Geslaagd weekend Ambt-Delden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Geslaagd weekend Ambt-Delden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 17:55

Vandaag en gister heb ik met Lucky Lady SGW Ambt Delden gereden in de B paarden.

Zaterdag hadden we eerst de dressuur.
Inrijden ging erg lekker...
Begin van het proefje ging ook super! Behalve het halthouden... Haha!
Maar ja toen we bij punt 10 in de proef kwamen (net voor de 1e galop) begon het te regenen en daar kon mevrouw niet tegen. Ze begon helemaal raar te doen met haar hoofd omdat de spetters in haar oren kwamen... Scheve mond
Bij punt 13 zwaaide ze zo met haar hoofd (kwam net terug uit linkergalop) dat mevrouw zo de ring uit zou en bij een ander in de ring kwam.... Schijnheilig
Ik snel een volte gedraaid en verder gereden, gelukkig kon ik gelijk verder met de middendraf op H-X-F van hand van handveranderen. Ik kreeg maar -2 dat scheelde nog, ze had me nml mogen uitsluiten ivm het uitbreken van het paard.... Scheve mond
Gelukkig maar dat de jury een beetje aardig was! Haha! Verder verliep de proef niet meer lekker, ze hikte er een beetje tegen aan en liep niet meer netjes op 1 tempo. Halthouden ging nauwelijks meer, ze wilde niet meer stappen enz enz...
Uiteindelijk toch nog 148 punten -2 = 146 punten en daarmee stond ik voor laatste naar de dressuur!!! Haha! Ikke blij!!! haha had echt veel lager verwacht!
Na de dressuur met wat vrienden gelijk de cross gelopen en dat zag er zeer goed uit!
Vond de cross voor Lucky wel pittig, maar goed ze moet alles leren!
Ik was van plan om op 6-7 rechtdoor te gaan dus de trakhener en daarna de vissenbak, in het water wilde ik de boom in het water ook, de punt wile ik met 1 galopsprong ertussen pakken.
De rest ook gewoon allemaal rechtdoor.

Vandaag hoefde ik niet zo vroeg op gelukkig (7 uur).
In Ambt Delden toch nog maar nog 1 keer de crossgelopen, maar ik bleef bij mijn beslissingen van zaterdag over het aanrijden van de hindernissen.
Ik was aardig vroeg dus had alle tijd om het springparcours te verkennen.
Ik vond hem lekker op hoogte staan (stond toen op L paarden) maar toen ik het omlaag zag gaan voor de B paarden vond ik het wel erg laag hoor.... pfft ik denk als ie dat maar ziet! Scheve mond

Lucky was heerlijk rustig met opzadelen, mooi makkelijk dus!
Inspringen van de cross ging ook heerlijk, ze was helemaal niet sterk!
In het springparcours ging ze ook super, ik had alleen een balkje op 4 maar dat was mijn eigen fout... ik zat een beetje te veel te prutsen.. Schijnheilig
Na het springen gelijk naar de start gelopen bij de DA was alles oke, hartslag van 72.
Met het inspringen voor de cross maakte Lucky mij aardig zenuwachtig aangezien ze goed sterk was.
Ik had mezelf voorgenomen dat als ze weer zo levensgevaarlijk hard ging als in Roden ik vrijwillig de cross zou verlaten.
Eenmaal gestart bleek ze super te luistern! Tong uitsteken
Ik kon haar echt heel goed houden, heb de hele cross heel rustig gereden, iets TE rustig misschien, maar ja ik weet nu iig dat ze luistert, volgende keer kan ik wel weer wat meer tempo maken!

Hindernis 2 ging ze heel grappig overheen, heggetjes vindt ze nog een beetje eng, dus ze nam een enorme sprong en kwam middenin het bouwland terecht, buiten het pad dus.... Schijnheilig haha dat was erg komisch! *LOL*
Hindernis 3 hoopte ik dat ze haar benen goed op zou tillen dat was een beetje een vreemd hek, maar dat deed ze super.
Hindernis 4 stond ze bijna op stil, dat was een klein afsprongetje, maar ik overviel haar er een beetje mee, gelukkig sprong ze wel! Over de luidsprekers riepen ze eerst om dat het een weigering was, daarna dat ik er toch goed overheen was in 1 keer.. dus wat het nu is?? Volgensmij foutloos, maar heb geen idee heb niet gewacht op de uitslag.. Bloos
Op de dubbel met de trakhener vissenbak kwam ze zo rustig op af dat ik dat te veel voor haar vond, daar zou ik haar wel heel erg mee overvallen op haar 2e crossje dus heb ik netjes het alternatief genomen wat ze sper deed!

Het heksenoog ging ze heel grappig overheen! Ze trok er eerst mooi op toe maar 2 galopsprongen van te voren kwam ze enorm terug, ze sprong met een zweeptikje van mij er erg leuk doorheen met platte oren! Tong uitsteken

In de waterbak wilde ik de boom er middenin nemen maar doordat ze in stap het water in ging redde ik het niet en ben ik er maar langs gegaan! Ik was al blij dat ze zo goed luisterde!

Op de rare dubbels 14 ab en 15/16 nam ze 14 onwijs goed 15/16 gingen minder.
Ik wilde 15/16 (de punt) op 1 galopsprong nemen, ik had een mooie afstand maar doordat ze wat naar binnenviel nam ze hem als halve in-uit dat was dus wat minder geslaagd maar kwam er wel foutloos overheen!

De brug deed ze ook weer erg leuk!
Ze vond het doodeng en nam een enorme sprong over het witte hek!

Op de laatste sprong heb ik haar lekker voorwaarts laten gaan en die nam ze ook lekker.

Over de finish gekomen was ik dus super tevreden!
Bij de DA was weer alles oke en een hartslag vn 68, heel netjes dus!

Cross wat dus ook foutloos.
Stijlpunten waren:
Jury: Luttikhedde
Wijze van rijden in het terrein: 7
Wijze springen vd hindernissen: 6
Balans en zit ruiter: 7
Eindcijfer: 6,7
Jury: Dinkelman
Wijze van rijden in het terrein: 7
Wijze springen vd hindernissen: 7
Balans en zit ruiter: 7
Eindcijfer: 7

Totaal: 6,9

Weet iemand waar de jury's stonden in de cross? Verward

Na de cross nog New-Forest gemeet, ik heb haar in de springring gezien en dat ging erg netjes, ze zal zelf het resultaat wel vertellen!

Ik heb veel foto's, ik zet ze pas op bokt als de foto's van van Oers op internet staan, dus nog ff geduld! Tong uitsteken

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:00

Leuk verslag Chantal! Jammer dat je niet zo hoog was geeindigd met de dressuur!
Whaaa crossen lijkt me zo gaaf! Maar zolang jij maar tevreden bent OK dan!
Ben benieuwd naar de foto's

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 18:04

Die dressuur maakt me nu echt nog niet uit, Luckt is nog zo onwijs groen, dus was allang blij met 146 punten!
Volgende gaan we er maar voor binnen de ring te blijven! haha

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:17

Wat een super leuk verslag, ik krijg echt zo'n zin om ook weer te gaan crossen erdoor! En super dat je paard het zo goed deed,enne, ik wil ook foto's !

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:23

Enthousiast verslag, Chantal! 't Is nog wel erg wennen voor haar he, dat crossen? Maar zo te horen heeft ze wel vertrouwen in je!

Ben benieuwd naar de foto's, jammer dat wij er niet bij konden zijn maar Parijs was ook erg leuk. Knipoog

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 22:01

Het is zeker nog heel erg wennen voor Lucky.
Maar ben heel blij dat ik al zo'n goed vertrouwen heb opgebouwd met haar in een korte periode (2 maandjes)

Volgende cross is Maarsbergen over 2 weken.
Die cross is als het goed is niet zo moeilijk, dus daar kan ik dan mooi is even met mijn tempo aan de gang!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:21

Super chantal. Fijn dat ze nu in de cross ook fijn te rijden was Zien we elkaar in Ede Verward

Ik heb wat gemist iig Verdrietig Mijn springwedstrijd ging vandaag niet zo lekker Had een hele vuile fout in de dubbel en daarna was hij helemaal van de kaart, kon hem nog wel rondrijden beide parcoursen, maar fijn voelde hij niet. Hopelijk is hij volgende week weer wat zelfverzekerder, ga deze week mooi wat basiswerk doen

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 22:32

We zien elkaar zeker weten in Ede gomir!

Jammer dat jou springwedstrijd niet zo lekker verliep... hopelijk gaat het volgende week weer beter!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 07:28

netjes Chantal! Jammer van de dresssuur, maar wel fijn dat ze goed aanpakte in de cross. Ik zie je over twee weken in Maarsbergen!

Gomir, dat is jammer! En tot Ede

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 07:32

Leuk verslag!! En, weet je de uitslag al? Ze staan iig nog niet op internet... Ik ben ook heel erg benieuwd naar de foto's.... Haha!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 09:26

Ik weet de uitslag nog niet, lijkt me het meest logische dat Madeleine Brugman heeft gewonnen, ik zal wel ergens in het midden zitten verwacht ik zo..

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 09:39

Ik ben donderdag wezen kijken naar het L en M. Ik vond het L zeer pittig. De bondsvertegenwoordiger zei ook dat het flink aan de maat stond. Het was zwaarder dan het M in Chaam.

MissM

Berichten: 508
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Aan de Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:01

Hardstikke goed Chantal dat Lucky het allemaal zo goed aanpakt!!

Ik hoorde van mijn stalgenoten die ook gestart zijn dat het best een pittige cross was, dus heel knap dat ze het zo aanpakt voor de tweede keer.

Veel succes allemaal in Maarsbergen (zit ik lekker in Engeland Haha! ), en ik hoop jullie in Ede te zien!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 21:21


Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:22

Dat hoopte ik al Tong uitsteken
Ik ga snel kijken Lachen

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 21:35

Owhjeeh Chantal de uitslagen zijn er en er staat dat 10 strafpunten hebt in de cross! Hebben ze het toch als een weigering gerekend.. Scheve mond

Verder heb je het echt heel goed gedaan!
Super gereden hoor en dat voor de 2e keer!
Jullie zijn nu al een super team! OK dan!

Voor mij is het wat minder gegaan.. Ik kan wel zeggen de slechte cross ooit die ik heb gereden.. Dressuur had ik 155 punten, springen 1 balkje en de cross 4 weigeringen Bloos! Heb hem wel uit kunnen rijden maar het ging gewoon niet.. Ik denk dat ik het een beetje heb onderschat.. de cross Bloos Had een weigering op 2 hindernissen waarvan ik het totaal niet had verwacht met het verkennen. Zo zie je maar weer Schijnheilig Clown Haha!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 21:42

Jammer dat het niet zo lekker ging!

Ik zag idd dat ze mij een weigering hebben aangerekend, nou ja pech gehad!
Het was geen weigering maar goed. Ik ben de winstpunten niet nodig dat scheelt, aangezien ik met Murphy M paarden ben mag ik de L cross in met Lucky wanneer ik maar wil.

ephany

Berichten: 29
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 11:15

Ik heb je door de waterbak zien gaan, je viel me op omdat je 1 van de weinige was die wel met vertrouwen het paard de waterbak in kreeg, en niet door te flapperen met armen, zweep en benen. Goed gedaaan!!! Cool

De jury's stonden trouwens verdeeld over het traject, heb in ieder geval meneer Lutikhedde zien rondlopen Knipoog Aardige man, wie was trouwens je dressuurjury??

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 17:49

Vera ten Hoopen was mijn dressuurjury

Dank je voor het compliment over hoe ik de waterbak door ging!