De Holtslag te Lelystad. Wie gaan....?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Osita

Berichten: 154
Geregistreerd: 12-12-03

De Holtslag te Lelystad. Wie gaan....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 22:39

6 Juni is er weer een wedstrijd bij de Holtslag in Lelystad.

Deze keer gaan we met 3 combinaties die kant uit. Het zijn altijd goed georganiseerde gezellige wedstrijden vind ik zelf en ik hoor achteraf vaak dat er meerdere bokkers gestart hebben.

Wellicht is het deze keer eens leuk het van te voren te weten wie er heen gaan. Kunnen we even gezellig buurten. *LOL*

Wie gaat.....?

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:58

Ik ga 5 juni naar lelystad Lachen
Maar volgens mij bij de lelyruiters.

SigridB
Berichten: 149
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:23

Op 5 juni is er een pony spring & dressuurwedstrijd op de manege lelystad, wordt georganiseerd door de lelyruiters.

Op 6 juni is er een paardendressuurwedstrijd op de Holtslag in Lelystad, wordt georganiseerd door de vereniging de Holtlsag.

Ik start 6 juni in de L1.

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 16:47

Ik start ook 6 juni op de Holtslag, mijn laatste wedstrijd in de B.... Lachen

Verder is er op 12 juni een (paarden) dressuur wedstrijd op Manege Lelystad. Maar hier start ik zelf niet, want s'avonds ga ik naar Marco Borsato Knipoog

Osita

Berichten: 154
Geregistreerd: 12-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 11:06

Leuk dat jullie ook gaan. De starttijden zijn natuurlijk nog niet bekend, maar mischien is het leuk om ze even door te geven wanneer ze bekend zijn. Dan kunnen we elkaar een beetje steunen.
2 stalgenootjes starten ook deze dag. De een in de B en wij in de M1.

Wij komen zelf met de paarden uit zeewolde.

Glad
Berichten: 38
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 13:22

Ik ga 6 Juni ook naar de Holtslag en ook gezellig in de M1
Dus de kans is groot dat we bij elkaar in de ring rijden Osita!!

Osita

Berichten: 154
Geregistreerd: 12-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 21:39

DE STARTTIJDEN ZIJN BEKEND !!!!

Ik ben 3e start en moet om 15:49 en 16:03.
Mijn vriendin start om 16:04 en 16:18.

Ik ben nu al verschrikkelijk zenuwachtig want het wordt onze eerste outdoor op gras en de eerste M 1proef. Daarbij rij ik tegen 2 bekenden van mij... maar goed ik rij om te kijken waar ik sta in deze rubriek dus we zien het wel.

Zeg Glad.. hoeveelste start ben jij? Leuk hoor!
Mocht je later starten zou ik dan evt. jou voorlezer mogen lenen (als die dat goed vindt dan... Bloos ) Suzan kan heel misschien niet mee komen dus dan ben ik lezerloos... en uit mijn hoofd.. dat hoef ik niet eens te proberen! niet zo'n helder l.... met die vlinders.

Glad
Berichten: 38
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 08:21

Ik moet om 16:30 starten, dus ik moet wel na jouw.
Ik zal wel even aan degene die me voorleest vragen of ze jou ook wil
voorlezen, ik denk niet dat dat een probleem is hoor, en anders lopen er
zoveel mensen rond dus daar hoef je neit over in te zitten.
Wel leuk dat we bij elkaar in de ring rijden, heb je nog nooit gezien volgens mij.

Osita

Berichten: 154
Geregistreerd: 12-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-04 21:15

Nee, dat denk ik ook niet. Misschien wel op wedstrijden, maar dan heb je je hoofd vaak elders. Trouwens, ik heb jouw naam vaker op startlijsten gezien...hmmm. We zien het morgen wel.
Ik weet niet of je dit bericht nog tijdig leest, anders alvast bedankt voor de evt. lezer en veel succes morgen. Hopelijk kom je er met winst uit. Wel een strenge jury en trouwens aardig wat deelnemers in het veld.

Groetjes en succes allemaal!!

Osita

Berichten: 154
Geregistreerd: 12-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-04 21:19

En hoe hebben jullie gereden?

Glad
Berichten: 38
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 08:41

Nou ik heb niet echt geweldig gereden, het ging heel lekker tot aan de galop, dat is weer iets nieuws de laatste tijd springt ze steeds overkruist of ze valt gewoon terug, en dat gebeurde nu dus ook 3 keer in de proeven
best balen normaal rij ik altijd wel een 7 voor de galop onderdelen en nu dus 4 en 3 en een keer 5 en nog een keer 4 ja daar gaan je punten dan, ik baalde echt maar goed ik weet waarop ik moet gaan oefenen.
We hadden voor de 1e proef 142 en de 2e 156 punten.
En hoe had jij gereden?
Ik heb wel je vriendin gezien volgens mij zei rijd met die Haflinger toch?
Wel knap hoor dat ze met die pony het zo goed doet tussen de paarden, ze zal he tniet altijd makkelijk hebben denk ik.

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 09:30

Ik heb voor het eerst L1 gestart en was heel erg gespannen eigenlijk Knipoog

Door die stress reed ik mijn eerste proef meteen al verkeerd, moest bij B afwenden en X halthouden en ik stond vrolijk en A stil.... OEPS Verder ook niet zo'n super gevoel bij die proef, maar toch 158 (160-2) punten, veel beter als verwacht.

Tweede proef ging voor mijn gevoel een stuk beter, alleen was de stap weer onzuiver en de stukken waar ''midden'' in voorkwam die gingen niet goed en die zijn dan ook beoordeeld met 3'en en 4'en, uiteindelijk dus maar 144 punten.

Maar het begin is er en ik weet wat de zwakke punten zijn en daar ga ik heel hard aan werken.

Jammer Glad, dat de galop niet zo lekker gaat op het moment....

Groetjes Siem

Glad
Berichten: 38
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 10:24

Goed man dat je al gelijk een winstpunt rijd in de L1 gefeliciteerd.
Gaat wel lekker he met jullie de laatste tijd.
Best balen inderdaad dar Radka dat nu heeft uitgevonden op wedstrijden het ging echt heel lekker we hebben nu alweer 12 winstpunten in de M1 en we zijn eind April voor het eerst M gegaan, dus eigenlijk mag ik niet klagen maar ik baal er toch van want ik weet niet hoelang ze dit trucje blijft gebruiken, ik hoop dat het snel weer over gaat.

Groetjes

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:16

hahahaha jij mag inderdaad niet klagen Knipoog Jullie zijn ook echt een super combinatie en het Z komt steeds dichter bij he? Lachen

Wij gaan inderdaad ook lekker de laatste tijd ja, alle lessen en inspanning gaan nu ook echt zijn vruchten afwerpen. En hij loopt dit jaar ook redelijk goed op gras, vorig jaar zijn we toch wel een aantal keer de ring uitgestuurd. Bij mij is en blijft de stap alleen een groot probleem, hij blijft maar onzuiver stappen en ook dit is iets dat hij zichzelf heeft aangeleerd volgens mij, want in de les stapt hij altijd erg goed en zuiver. Maar zodra we de ring inlopen, gaat ie direct over in de telgang, heel irritant.

Hoop dat ik daar nog een keer een oplossing voor kan vinden, want verder mogen we echt niet klagen. Dancer heeft van nature geen ijzersterke gangen, dus ik ben al lang blij met de resultaten.

Radka is slim, heel slim... Knipoog Ik hoop inderdaad dat je snel ondekt waarom ze het doet en hoe je het kan oplossen, want die galop van haar is echt zo mooi en goed. Dat is echt zonde zo.

Wanneer ga je weer op wedstrijd?

Groetjes Siem

Glad
Berichten: 38
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 11:49

Ja heb een erg slim paardje, het is wel een heerlijk paard ze doet echt alles voor me alleen ja af en toe dan verzint ze iets nieuws en ik weet niet wat het is, maar ze begint al bij het aanspringen dan trekt ze me echt het zadel uit, terwijl ze altijd op me pinken loopt, maar goed als ik dan een volte 10 meter wil rijden dan moet ik echt zitten en dan trekt ze me constant uit het zadel en als ik dan meer ga zitten en zeg dat ze los moet laten dan springt ze om, dus ja het zal wel een probleem van ons samen zijn denk ik, ik heb morgen weer les bij Gook en dan vraag ik wel of ze met dit wil helpen, want ik wil 3 Juli mee doen aan de Kringkampioenschappen en proberen om naar de Overijsselse te mogen maar ja op deze manier kan ik dat wel op me buik schrijven.
Ik heb me niet meer voor veel wedstrijden opgegeven omdat de punten erg hard gaan en ik pas Augustus M2 wil. We hebben nu alleen nog 17/18 Juni Vollenhove en 25/26 Juni Emmeloord en dan voorlopig maar even rustig aan.
Ben je toevallig vrij 18 Juni? ik heb nog niemand om met me mee te gaan beetje lastig alleen op wedstrijd, iedereen moet gewoon werken omdat het natuurlijk op vrijdag is.

Zag je laatst op de Polderkampioenschappen de finale rijden met Dancer en hij is echt heel erg vooruit gegaan, ik was helemaal verbaasd echt netjes zoals het nu gaat.
Vind het een heel leuk paard maar inderdaad zonde van de stap, de stap is ook heel erg moeilijk om die te verbeteren.
Heb je die vrouw uit Duitsland nog gebeld voor Dancer? misschien heeft ze daar wel wat aan!!
Ze is net in Emmeloord geweest dat had ik al doorgegeven aan Wendy zodat jullie misschien met haar daar naar toe konden, maar nu duurt het denk ik weer 1 of 2 maanden voordat ze weer komt.
Ik hoor er heel veel possitieve verhalen over, ik heb er ook nog aan gedacht om haar een keer naar Levin te laten kijken die heeft niet echt een probleem, maar hij is gewoon wat strak door zijn lijf en ik hoop dat zei er misschien wat mee kan.

Wanneer kom je in het Kuinderbos rijden met Dancer nu komt het mooie weer eraan?

Groetjes

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:17

Komt helemaal goed met jullie hoor Lachen Misschien heeft ze idd nu even wat tijd nodig om alles te verwerken en gaat het straks vanzelf weer beter. Ook maar ff afwachten wat Gook zegt, ik heb niet zo heel veel verstand van dit soort problemen Lachen

Ik ben 18 juni wel vrij (altijd op vrijdag), hoe laat moet je starten dan? Ik ga namelijk een weekendje weg met mijn moeder en oma, maar dat weten we nog niet helemaal zeker. Mocht dat doorgaan, dan ga ik om 15.30 uur uit Lelystad weg en dan kan ik niet met je mee. Maar dat hoor ik deze week.

Ja Dansie gaat steeds beter, misschien wordt het ooit nog eens wat met ons. Knipoog En ach, ik heb niet de illusies dat we naar het Z moeten ofzo, als we de M1 halen is dat al boven mijn verwachting. En Dansie is ook meer een springpaard Knipoog Hij heeft afgelopen vrijdag weer twee winstpuntjes gehaald met Wen en wederom een eerste plaats Lachen Ikke trots..

Nu maar ff afwachten hoe hij het gaat doen in de ''echte'' kijkerige parcoursen, want het is wel een beetje een schijterdje hoor.

Ik kom heel snel bij je rijden met Dancer, heb ik echt zin in. Ik kan bijna altijd, dus laat maar ff weten wanneer het voor jou uitkomt. Gezellig hoor!

Die vrouw uit Duitsland hebben we niet te pakken gekregen, Wendy heeft gebeld naar Duitsland, maar ze begrepen geloof ik niet echt waar Wen het over had en mijn duits is nog slechter, dus dat moesten we maar even voorbij laten gaan. Ik hoorde weer dat ze waarschijnlijk in N'land een praktijk gaat beginnen, dus dan moet ik daar maar even op wachten.

Het gaat gelukkig steeds beter met Dans en ik heb de tijd, hij gaat toch niet meer weg Lachen

Groetjes Siem

Glad
Berichten: 38
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 12:49

Ik heb nog geen idee hoelaat we moeten 18 Juni ik denk dat eind van de week de lijst wel op internet komt te staan.
Ik laat het je dan wel even weten en als je dan kan zo dat mooi zijn en gezellig, als je dan mee wil tenminste.

Zou wel handiger zijn als ze een praktijk in Nederland krijgt en een Nederlandse telefoniste.

Gaat wel lekker het springen met Dancer ook, ik wist helemaal niet dat Wendy weer wedstrijd had gereden, wel goed hoor!!

Heb je je E rijbewijs of niet?
Ik kan ook wel heel vaak, ik heb volgende week de hele week vakantie
dus als je dan een keer naar het bos wil kan dat ook.

Groetjes

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 13:03

Ja gezellig hoor, als ik mee kan naar wedstrijd ga ik graag mee.

Wen heeft nu 5 winstpunten uit 2 wedstrijden met springen, dus dat gaat inderdaad erg lekker. Wedstrijd ging eigenlijk laatste moment door, waarschijnlijk wist je het daarom niet.

Ik heb niet mijn E, maar heb ik ook niet nodig om Dansie te vervoeren met de auto van mijn ouders. Heb ik helemaal uitgezocht, maar ik mag er gewoon mee rijden en dat doe ik dan ook gewoon Lachen

Dus volgende week bos lijkt me een prima plan!

Groetjes

Osita

Berichten: 154
Geregistreerd: 12-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-04 11:58

Hallo Glad en Siem...

Ja, dat klopt. Mijn vriendin rijdt op die haflinger. Hij is al 17 jaar maar doet het allemaal super. Inderdaad heeft ze regelmatig jury's tegen zich. Zoals de laatste proef van afgelopen zondag die reed ze erg goed. Ik vond beter vergeleken met de 1e voor zover ik die heb gezien.
Maar waar dat dan aan ligt? Ze had een 5 voor impuls. Niet mee eens, maar ja je doet er niets aan.
Glad je zit nu al op 12 winst na zondag? Ohh super joh! Augustus ga je over. Lekker hoor nog even rustig aan dan...geen druk meer.

Siem.. je zegt veel spanning te hebben tijdens wedstrijd. Automatisch blokkeer je ook enigszins in je bekken waardoor het wegrijden/stappen ook minder kan worden. Heb nl. het zelfde probleem. Osita vertrekt ook minder dan normaal in de proef. Waarschijnlijk ligt dat gewoon aan mijzelf. Gelukkig maar. Kan ik er tenminste iets mee doen.
Ik was super tevreden voor de eerste keer. Osita houdt zich zo rustig en geconcentreerd. Super merrie al zeg ik het zelf! 159 /161 Volgens mij reed jij in de jeep met de zwarte hotra...
Ik had namelijk alle meiden gevraagd of ze uit de Nop kwamen maar niemand kwam daar vandaan. Jij kwam rijden nadat ik de proef uit kwam volgens mij..... Misschien heb ik het wel fout hoor.
Als jij dat was dan heb ik jou ook al aangesproken op de gooise. Toen had je al zo'n bekend gezicht en vroeg ik nog of je van lies beuker vandaan kwam.. ..

Nou succes met de komende wedstrijden allebei. Ik moet zaterdag in Almere HAven en zondag een clinic bij Tyrza. Zijn jullie daar al eens bij geweest?
Groetjes

Glad
Berichten: 38
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 12:23

Goed gereden gefeliciteerd.
Ik was niet met een Jeep ik was met een grijze BMW en een Humbaur
(grijze/zilver) trailer ik stond naast die Jeep, dat meisje van die Jeep is
Luciel zei is ook van de NOP en rijdt met twee Friezen.
Ik rij op een donker bruine grote merrie.
Ik heb wel even met haar van die Haflinger gesproken tijdens het losrijden
ze had het over dat (misschien wel jou) iemand voor het eerst starte en nu al een winstpunt rijd.
Ik moest als 1 na laatste starten na Tim van Soest met die zwarte die later los liep tussen de trailers, toen kwam ik net aan rijden met me paard.
Ik heb je ook niet gesproken over of ik bij Lies Beuker vandaan kwam ik denk dat dat ook Luciel was.

Waar sta jij met je paard dan?

Groetjes