Met Speedy Conzales (Splash) op wedstrijd...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Met Speedy Conzales (Splash) op wedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 19:26

Vandaag was het weer zo ver... We mochten weer op wedstrijd. We waren ruim optijd en konden op ons gemak opzadelen en daarna parcours lopen. Toen ingesprongen en het ging lekker, dus ik denk neem nog 1 keer de oxer en dan is het klaar voor even...
Dus ik erop af en ze begon weg te trekken en net voor de afzet stopt ze opeens, heel onverwacht, want ze heeft in 3,5 jaar pas 3 keer geweigert (telkens door MIJN fout). Ik lag er ook bijna naast dus weer erop af en weer in de rem. Flinke tik gegeven en toen ging ze er 2 keer goed overheen en toen gestopt.
Toen mocht ik dan en ik de ring in. We kwamen al dribbelend binnen en we stonden stil, groette en ik wilde aangalopperen en ze wilde niet aangalopperen. Dus 2 rondjes voor de start gereden, maar toen toch maar op naar hindernis 1. Net daarvoor sprong ze aan in galop en ze sprong hem en raakte de balk. Door naar 2 (vlak daar achter) gaat ze weer op de rem. Ik snap er echt nog steeds nisk van, maar kleine volte gereden en er weer erop af. Ze wilde weer in de rem gaan, maar toch doorgedrukt. Door naar 3. Wilde ze er bijna langs vliegen, maar toch derover heen gekregen. Toen op 4 af en daarna ging het aardig netjes ze trok de hele tijd naar de hindernissen toe en sprong weer ´normaal´ Dus na de laatste wilde ik afgroeten (was aan de andere kant van de grote buitenbak) wilde ze nog een keer over 7 heen moest aan 1 teugel gaan hangen anders was ze erover heen gegaan. Afgegroet en snel weer de bak uit. Ik snapte er echt niks van. Maar we hadden geen strafpunten voor tijdsoverschrijding, vond ik toch wel knap gedaan (je moet altijd positief blijven) Langs de kant zei iemand tegen me: Het is net speedy conzales, of hoe je dat ook schrijft, vandaar ook de naam van het topic. Dat vond ik wel leuk om te horen.
Kreeg ik ook nog is 30 punten voor stijl: is een verliespunt. De ene punt die ik overhad in het parcours dus toch eraf Verdrietig
Daarna afgezadeld en een uur later weer opgezadeld voor progressief. In springen ging lekker. Charmaine heeft me ff geholpen en dus vooral veel been eraan. En ik rijd dan het parcours in. Veel netter en rustiger als de 1ste keer. Gegroet, hele buitenbak rond en op 1 af. Balk eraf, maar dat kan gebeuren en toen kwam de race erin. Netjes over 2, 3. 4 ging wat slordig maar ging goed een soort gebroken lijn naar 5. Kwam niet helemaal uit waardoor ze er langs wilde vliegen, maar toch er over heen en de rest ging goed (zelfs 7 waar ze het 1ste parcours op weigerde)
Ik was weer helemaal blij. Toen stond ik te wachten op de ereronde want stalmaatje van mij werd 1ste ^trots^ Toen kwam Mariska (van bokt, maar weet geloof ik niet helemaal wie het is Bloos! ) naar me toe en vertelde dat de jury vond dat ik splash meer terug moest rijden zodat de galop er rustiger uitzag, omdat het toch al ´minder netjes´ eruit ziet, omdat het een draver is en voor de rest mn beugels een gaatje korter zodat ik meer kan gaan zitten om der terug te krijgen. Vond het erg fijn om het commentaar van de jury even aan te horen, daar kan je tenminste aan werken
Een aardig teleurstellende dag, omdat splash me toch liet zitten door te weigeren, want ze deed het echt zelf. Ik wil hiermee niet Splash de schuld geven, helemaal niet, maar het was echt zo.
Maar de volgende keer gaan we er weer voor vechten *LOL*
Greetz Anouk..

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3


SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 20:23

idd minder, maar ja de laatste tijd ging ook zo goed...
idd, echt ze stopt nooit en rent altijd met veel plezier op de hindernis af, meestal eerder te hard dan dat ze stopt
Zilfia's hoeve
het was ook wel raar, want de 1ste prijs die had 68 punten voor stijl, heb je dus een 10, maar je rijd toch nooit een parcours rond voor een 10 Verward

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 09:28

we kunnen idd niet altijd goed rijden en we gaan weer hard verder oefenen *LOL*
dat vond ik ook raar charmaine, want dan wist ik waar ik aan kon werken, maar gelukkig dat dat meisje naar me toe kwam
we vergeten het idd maar snel en denken aan vorige week Knipoog
we gaan eerst weer dat rennen en weigeren eruit rijden voor we naar de L gaan

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 09:43

ik zet je ook ff bij de meeting lijst Tong uitsteken
leuk dat je me hebt zien springen, ik jou misschein ook wel, maar dat weet ik niet Bloos!
het zit heerlijk als ze galoopeerd en achter draaft: net of je in een schommel stoel zit, ze gooit dan ook helemaal niet op

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 09:48

Zippo schreef:
Het ziet er vanaf de buitenkant heel vervelend uit als je ernaar kijkt Tong uitsteken Ik sprong in het B cat. D, zwarte pony. Ik heb trouwens hele gave foto's van Hans Feijth (de fotograaf die der zat) heb je nog een leuke foto meegenomen?

dat zal best, misschien was mn stijl daarom zo laag Boos!
Volgens mij heb ik die wel gezien, maar weet het niet zeker, wist je niet dat ik van bokt was Tong uitsteken ?
nee bij mij zat precies die paal door het beeld, dus vond mn moeder een beetje zonde en mn moeder heeft gekeken hoe hij dat gedaan heeft en nou moet mn vader het gaan proberen Tong uitsteken haha

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 09:54

oh, naja ik weet wel weer wie je bent nu Tong uitsteken
heb je mn progressief ook gezien?
meisje wat 1ste was, is van onze club Bloos
we gaan wel erg of topic, misschien moeten we ff via pb verder gaan Knipoog

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 12:31

volgens Mariska had ik geen wp en die zat bij de jury en anders is een extra puntje idd niet weg

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 21:38

We gaan er allebei weer tegen aan de volgende keer , met goede moed weer door naar de volgende wedstrijd(en)

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3


SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 21:44

en niet anders Knipoog

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 09:56

Prisca schreef:
Ik weet uit ervaring dat het idd erg lastig zit. Nu is Anouk dit natuurlijk gewend dus dan is het anders. Voor het springen is het gewoon moeilijk omdat ze niet goed d'r achterhand eronder kan zetten. Dus komthet allemaal wat gehaast over.

Waarom ze 30 punten totaal kreeg was omdat het algehele plaatje er rommelig uitzag ik heb anouk gespoken aan het einde (Prisca dus ipv Mariska) en puur gezegt wat de jury ervan vond. Sommieg jury leden geven wel 3 delen punten en andere weer niet. We hadden hele redelijk juryleden die streng maar rechtvaardig waren. 68 punten is niet het maximum dat is 70 punten. En als je het commentaar van de jury van de 68 punten had gehoord had je het ook terecht gevonden. De ruiter zat super stil pony mooi in tempo en controle benen mooi stil en goed oog voor de sprong. Ach de ene jury geeft niet hoger als 50 punten (zelf kreeg ik ooit 53 punten) en de andere durft idd die 68 of hoger te geven.

De juryleden waren Dhr Koetsier (heel bekend) en de Heer van Dam 2 goede oude bekende in het vak ik twijfel absoluut NIET aan hun deskundigheid.

Dus jij bent diegene die zo lief was ff naar me toe te komen Lovers
Tuurlijk weet ik dat het er rommelig uitzag, maar wat kan ik eraan doen Verward Je gaat meer springen omdat je denkt dat je daar niet wordt afgerekent dat je met een draver rijd en dan nu dit...
ik heb die van 68 punten de 1ste ronde niet gezein, maar de 2de wel. ja hij zat netjes rustig op zn paard en reed netjes rond, maar ik durf er wel voor uit te komen dat ik vond dat hij zn hande vast zette
Die Dhr. Koetsier heb ik volgens mij wellis gehad en die ander ken ik helemaal niet, zelfs de naam nog nooit gehoord
*zoekt coupons*
Ja, maar volgens mij heeft hij me der toen ook op afgerekent dat ik met een draver rijd. Ik vind dat niet eerlijk. Netals dat jury's heel vaak kijken oh een haflinger dat vind ik niks. Vind ik ook niet terecht en nee natuurlijk ziet het er niet zo rustig en netjes uit, maar 30 punten?

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 11:55

maar ach wie ben ik...
ben je er vandaag ook?

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 22:01

ja zag het en nee ik trek het me niet aan en ga gewoon weer verder *LOL*
weet je heel toevallig of peter van ek nog een prijsje had?

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 09:09

dat ga ik zeker doen en ik denk/hoop in Odijk L te gaan starten

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 15:35

ik wil me der eigenlijk niet mee bemoeien, maar ik kreeg der gewoon niet rustig en daardoor maar gewoon gereden
ja ik heb wellis binnen gereden, maar dan gign het voor mijn gevoel ook niet netjes, maar wel netter
maar we gaan er hard aan oefenen wat meer rust te krijgen

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 16:04

we gaan gewoon L rijden heb ik geen last meer van jury's Knipoog
en tuurlijk gaat het goed komen en ook met dressuur hebben we nog een uitdaging
*trots* ik hoor heel veel mensen die dneken dat splash een jaar of 5/6 is ofzo, toch wel een compliment (denk ik Tong uitsteken )

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers