Hoevaak mag je je pony uitbrengen op een dag?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Hoevaak mag je je pony uitbrengen op een dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 18:32

Mijn kennis die eerst weinig van het hele wedstrijdgebeuren moest hebben is nu helemaal om.
Pony en kind komen alleen maar met winstpunten thuis en omdat ze springen ook leuk vinden hebben ze daar nu ook een startkaart voor.
Nu is mijn vraag wat mag een pony op een dag lopen?
Maandag moet hij 2 x dressuur lopen en 2 x springen.
Ze gaan steeds vaker starten en ik zou graag de pony een beetje willen beschermen, dat ze niet te fanatiek gaan doen.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:40

Tjah ik denk dat jij daa rniet zoveel over te zeggen hebt toch?
Maar als zou het gewoon tegen hen zeggen van: Denk je ook aan je pony of die het allemaal wel aankan zoiets

En als de pony het niet aan kan, dan komt ze zichzelf wel tegen want of hij springt dan gewoon niet meer, of de punten van de dressuur zullen niet hoog zijn..

Ik rij ook wel eens 2 proeven, ga dan nog springen en moet nog mee doen aan het 4-tal..
Als je pony in goede conditie is kan dit geen kwaad hoor..
Maargoed je moet er natuurlijk wel naartoe trainen en niet doordeweeks laten staan en dan in het weekend veel rijden..

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:47

Ik dacht dat ik ooit had gehoord dat je niet vaker als 4x per dag mag starten voor winstpunten.
Dus 2x springen en 2x dressuur mag gewoon. Ik heb zaterdag wedstrijd en daar kan je ook 2x springen en 2x dressuren maar ik moet ook nog 4-tal rijden dus dan kan ik dat niet allemaal doen en moet ik 1x springen laten vervallen.

Als het goed is moet een pony die wat conditie heeft dit gewoon aankunnen. Ik heb er in ieder geval nooit problemen mee gehad met mijn pony OK dan!

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:48

Er zijn ook wel grenzen aan wat een paard of pony mag lopen op een dag, ik weet alleen zo niet wat...

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:47

Artikel 20 lid 3a:
Citaat:
Een paard mag uitlsuitend in de disciplines dressuur, springen, aangespannen sport en mennen (dressuur en vaardigheid) op één wedstrijddag, al dan niet met dezelfde deelnemer, maximaal viermaal worden gestart, waarvan door één deelnemer in het springen. Een uitzondering hierop wordt gevormd door de klasse B-springen voor pony's, waarin maximaal twee deelnemers met dezelfde pony mogen deelnemen.

Dus 2x springen mag.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:27

Ja maar zodra je in de hogere klassen komt bij beide disciplines zal t wel afremmen denk ik Knipoog

Heb ook weleens 2 proeven individueel gereden, dan nog 4 tal, overkamp 4 tal en 8tal...en t ging eigenlijk best.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 21:56

Ik heb eigenlijk nog nooit vaker dan 2 proefjes dressuur gereden met 1 pony.
Ik denk toch dat deze regel wel een goede regel is omdat ( ik denk vooral bij de pony's) er anders heel erg veel gereden zou worden......

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 18:46

4 * idd. Trammelant liep vroeger 2 Z proeven, een M parcours en Z viertal Knipoog