hoe hoog is ZZ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

hoe hoog is ZZ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 13:12

Hallo,
Misschien een rare vraag, maar ik vroeg mij af hoeveel centimeter verschil er bij het springen tussen de Z en ZZ zit. Eerst was mij namelijk wijsgemaakt dat het 5 centimeter hoger was, maar nu hoorde ik zaterdag dat het eerst 15 cm was en verlaagt is naar 10 cm. Dus nu snap ik er helemaal niks meer van Verward Weet iemand het toevallig!? Lachen


marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 13:48

Sorry, dacht dat dit bij vragen hoorde. Weet iemand t hier dan misschien?:)

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 14:09

Hmm kijk, dan was ik daarmee in de war: 5 voor paarden, 10 voor pony's. Wie heeft dat eigenlijk bedacht, paarden zijn meestal veel groter in verhouding. Voorbeeld: een paard van 1,70 springt ZZ, dan moet hij dus 1,35 springen, 35 cm onder zijn stokmaat. Ik heb dus een (kleine) E pony van 1,51 en dan moet ik straks met haar 1,30 springen dus, dat is bijna 20 cm onder haar stokmaat. Dat is tohc harstikke oneerlijk: een paard hoeft dus in principe veel lager te springen?! Verward Ik weet 1 ding zeker: ik blijf (eerst) nog mooi in de Z, vind 1,20 soms best al wel pittig dus eerst maar niet hoger! Scheve mond


marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 16:10

ja dat weet ik nu ook al, maar bij de pony's is t dus ZEKER 1,30??

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 17:50

Hmm ja das wel een goeie! Eigenlijk is die pony van mij net een grote D(ik hoop haar dan ook als D te verkopen Haha!) en als ik haar dan ZZ heb, dan loopt ze dus eigenlijk al zware tour bij de pony's! Haha! Maar opzich is de hoogte voor haar ook geen probleem, ikzelf ben meer een probleem. Mijn pony zou trouwens nooit Z bij de paarden kunnen starten want ze is 100% New-Forest gefokt en red die afstanden dus nooit. Maarja strax maar mooi als ''zware tour D-pony'' verkopen! Haha! Cool Tong uitsteken

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 15:38

Haha ja dat 'zware tour D-pony'' was niet serieus bedoelt hoor! Haha! En mijn pony kan dat sowieso aan, want dat heb ik al van veel meer mensen gehoord en heb er ook al diverse kopers voor gehad(met dat als doel). Ook wil ik mijn pony helemaal niet bij de paarden starten, omdat ik wel een paard heb waar ik straks mee verder ga.

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 5 bezoekers