GGK hengsten in de (dressuur) sport

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 07:48

Tja, het is maar net wat de juryleden willen zien.
Ben laatst zelf nog even in Kootwijk wezen kijken en daar viel me het volgende op, er reden vlak achter elkaar 2 paarden, de een was wat simpel gebouwd en had een super achterbeen dat er echt mooi onder kwam en goed droeg maar een wat simpel voorbeen.
Het andere paard was erg luxe kwa type, had een voorbeen wat hij super ver wegslingerde maar een erg traag achterbeen wat er niet echt mooi onder kwam, het paard ging absoluut niet "zitten".
Toch had het 2e paard een paar procent meer terwijl het rijden van de proef door beide ruiters ongeveer gelijk was.
Het ging hierbij niet om ggk hengsten, maar deze hebben over het algemeen ook een erg mooi exterieur en een grijpend voorbeen, zet er dan ook nog een topruiter op en het plaatje is klaar, wie heeft het dan nog over een correcte techniek Haha!



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-04 09:57

Pipo schreef:
Waarom krijgen bep. ruiters zeer hoge punten ondanks dat het een en ander nogal schort aan de uitvoering als je het vanuit de FEI richtlijnen gaat bekijken.


Daar verbaas ik me ook vaak over.
In Zelhem reed Chardon (tja, zit toch meer in de aangespannen sport Haha! ) een beroerde dressuurproef maar stond toch boven aan Verward
Gelukkig werd dit door de marathon en de vaardigheid weer gecorrigeerd.
Als je eenmaal een goede naam hebt duurt het gewoon een hele tijd voor je echt lager gepunt gaat worden, andersom geldt het trouwens ook.
Als een ruiter/menner echt is verbeterd duurt het vaak ook even voor het in de punten is terug te zien.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers