Noordelijke kampioenschappen Haflinger's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Noordelijke kampioenschappen Haflinger's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 13:44

PAS OP!! lang verhaal..... Haha!

Gister (6-6-04) waren de Noordelijke kapioenschappen voor Haflinger's in Geeuwenbrug.
Net zoals vele andere (wel 175 starts! in de dressuur, springen en het mennen) deed ik ook mee.
We reden alleen maar een dressuur proefje want ik springen??
En het bestgaand was nogal druk en ik had al last van mijn rug dus nee ook dat niet..
Ik heb helaas geen foto's maarja een andere keer maar weer.
Ook heb ik een aantal bokkers aan het werk gezien.
(Geartsje, Dees was met iemand mee, Mietje, Siestie, en vast nog wel een paar)
Nou nu hier mijn ervaringen....

Ik zit al een poosje in een dipje en ja Woes weet dat gewoon..
Dus hij probeer me regelmatig uit..
Zoals gister, het eerste kwartiertje liep hij wel lekker maar daarna dacht meneer van he laten we eens heerlijk scheef gaan lopen.. hij elke keer met zijn kont naar rechts.. maarja moet ik ook maar niet teveel bezig zijn met de wijk/schouderbinnenwaarts hulpen..Haha!
Na een poosje mochten we starten.. proefje 1 was niet zoals het hoort.. sprong verkeerd aan in de galop om na een pas of 3 over te springen naar de goede OK dan! en ja was er volledig niet bij...
De 2e proef starte hij al wat beter... groeten en toen moesten we bij de jury komen.. Verward
Vroeg meneer aan mij..."hoe lang is je zweep? en hoe lang mag hij zijn?"
Ik "Ehhhh 1.20 meter????"
Jury: "Nee je rijdt op een pony dus mag hij maar 1.10 zijn."
Ik: "Pony? ik rijd bij de paarden ben namelijk 18+"

Jury: "leg hem maar neer je mag er niet mee rijden..."
Ik: ":( nou rijdt al een jaar met dat ding wedstrijden en heb nog nooit commentaar gehad..."
Dus ik zonder zweepje gereden... (gelukkig had woes het niet zo in de gaten... Lachen )
Weer opnieuw begonnen en na het proefje moest ik weer bij de goede man komen... Scheve mond
"je hebt een net proefje gereden maar ik zou graag nog meer ontspanning willen zien.. "
Ik "ja hij hield ontzettend vast en als ik hem dan wat langer houdt dan vlieg ik door het terein...en ja hij loopt ook anders de laatste tijd ontzettend scheef"
Jury: "dat heb ik niet kunnen zien maar probeer gewoon wat meer ontspanning te krijgen.."
"ok dank u wel..."
Jury: "je hebt 165 punten gehaald..."
Ik: Wow!

Bij de prijs uitrijking bleek ik daarmee op de eerste plaats geeindigt te zijn...Haha!
(oja 1e proefje had ik 150.... )

Dus nu hebben we een pracht van een beker gehaald...(geloof dat dat ding wel 35 cm hoog is... Bloos )

Nou dit waren mijn belevenissen...
Heb nog wat foto's gemaakt van het middag programma en die zal ik snel plaatsen..

Groetjes Angenita


Jado
Berichten: 22
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Joure/Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:45

Zo das inderdaad een lang verhaal, maar wel leuk hoor! ( ben zelf ook erg sterk in lange verhalen schrijven . . .) Haha! Echt super gefeliciteerd met je 1e prijs!! Ben errug benieuwd naar die beker!! Knipoog Haha!

tralalaa

Berichten: 593
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 16:25

heej volgens mij heeft me zus daaraan meegedaan...
ze loopt namelijk stage en toen mocht ze mee doen en was ze ook nog 1e in de B dressuur OK dan!

Karinnn

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 16:29

GEFELICITEERD!!! OK dan! en goed dat je dat zo plotseling zonder zweep hebt gedaan, ik was gelijk in de stress geschoten denk ik!! Haha!

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:29

Gefeliciteerd met je prijs OK dan!
Volgens mij heb ik je jammergenoeg niet gezien op de wedstrijden, want ik was er ook Lachen Jammer want ik had graag je mooie haflinger willen zien

merle

Berichten: 460
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:09

zo heey gefeliciteerd !!!!!!!!!!!!!!!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 21:38

Heeyy supper Haha!
Wel vaag van de zweep, maarja hij kwam er optijd mee duss..
Doe je goed man Haha! hoeveel deden er mee in jou ring?
Ga zo door Lachen

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:44

Goed hoor, gefeliciteerd!!!!
Dat van die zweep... volgens mij mag jij gewoon met een langere zweep rijden juist omdat je tussen de paarden start... maarja, dat deed gelukkig niets af aan je punten Haha!

Goed Hoor!!!

geartsje17

Berichten: 1456
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: stiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:08

Gefeliciteerd met je prijs!!

Ik heb jou en woes nog wel gezien, jij was net klaar met je proef en ik moest mijn eerste proef rijden!!

Mooie haf heb je..

Zoro

Berichten: 1348
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 23:39

Heeyz
Gefeliciteerd!!
Je hebt mij vast ook wel gezien k deed mee in de Z1, ik was de enige haflinger met knotjes in.

Heb je vast wel gezien, maar echt super van je zonder zweep...

Toppie ga zo door

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 15:33

Iedereen bedankt...
Ach ja in de stress schieten omdat mijn zweepje er niet was...
Was super boos op de goede man en ja dus zal Woes wel hebben gedacht.."laat ik maar mijn bestje doen want anders..."

Zoro schreef:
Heeyz
Gefeliciteerd!!
Je hebt mij vast ook wel gezien k deed mee in de Z1, ik was de enige haflinger met knotjes in.

Heb je vast wel gezien, maar echt super van je zonder zweep...

Toppie ga zo door


Ja ja we gaan door...
En ik heb je zeker gezien.. heb je ook een aantal keer op de foto gezet..
Mooi beesie maar wat ik me afvroeg...
Is ze puur Haflinger?
Zoja wat voor afstamming heeft ze?
Want ze zag er wel uit als een Haf maar toch weer niet (misschien door en de kleur en de knotjes..)

Groetjes en ik zal eens even wat foto's plaatsen..
Zo geplaatst...hier zijn ze te vinden... [HAW] Noordelijke kampioenschappen voor Haflinger's
Laatst bijgewerkt door Woestein op 08-06-04 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 15:35

Pasha schreef:
hoeveel deden er mee in jou ring?


Een groepje B met startkaart pony's een groepje L1 en wel 4 in de B met startkaart paarden....Haha!

Zoro

Berichten: 1348
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 20:20

Woestein schreef:
Iedereen bedankt...
Ach ja in de stress schieten omdat mijn zweepje er niet was...
Was super boos op de goede man en ja dus zal Woes wel hebben gedacht.."laat ik maar mijn bestje doen want anders..."



Ja ja we gaan door...
En ik heb je zeker gezien.. heb je ook een aantal keer op de foto gezet..
Mooi beesie maar wat ik me afvroeg...
Is ze puur Haflinger?
Zoja wat voor afstamming heeft ze?
Want ze zag er wel uit als een Haf maar toch weer niet (misschien door en de kleur en de knotjes..)

Groetjes en ik zal eens even wat foto's plaatsen..
Zo geplaatst...hier zijn ze te vinden... [HAW] Noordelijke kampioenschappen voor Haflinger's



Heeyz,

Ze is een echt haflinger, vader is Marok en moeder is Julia.
Vol uit heet ze Jolie van de groesplak.

Leuk dat er zoveel Haffie mensen er waren die ook op bokt.nl zijn. *LOL*

maar ik snapte niet waarom ik nie mocht springen en waarom ik alleen 2 lintjes kreeg het ging heel raar daar, anders was het 90 % kans da ik Kampioen zou worden, want volgens mij was er in de dressuur niemand met 2 winstpnten in 1 proef?
En ze springt heel goed ze weigert nie op die hindernissen en ze gooit nooit balkjes er af. maar ja da gaat mijn kans...

Maar maakt nie uit nu is de ander de gelukkige!!

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 14:41

Zoro schreef:
Heeyz,

Ze is een echt haflinger, vader is Marok en moeder is Julia.
Vol uit heet ze Jolie van de groesplak.

Leuk dat er zoveel Haffie mensen er waren die ook op bokt.nl zijn. *LOL*

maar ik snapte niet waarom ik nie mocht springen en waarom ik alleen 2 lintjes kreeg het ging heel raar daar, anders was het 90 % kans da ik Kampioen zou worden, want volgens mij was er in de dressuur niemand met 2 winstpnten in 1 proef?
En ze springt heel goed ze weigert nie op die hindernissen en ze gooit nooit balkjes er af. maar ja da gaat mijn kans...

Maar maakt nie uit nu is de ander de gelukkige!!


Ja het er zijn vele Hafmensen op BOKT Haha!
Volgens mij mocht je gewoon aan alles mee doen hoor... en waar heb je die 2 lintjes dan voor gehad?
Zag volgens mij wel dat er ook bekers werden gegeven..
En ja de dagkampioen is verdienstelijk dagkampioen geworden..

Winna

Berichten: 328
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 11:47

Het was een erg leuke wedstrijd daar in Geeuwenbrug. Heb daar voor de eerste keer wedstrijd gereden met Winna. Voor de eerste keer van huis af en voor de eerste keer tussen andere paarden en dan ook nog paarden met wagentjes erachter... Maar wonder boven wonder was ze rustig en ze vond het allemaal heel leuk. De eerste proef ging nog een beetje de mist in, verkeerde galop en kreeg der niet terug, maar toch nog 153 punten. De tweede proef moest direct daarna. Toen had ze zoiets van goh wat is het hier leuk en deed heel goed haar best. Resultaat: 174 punten en de 4e plaats! Nooit verwacht! Zal nog wel s een foto van haar op mn profiel zetten. Ze staat al op de foto met Woestijn in de trailer. Leuke foto's trouwens Agnieta!