Doorzitten in de B proeven????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Doorzitten in de B proeven????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 22:26

De laatste 4 proeven heb ik mijn galop een beetje verkl**t.
Nadat het 1x mis is gegaan span ik mezelf al te veel aan bij het doorzitten waardoor Lisa ook heel gespannen wordt en bij het aanspringen echt wegspringt.
Thuis en met het inrijden gaat het wel goed, het is puur de spanning in de proef zelf.

Gisteren had ik het daar dus over met een clubgenoot en zij vertelde dat zij daar ook een tijdje last van had gehad en dat ze dat heeft opgelost door gewoon te blijven lichtrijden en pas een pas of 3 voor het aanspringen te gaan doorzitten.
In de proeven staat nl. steeds na de laatste oefening in draf: daarna doorzitten.
Er wordt dus niet aangegeven waar je precies moet gaan doorzitten.
Ik heb het dus begrepen als direct na de drafoefening doorzitten.
Zij heeft het echter bij div. mensen/juryleden geinformeerd en deze gaven haar gelijk, ze heeft er ook nooit aftrek voor gehad.
Blijf je eerst nog even lichtrijden is het nl. nog steeds "daarna".
Ondertussen heeft zij haar probleem redelijk opgelost en gaat het doorzitten al een stuk beter.
Zelf heb ik er verder ook geen problemen mee en dit leek me een mooie tijdelijke oplossing om het wat meer ontspannen te houden.

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-06-04 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 22:15

Uums schreef:
Maar goed, als je paard toch al zo weinig ontspannen is dat je niet meteen kunt gaan doorzitten is de proef waarschijnlijk toch al geen toppertje.


Het probleem is niet zozeer het paard maar meer ik zelf Bloos!
Ik ga zelf veel te gespannen zitten, thuis en op het inrijdterrein heb ik er geen last van, het is pure proefjes-stress Haha!
Ik knijp dan iets te veel en daar is ze nogal gevoelig voor, door te blijven lichtrijden voorkom ik het knijpen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 19:22

patos schreef:
Of een schaambeen vergroeiing, is wat minder genĂ¢nt en klinkt errug interssant Lachen


Die ga ik erin houden OK dan!
Het doorzitten is thuis en met inrijden geen probleem, het zit duidelijk bij mijzelf tussen de oren in de proef.
Op het moment dat ik ga doorzitten zie ik al helemaal voor me hoe ik de galop ga verkl*ten, en doe dat vervolgens dus ook Scheve mond
Ik hoop dat met blijven lichtrijden te doorbreken en hoop dat als dat een paar keer goed is gegaan ik zelf weer genoeg vertrouwen heb om weer te gaan doorzitten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fly_high, PaardenNoob9 en 31 bezoekers