Springwedstrijd met Pessoa-bit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 22:04

Naz schreef:
Ben ik gedeeltelijk met je eens, bij de pony's mogen ze het van mij verbieden namelijk. Ik heb laatst op een concours het L-springen voor pony's even gevolgd en ik werd naar van een aantal kinderen die hun pony enorm in de weg zaten en dat met pessoabit.

Nou zullen er genoeg ruitertjes zijn die er wél mee overweg kunnen (wat bij de paarden overigens ook geldt), maar bovengenoemd voorbeeld viel me nogal (negatief) op.

Zo denk ik er ook over Lachen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:06

Ik vind dat eigenlijk wel met heel veel juist beginnende ruiters.
ook hier op bokt.
het een na het andere bitten en hulpteugel topic.

Waarom vraag ik me dan altijd af?
is het omdat het sneller moet?
jaloers op andere die beter rijden?
te veel naar plaatjes kijkend van hoe ze het eruit willen hebben zien?
Is het stoer?
is iedereen meer prestatie gerich in de sport ipv gewoon als hobbie rijden?
En denkt er niemand meer aan de paard/pony?

pessoa bitten zouden van mij pas mogen in de klasse Z
Bij de D-E's misschien M

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:20

maar wat hierboven al gezegd is, je ziet vooral de jonge(pony) ruiters hun paarden met elke bit het parcours door sleuren.
Dan heb ik buikpijn bij het kijken ernaar.
ik verwacht (hoop) met de ervaring en misschien de leeftijd dat er beter nagedacht gaat worden over hoe dit soort bitten werken en er op een vriendelijkere manier mee gereden gaat worden.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:26

Zeker weten

maar die snap ik dan vaak ook niet

ook geld hier weer, waarom zo'n bit?
alleen maar te prestatie gericht op de te duur gekochte pony, die nog te sterk is voor het kind ?
Of waar moet ik aan gaan denken als ik die sleur kinderen zie?

Ff bijzeggen dat ik weet dat ze zo niet allemaal zijn hoor Haha!

Wat me oook opvalt en dat geld bij de paarden en ponys, dat wel altijd dezelfde mensen van allerhande apart tuig nodig hebben, maar ook dat altijd dezelfde mensen elk paard met een simpel trensje rijden.
En dat kan geen toeval zijn lijkt me Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 13:37

Citaat:
Als iemand dan zijn pony op een pessoabitje relaxed zo'n parcours rond weet te rijden, dan heb ik daar meer respect voor dan voor ruk-en-plukwerk met welk bit dan ook


helemaal mee eens
Alleen als ik dan moet kiezen uit 2 plukkende ruiters, 1 met gewoon bit ander met een afwijkend bit, kies ik toch het gewone bit.


Al zou ik ze nog liever het paard afsleuren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 15:05

maartjuh schreef:
Maar stel, je koopt een pony die te sterk blijkt te zijn. Wat doe je dan weer verkopen, en weer een zoektocht naar een goede, rustige pony. Of probeer je een ander bit, zodat de pony wel "handelbaar" is?99

lessen
leer jezelf wat van, want anders kun je 100 andere kopen, maar elke keer bij een wat sterkere zit je weer met hetzelfde probleem.
Als je er nu mee om leert gaan, ben je weer beter ruiter.

En als ze er dan goed mee omgaan, maar dit soort ruiters is vaak niet genoeg in staat kundig genoeg te rijden, dus trekken ook aan de pessoa

Dus als ik het dan zo belijk is prestatie, winnen toch de eerste plaats boven de hobbie.

verder vind ik niet dat er betere ruiters bij de pony's zijn gekomen.
wel betere ponys bij de slechte ruiters Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers