superfit uit. Die liep nog steeds hard, haha!
Ze hadden het daar in Ede super voor elkaar met een wasplaats, waar we Ret even uitgebreid hebben afgespoten. Daarna lekker z'n wollen dekentje opgelegd en z'n benen vast naverzorgd. Daar hadden we toch mooi de tijd voor, want de uitslag was toch nog niet bekend.
Ret stond heerlijk na te genieten met z'n hooinet buiten aan de trailer, terwijl wij de auto uitpakten en vervolgens weer efficient inpakten Haha!...

Het bleek dat we na de dressuur 8e stonden van de 25 en dat we dus of 8e waren, of waren gestegen. Er zouden 7 prijzen zijn, dus ik was heel benieuwd hoe de rest had gereden.
Na heeeeeel lang wachten op de uitslag was het dan zover: we waren 4e geworden!!! Lovers OK dan!

Mijn dag kon niet meer stuk! Hebben nu alweer 13 winstpunten in 7 wedstrijden, gaat lekker zo!

Helaas was dit ook een mooie afsluiting voor Ret en mij voor dit jaar.....
Op 6 september vertrek ik voor 8 maanden naar Australie en kom pas begin mei weer terug.....
En wat wil het geval: het wedstrijdseizoen hier in het oosten begint half september.... Huilen Huilen
Dus ik moet Barchem, Bathmen, Gorssel, Diepenheim en Hattem allemaal missen.

Maar als ik terugkom dan pak ik Retje die zomer weer op, om vervolgens dat najaar weer uit te brengen, want we hebben nu toch wel de smaak te pakken.

Ka en Bart, superbedankt voor de hulp en de gezellige dag en Ret bedankt voor het vertrouwen en het supertevreden gevoel! Lovers

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 00:01

Goed gedaan! Heb je niet (bewust) gezien en was niet bij de prijsuitreiking helaas. (heb je mijn nummer nog gehoord? 77)

Jammer dat je de rest van het seizoen moet missen!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 00:32

Lau was er gisteren missmuts *LOL*

Top dat je volgend jaar toch de boel weer op gaat pakken! Hartstikke leuk, dan komen we elkaar misschien wel weer eens tegen Haha! (al ben ik er nog niet helemaal uit of Ot een crosspaard gaat worden, ik word erg moe van hem onderweg maar heb de cross vandaag iig wel uitgereden Knipoog )
Ik ben net pas thuis en heb morgen tentamen dus ik duik er snel in, mijn verslag komt nog wel van het weekend *LOL*

Nog een keer van harte gefeliciteerd met je blauwe lintje Party!!

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 00:36

Oh Bloos!

Goed dat je de cross hebt uitgereden Gomir! Het zag er niet makkelijk uit zoals je je paard moet rijden!

Succes morgen!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 00:49

Het was ook niet echt makkelijk onderweg...Bloos! Ben blij dat ik zelf iig al heel wat kilometers erop heb zitten Knipoog (je snapt nu ook dat ik onderweg alle mogelijke problemen alvast bekeek, dan verrast het je niet zo meer Clown )
Hij liep bij het springen al zo te spoken Verward Maar we zijn iig aan de finish gekomen Lachen het water ging iig super OK dan!
Maar hij deed onderweg ook wel hele goede dingen hoor, alleen af en toe was hij een beetje stout Knipoog

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 01:54

Ik was mee als groom..
Mijn vriendin ging voor de eerste keer starten..
Bij de dressuur was ze 3e.. Lachen
Springen foutloos en de cross 2 weigeringen( de bijenkas en de trap)
Ik vind het wel goed hoor voor de eerste keer OK dan!
De cross zelf was wel mooi opgezet, maar wel pittig hoor..!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 07:31

Wat goed Laura! gefeliciteerd en veel plezier in Australie!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 07:35

Super Laura, gefeliciteerd en heel veel plezier in Australie!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 08:25

Proficiat Laura.
Dat is toch een mooie afsluiting (voorlopig zullen we maar zeggen). In Australie doen ze ook veel aan eventing. Kun je daar niet ergens een leuk paardje lenen en ......?

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 09:33

.....wereldberoemd worden Haha!

Maar gefeliciteerd!!

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 09:36

4e Is trouwens wel goed..!
Heb er gister overheen gelezen denkelijk Bloos! Bloos
Was ook zo moe, heb noog nooit zoveel gelopen zeg Tong uitsteken

Veel Succes Nog VerDer..!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 13:12


SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 14:46

gomir schreef:
Het was ook niet echt makkelijk onderweg...Bloos! Ben blij dat ik zelf iig al heel wat kilometers erop heb zitten Knipoog (je snapt nu ook dat ik onderweg alle mogelijke problemen alvast bekeek, dan verrast het je niet zo meer Clown )
Hij liep bij het springen al zo te spoken Verward Maar we zijn iig aan de finish gekomen Lachen het water ging iig super OK dan!
Maar hij deed onderweg ook wel hele goede dingen hoor, alleen af en toe was hij een beetje stout Knipoog



Volgens mij heb ik jou nog nooit zien rijden he Gomir? Ik ben wel benieuwd naar je paard met al die wilde verhalen!!

Veel plezier in Australie Laura! Gaat je vriendje ook mee of moet je die 8 maanden missen?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 15:04

Vanavond gaan we de video maar eens bekijken en meteen wat stills trekken. Lau d'r vriendje is fanatiek aan het filmen geweest, dus we hebben vast wel wat mooie plaatjes! Lachen

Het was idd een schitterende cross, ook voor het publiek. Ideaal met dat terras aan het water, deze keer ook geen waterbak op ki-lo-me-ters afstand van de start maar gewoon op het hoofdterrein, dat is ook wel eens prettig. En een schitterend uitzicht over de helft van het parcours vanaf dat terras!

Ret heeft het weer super gedaan en z'n oren vielen er weer bijna af van blijheid! *LOL*
Maar de komende tijd wordt-ie dus kilometervreter met mij i.p.v. crossmonster met mijn zusje. Knipoog

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-04 19:06

Scum"]
In Australie doen ze ook veel aan eventing. Kun je daar niet ergens een leuk paardje lenen en ......?
[/quote]

Haha, daar hadden Ka en ik het ook al over. Haha!
Het lijkt me wel super om daar in Australie en Nieuw-Zeeland eens bij een eventing-wedstrijd te kijken, dus maar even goed de wedstrijdkalender in de gaten houden....

En tja, als ik daar iets tegenkom wat me erg aanstaat....ik zou het wel weten!! Leuke volbloedjes daar! Maar ja, enkeltje Aussie-Nederland is best veel geld voor een paard... Haha!

Hier nog sponsors?? Knipoog


[quote="marieketencate schreef:
Veel plezier in Australie Laura! Gaat je vriendje ook mee of moet je die 8 maanden missen?


Mijn vriendje gaat gelukkig mee, dus die hoef ik die 8 maanden niet te missen. Maar ga Retje wel missen hoor! Jammer dat die niet mee kan.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 19:14

Zo, Retje spaart blauwe lintjes de laatste tijd, of niet? Haha!
Van harte gefeliciteerd, ik had via een ander topic de foto's van de fotograaf al gezien en Ret zag er weer even fanatiek uit als anders.
Heel veel plezier in Australiƫ en neem maar een extra koffertje mee voor de terugreis, je weet maar nooit wat je tegen het lijf loopt Knipoog

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:56

Cody schreef:
Zo, Retje spaart blauwe lintjes de laatste tijd, of niet? Haha!

Dat was ook mijn eerste gedachte *LOL*

Maar super gedaan hoor OK dan!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:59

Wie in het blauw rijdt, zal blauw behalen! Tong uitsteken

We doen het onszelf aan, gok ik! *LOL*

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 23:25

Hebben jullie die stills al gemaakt Schijnheilig

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 00:09

We hebben net de video gekeken (althans, Marco en ik - Lau heeft 'm zelf nog niet eens gezien...). Stills volgen nog! Lachen