regelementen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

regelementen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 08:51

Af en toe snap ik t allemaal niet meer, er wordt zoveel geluld over wat wel en niet mag....

bijvoorbeeld ik heb vaak genoeg gehoord over dat je op het losrijterrein zonder jasje mag rijden INDIEN dit niet ook gelijk de wedstrijd ring is

Ik heb gister de regelementen zitten lezen, maar dit mag dus ten alle tijde.

Wanneer je vanaf de M met zweep naar binnen rijdt, ben je niet direct gediskwalificeerd, maar dat wordt gekenmerkt als 1e vergissing

En over het hele cap gebeuren, er staat nog steeds nix in de regelementen dat je verplicht een veiligheidscap op moet, maar alleen : een (veiligheids)cap, hoedje of bolhoed.

Maar toen ik vorige keer op de manege aan ons wedstrijdsecretariaat vroeg over de cap zei zij dat je verplicht bent een veiligheidscap te dragen, je kan zelfs gediskwalificeerd worden zei ze.


Ik vind deze verwarring zo onhandig!

Of zijn de regelementen gewijzigd? (dit stond iig gister op de knhs site)

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 09:01

ik heb geen idee, volgens mij zijn ze nog precies zo zoasl jij verteld,
ik vind dat ze ook wel wat duidelijker hierin mogen zijn

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:01

Diskwalificatie kan niet, hooguit uitsluiting. Voor zover ik het weet is het niet verboden om met een cap te rijden. Al sluit ik niet uit dat ze de rijhelmen verplicht gaan stellen in de toekomst. Ik vind de caps er ook ouderwets uitzien en ze zitten niet lekker.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 10:34

Je mag nog wel met een 'ouderwetse' cap dressuurrijden, het wedstrijdsecretariaat bij ons op de vereniging weet ook niet alles precies, heb ik al vaker gemerkt.
Maar ik zie op wedstrijden heel veel mensen met gewone cap rijden, en daar wordt nooit iets van gezegd.
Anders staan er toch ook geen foto's meer in P&S waar mensen met een cap rijden?
En het reglement op de KNHS-site klopt, dat is het huidige reglement, dus mag je er gewoon mee starten.

Wel is bij ons bij onderlinge wedstrijden de veiligheidscap verplicht gesteld door het bestuur, staat dus in het reglement van de vereniging, maar dat heeft niets te maken met de KNHS wedstrijden.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-04 11:40

is diskwalificatie niet hetzelfde als uitsluiting?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:09

Bij diskwalificatie mag je met geen ander paard nog aan een onderdeel van de wedstrijd deelnemen.
Bij uitsluiting wordt je voor 1 bepaald onderdeel met 1 paard uitgesloten.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:10

Goh, weer wat geleerd, dat wist ik nl nog niet! TOch handig dat Bokt!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:20

Voor zover ik weet mag je toch gewoon met zo'n andere cap rijden? Ik ken genoeg mensen die dat doen! Een vriendin van mij doet dat nl ook met een niet goedgekeurde cap rijden! Nog nooit iets over gehoord. Miss in de toekomst dat ze die dingen wel verplicht stellen. Persoonlijk vind ik ze vele malen lekkerder zitten en mooier uitzien! En ook veel veiliger Knipoog

liousca
Berichten: 935
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: West Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 23:59

Over het hele regelement gesproken. Als je het goed leest staat er ook in dat het regelement ter plaatse verandert of herzien mag worden door de desbetreffende jury. Toen ik dat las vroeg ik me dus nog af waarom het regelement dus uberhaupt is gemaakt, omdat de jury dus toch altijd de laatste inspraak heeft... Haha!
Dus vraag altijd alles ff aan je jury zou ik zeggen Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 08:03

waar staat dat? Zou erg vreemd zijn Verward

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 08:46

Dat zou ik idd erg vreemd vinden Verward Er is iig wel een zinnetje opgenomen dat in voorkomende zaken die niet in het reglement staan de federatievertegenwoordiger(en indien die er niet is, het jurylid) de beslissing neemt.

Dit is een quote van mezelf uit een ander topic over de reden dat op sommige wedstrijden de veiligheidscap verplicht is!
Citaat:
Dat kan er mee te maken hebben dat alle verenigingen sinds 1 april(?) zelf de aansprakelijkheidsverzekering moeten regelen. Bij een groot aantal verzekeringen is in de voorwaarden het punt opgenomen dat alleen uitbetaald wordt als er gereden wordt volgens de KNHS-reglementen en dat alle ruiters een goedgekeurde veiligheidshelm moeten dragen.
In gevallen waarbij betrokkene geen goedgekeurde helm draagt wordt niets uitbetaald! En dus verplicht de vereniging alle ruiters met een helm te rijden Z of geen Z en duur hoedje of geen duur hoedje...
Dit kwam op de regiovergadering van noord-holland naar voren en veel verenigingen bleken dit probleem te hebben. Inmiddels zijn er wel een paar verzekeringen gevonden die deze clausule niet hebben opgenomen, maar daarover was de communicatie van de bond(nationaal of regionaal, dat durf ik niet te zeggen) uit niet zo denderend. Het wordt voor een aantal verenigingen in onze regio dus in ieder geval 1 april(?) 2005 voordat dit er weer uit gewerkt is...


Bij maneges kan het trouwens ook nog te maken hebben met het veiligheidscertificaat. Dan is ook iedereen verplicht met een goedgekeurde rijhelm te rijden!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 08:48

Bij ons op de manege hangt een zelfgemaakt soort verkeersbord. Het is rond (dat is dus een verbodsbord) en er staat een cap op in het midden. Daaronder staat "Verplicht".
Eigenlijk staat daar dus: Verboden om iemand te verplichten met een cap te rijden.

Maar zo zullen ze het wel niet bedoeld hebben....

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:01

Maar zo zou je het natuurlijk wel uit kunnen leggen als je het echt wilt Scum Tong uitsteken *LOL*

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-04 09:04

hahaha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 09:18

Haha!