geen prijs als je niet aanwezig bent?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

geen prijs als je niet aanwezig bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 14:35

zijn daar regels voor?
bij ons hebben ze dit, gister hadden we dressuurwedstrijd, vriendin en ik reden in de L2, zij had al gemeld(dag van te voren) dat ze niet bij de prijsuitreiking kon zijn(we moesten om half 7 rijden!) ze hebben zich netjes afgemeld, oke dat zegt natuurlijk niet zoveel!
maar ze was 2x 2e, helaas kreeg ze prijs niet en die werd doorgeschoven naar de nmr 3!

hoe gaat dat bij jullie?! aan de ene kant vind ik mischien wel goed, sommige mensen rijden een proef en gaan meteen weer weg! maar we moesten erg lang wachten. en rond 6 uur 's avonds heb je ook wel eens andere dingen te doen!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:16

Bij ons schuift de prijs meestal niet door, hij blijf gewoon op het wedstrijdsecretariaat staan tot het einde van het wedstrijdweekend, is hij dan nog niet opgehaald, wordt hij gebruikt voor de volgende te organiseren wedstrijd.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:04

Meestal word het geld/prijs dan gehouden door de manege zelf!
Maar als je het dezelfde dag nog ophaald moet dat kunnen hoor!!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:14

Er staat in de regelementen dat niet opgehaalde prijzen vervallen aan de organizerende vereniging.

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:29

reddytobias schreef:
en rond 6 uur 's avonds heb je ook wel eens andere dingen te doen!


Ja, maar dan had je je niet moeten inschrijven. Of bij het horen van de starttijden nog uit moeten schrijven.

Bij ons wordt de prijs gehouden. Maar als iemand vriendelijk heeft gevraagd of hij/zij 'm eventueel later op zou mogen halen, dan bewaren we 'm gewoon.

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:17

normaal gesproken wordt hij wel bewaard zolang er concour is, of iemand anders van dezelfde vereniging krijgt het mee..
anders is het geld voor de organiserende vereniging..
ik heb wel eens gehad dat ik dacht slecht te hebben gereden en wel prijs had, dat ze mij belden....

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:59

Ik heb in exloo een keer gehad dat ik 3e was. Er was 1 bekende van ons en die wou m wel meenemen, ik stond 1e toen we weggingen. Mijn oma was toen behoorlijk ziek en mijn paard wil niet zo lang op de trailer, ik moest smiddags weg en me ouders wouden dus naar mijn oma. Affijn, ik was toch benieuwd hoeveel ik was geworden dus ik bel die mensen die hem mee zouden nemen. Zegt ze doodleuk, o ja vergeten! Nou ik exloo gebeld, zegt ze ja je moet m nu op komen halen anders vervalt ie. Tja op zondagavond om 8 uur rij ik niet naar exloo voor een prijs was 12 euro! Ik hele verhaal gedaan, maar nee in het vraagprogramma stond dat de prijs afgehaald moest worden! Ik vond het echt zo belachelijk!! Maar ja ze hielden voet bij stuk!

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:14

Bij ons in de regio vervalt de prijs ook aan het organiserende secretariaat........helaas!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 22:24

het stond wel in het vraagprogramma, maar ze hadden de dag ervoor netjes gemeld dat ze weg moesten(ze hadden immers niet verwacht dat de L2 om 18.00 moest rijden)en ik mocht het niet meenemen...dat kon absoluut niet(onze eigen vereniging!!) maja ze heeft wel ongeveer 50 Euro misgelopen,want de prijzen bij ons zijn best lekker....

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 22:26

Wat! Je eigen vereniging???? Nou ja, ik was er geloof ik meteen weggegaan!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 09:03

Pfffff wat een onzin!!!!!!!!!!!! Daar werf je geen deelnemers mee hoor . Vind ik echt niet gepast, en al helemaal niet als je je afgemeld hebt, en bovendien je eigen vereniging is!!!!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 09:07

Bij ons blijft de prijs gewoon staan ook als degene weg is.
Je kunt geloof ik nog tot 2 dagen nadat je de prijs hebt gewonnen contact openemen met de vereniging om hem nog te komen halen en daarna vervalt de prijs aan de vereniging.

Erg vreemd dat als je er niet bent de prijs gewoon doorgeschoven wordt! Vind ik echt niet kunnen hoor! Je rijdt toch niet voor niks?

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 09:58

Ja, dat is bij ons ook zo. Je kan ook iemand van je vereniging vragen of die je prijs mee wil nemen. Meestal is er altijd wel iemand die je kent die blijft tot de prijsuitreiking.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:05

reddytobias schreef:
het stond wel in het vraagprogramma, maar ze hadden de dag ervoor netjes gemeld dat ze weg moesten(ze hadden immers niet verwacht dat de L2 om 18.00 moest rijden)en ik mocht het niet meenemen...dat kon absoluut niet(onze eigen vereniging!!) maja ze heeft wel ongeveer 50 Euro misgelopen,want de prijzen bij ons zijn best lekker....


Ik denk dat dat ook meer is om fraude of diefstal te voorkomen. Stel ze geven jou die 50 euri mee en beweert tegen je vriendin dat ze die zelf op moet halen, die belt vervolgens het secretariaat en die zeggen dat ze dat geld aan jou hebben meegegeven.... snappie....

Dus daarom gewoon je eigen prijs ophalen.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:08

chantal_cs schreef:
Erg vreemd dat als je er niet bent de prijs gewoon doorgeschoven wordt! Vind ik echt niet kunnen hoor! Je rijdt toch niet voor niks?


Tsja aan de andere kant, als iemand van de organisatie het hele terrein af moet lopen zoeken naar een prijswinnende deelnemer die op zijn beurt meteen zonder te melden na zn proefjes naar huis is gegaan......
Hoe vaak komt dat niet voor? Dat de hele rubriek op 1 deelnemer zit te wachten met de prijsuitreiking.

Van mij mag de prijs dan gewoon vervallen aan de organisatie, doorschuiven aan de volgende deelnemer vind ik ook niet echt fair.

Snipsnap

Berichten: 3798
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:03

nou ik heb dus nu precies het zelfde.. sjaantje weet er al van.. nou ik was dus in diepenveen geweest en ik had me afgemeld want ik dacht ik heb toch geen prijs.. zie ik later dat ik 2keer eerste was dus ik heb er heen gebelt zei ze van jah we sturen het wel op maar nu is het al 2 weken geleden.. wat moet ik nu doen... ik hoor die prijs wel eerlijk te krijgen toch??? maar jah het is wel weer ff 130 euro wat ik heb gewonnen... maar ik bel er nog weer een keer heen en anders bel ik de knhs wel op..
maar je hoort normaal wel je prijzen te krijgen... bij ons werd het eerder altijd naar de verening gestuurd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:13

patos schreef:
Bij ons schuift de prijs meestal niet door, hij blijf gewoon op het wedstrijdsecretariaat staan tot het einde van het wedstrijdweekend, is hij dan nog niet opgehaald, wordt hij gebruikt voor de volgende te organiseren wedstrijd.

Ja bij ons meestal ook!!

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:44

andrea16 schreef:
Ja, dat is bij ons ook zo. Je kan ook iemand van je vereniging vragen of die je prijs mee wil nemen. Meestal is er altijd wel iemand die je kent die blijft tot de prijsuitreiking.


Dan krijg bij ons de prijs niet mee. Er staat duidelijk in het boekje dat je de prijs zelf moet ophalen, als er dan iemand komt van: ja ik neem hem even mee, dan is de prijs alsnog voor de club.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 17:42

Vippie"]
[quote="reddytobias schreef:
het stond wel in het vraagprogramma, maar ze hadden de dag ervoor netjes gemeld dat ze weg moesten(ze hadden immers niet verwacht dat de L2 om 18.00 moest rijden)en ik mocht het niet meenemen...dat kon absoluut niet(onze eigen vereniging!!) maja ze heeft wel ongeveer 50 Euro misgelopen,want de prijzen bij ons zijn best lekker....


Ik denk dat dat ook meer is om fraude of diefstal te voorkomen. Stel ze geven jou die 50 euri mee en beweert tegen je vriendin dat ze die zelf op moet halen, die belt vervolgens het secretariaat en die zeggen dat ze dat geld aan jou hebben meegegeven.... snappie....

Dus daarom gewoon je eigen prijs ophalen.
[/quote]

maar ik heb vandaag in abcoude 2 maal een prijs opgehaald voor ene clubgenoot!! weten zij veel! Haha! en bovendien kent het secretariaat mij al dik 10 jaar!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:51

Ik zie dit topic nu pas....Belachelijk Boos!
Zeker als je je netjes afmeldt en het je eigen vereniging is...Wij sturen prijzen die niet opgehaald worden zonder afmelden niet na en als ze er aan het einde van de dag nog liggen vervallen ze aan de vereniging(ben vorige keer wel hard achter iemand aangerend die zijn enveloppe per ongeluk op de tafel liet liggen *LOL* )
Maar als iemand afmeldt dan sturen we het wel na of we bewaren ze tot het volgende concours. Heb dionne haar prijs ook nog bij RAP langsgebracht

Vind dit echt absurd Verward Ik zou snel lid af zijn denk ik Bloos!

ephany

Berichten: 29
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:28

Onzin zeg, de prijs ddorschuiven naar een andere deelnemer!!In principe vervalt het prijzengeld gewoon (ten gunste van de vereniging)

Wij laten de prijzen het hele weekeind staan en hebben ook wel eens het geld overgemaakt naar de prijswinnaar omdat diegene zich had afgemeld voor de prijsuitereiking i.v.m. rijstijden. En een kindje dat niet had gezien dat hij een waardebon had en dus niet zijn geld kwam ophalen hebben we het geld ook een keer overgemaakt.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:33

Ik vind het wel reëel om de prijs door te schuiven. Als het geld gesponserd is, dan is het wel banketstaaf om het zelf te houden! En de vereniging heeft dit geld toch al opzij gelegd voor de prijzen...

Het is misschien banketstaaf voor diegene die eerder naar huis moet ivm. reistijden, maar de rest moet ook blijven. Die moeten misschien net zo ver rijden.
Bij 1-daagse wedstrijden doen wij een paar prijsuitreikingen zodat je niet hoeft te wachten tot het einde!

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:25

Bij ons neemt iemand anders van de club de prijs dan mee. En als je je netjes hebt afgemeld vantevoren en niemand blijft om de prijs op te halen, mag je altijd daarna nog komen, hoelang daarna maakt dan niet uit. Heb zelfs nog een keer op een ander concours mijn prijs van een concours ervoor gehad, ze wisten dat er iemand van onze club moest rijden en hebben hem gewoon meegenomen.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:30

Ik vind het niet reeel om de prijzen door te schuiven . Het zou aardig zijn van de vereniging als ze het gewoon zouden willen opsturen, of naar de vereniging, of naar de deelnemer zelf.

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 19:43

andrea16 schreef:
Ja, dat is bij ons ook zo. Je kan ook iemand van je vereniging vragen of die je prijs mee wil nemen. Meestal is er altijd wel iemand die je kent die blijft tot de prijsuitreiking.


Ik ken helemaal niemand die bij dezelfde vereniging rijd als mij....ben volgens mij ook het enige lid ofsow Tong uitsteken haha want ik kom op wedstrijd nooit iemand tegen die bij dezelfde verenging rijd Verward