Vraagjes over wedstrijd rijden..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Vraagjes over wedstrijd rijden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 17:30

OKé mensen.. Als ik mijn examen gehaald heb ga ik starten Haha!
Nou heb ik een paar vraagjes misschien dat iemand ff kan uitleggen..

1) Kun je een startkaart midden in het jaar aanvragen of alleen aan het begin van het jaar? En hoe lang duurt het gemiddeld voordat je dan mag starten?
2) Ben nu nog 17, maar in Oktober 18.. dan moet ik dus bij de paarden toch?
3) Je paard moet een paspoort hebben toch? Waar haal je die?
4) Als je in de B start moet je pony dan de hele proef nageeflijk zijn?

Beetje blonde vragen maar goed.. Alvast bedankt.

NadjaHu

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 17:34

1. je kan een startkaart midden in het jaar aanvragen, of t dan ook goedkoper is weet ik niet.... wij vragen de startkaarten altijd met e hele vereniging tegelijk in november aan maar dat hoeft niet dan al geloof ik.
2. Ja dan moet je bij de paarden.
3. Voor een paspoort moet je je paard laten chippen, weet zo niet waar dat moet gebeuren.
4. In de B hoeft je pony niet de gehele proef nageeflijk te zijn, is wel t mooiste, als hij maar wel ontspant!
hoop dat je zo een beetje antwoorden hebt, weet t ook niet veel beter Tong uitsteken

valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:32

voor dat chippen moet je evn je DA vragen, en anders een afspraak maken bij een kliniek bij jou in de buurt (bij mij is dat in Bodegraven en in Utrecht) Daar kunnen ze ook controleren, al je dat niet weet natuurlijk, of je paard echt nog niet gechipt is.

Die startkaart is wer wat anders, volgens mij moet je gewoon het volledige bedrag betalen. De leverings tijd varrieert tussen meestal zo'n maand of 2 ongeveer. je kan hem ook met SPOED aan vragen, dan is hij er uiteraard paar weken eerder!! *LOL*

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:35

valencia schreef:
voor dat chippen moet je evn je DA vragen, en anders een afspraak maken bij een kliniek bij jou in de buurt (bij mij is dat in Bodegraven en in Utrecht) Daar kunnen ze ook controleren, al je dat niet weet natuurlijk, of je paard echt nog niet gechipt is.


Je hoeft voor chippen echt niet naar de kliniek hoor. De KNHS doet dit ook bij je thuis zelfs, heb je gelijk een paspoort. Ze kijken dan ook eerst met het scanapparaat of ie niet al een chip heeft zitten.

valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:43

dat is ook waar jah, maar dan moet je gelijk het KNHS inschakelen. Ik weet zo snel niet wat het makkelijkste is. Je moet gewoon bellen, dan weet je genoeg!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 18:48

Rijd je op een pony?
Dan mag je het hele kalenderjaar waarin je 18 wordt, nog bij de pony's starten.
Dus als je oktober 2004 18 wordt, moet je per 1 januari 2005 met je pony tussen de paarden starten.

Als je een paard hebt, moet je natuurlijk nu direct tussen de paarden starten Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:53

Marum is bij jou in de buurt, daar kunnen ze zowiezo chippen en met dat papier kun je een paspoort aanvragen bij je eigen stamboek of bij knhs. Ze doen het ook bij je thuis...

Wil je hoge (winst)punten halen dan moet je pony of paard wel nagevelijk zijn over het algemeen. Tegen de hand en verzet wordt afgestraft.

Volgens mij hoef je als je halverwege het jaar aanvraagt niet het hele jaar te betalen maar dat kun je opzoeken op de site van het KNHS: www.knhs.nl daar staan ook alle regelementen...
Ik had mijn startkaart die ik aanvroeg in april, met 2 weken in huis... Dat is ook de tijd die ze ervoor hebben vastgesteld. Als het erg druk is kan het langer duren, maar die spitsperiode is meestal in december/januari.
Je moet wel altijd controleren of al je gegevens kloppen... Soms wil er wel eens iets mis gaan Knipoog

ps: ik zou dit halve jaar nog lekker bij de pony's starten, daar jureren ze over het algemeen minder streng op nagevelijkheid e.d. dan bij de paarden in de B...

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 14:47

Ik vind wel dat je proef tijdens de gehele proef nageeflijk moet zijn. Dat is iets wat gewoon bij de basis hoort. Als dat nog niet in orde is kun je beter even wachten met starten.

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 18:11

Bedankt allemaal Haha!
Heb een pony dus kan nog bij de pony's en denk dat ik dat ook ga doen...
En ehm.. Ze is altijd nageeflijk behalve in galop...
Nou bedankt.. jullie zien me binnenkort wel op een wedstrijd verschijnen Tong uitsteken