Mag je met zonnebril wedstr. rijden???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Mag je met zonnebril wedstr. rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 15:15

Sindskort heb ik lenzen. Nu is het best wel mooi weer en waait het hard. Ik heb vanavond een wedstrijd, en weet niet hoe het wedstrijdterrein erbij ligt. Wanneer het stuift mag je dan met zonnebril Cool je proef rijden? Of moet je eerst weer dispensatie (?) aanvragen bij de KNHS?

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:20

Volgens mij zal het wel mogen hoor, met een bril mag je toch ook je proefje rijden. Haha!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:22

Ja dat mag wel. Ik ken een oudere vrouw die ook altijd met een zonnebril rijdt op concours.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:32

wij hebben eens een keer groepsdressuur gereden met een spacy zonnebril! ( hoorde bij onze outfit Haha! )

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:34

Je ziet ook heel vaak springruiters rijden met een zonnebril.
Ik zou niet weten waarom het niet zou mogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:35

Grappig, ik zat me van de week precies hetzelfde af te vragen Cool
Met mennen houd ik hem trouwens wel rustig op, ook tijdens de dressuur en ik heb er nog nooit commentaar op gehad.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:38

Ik denk dat het wel mag, heb het wel eens gezien.
Ik weet alleen niet of het ten goede komt aan het cijfer op de verzorging Verward
Anders rijd je van tevoren even langs de jury en leg je uit van je lenzen, en vraagt of die er bezwaar tegen heeft dat je een zonnebril opzet.
Zit je altijd goed!
Succes vanavond !!!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:39

Btw, heb je zachte lenzen? Ik draag ze al jaren, weer of geen weer, nooit last van stuivend zand of wat dan ook, dus denk dat het sowieso wel heel erg meevalt! Bij harde lenzen is het een heel ander verhaal vrees ik... Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:04

Ik kan me niet voorstellen dat er moeilijk over gedaan wordt.
'k Zou het "voor het net" even zeggen als je je meldt bij de jury.
Gewoon simpel: dat je last hebt van het stof ivm. je lenzen en of het een probleem is als je je zonnebril op houdt.
't Zal vast geen probleem zijn.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 16:20

grandeur schreef:
Btw, heb je zachte lenzen? Ik draag ze al jaren, weer of geen weer, nooit last van stuivend zand of wat dan ook, dus denk dat het sowieso wel heel erg meevalt! Bij harde lenzen is het een heel ander verhaal vrees ik... Haha!


nope, heb helemaal harde, dus ben er best wel gevoelig voor. Lijkt me niet lekker dat ik met mijn ogen dicht het proefje moet rijden.

Nou, ik neem mijn spaceyzonnebril wel mee

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:38

Ja mag dat? Mooi dat ik het weet, hoef ik niet meer met samengeknepen oogjes de ring door.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:40

he super! ik heb vanmiddag net mijn zonnebril op sterkte opgehaald!! wel ideaal op zonnige dagen!!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:44

Met dressuur vindt ik het eerlijk gezegd geen gezicht, maar of het mag of niet weet ik niet.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:57

Er staat niets over in het reglement, dus ze kunnen je niks maken. Ik heb het ook wel vaker gezien. Maar inderdaad wel zo netjes om het even van tevoren te melden. Met losrijden kun je 'm in ieder geval opzetten, dat scheelt al een heel stuk.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:59

Er wordt ook niet moeilijker gedaan,
maar omdat een jury zo het oogcontact mist kan je toch wat gekort worden.
Als een jury twijfelt tussen een 6 en een 7 zou deze zo maar voor dat 6je kunnen kiezen. Ik twijfel niet aan de integriteit van de jury, maar ik denk toch dat er een miniscuul knopje omgaat.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:26

Wij hadden hier vorige week ook nog een hele discussie over. Ik heb hetzelfde probleem en reed dus laatst met zonnebril. Maar ik had wel mooi een 6 voor verzorging terwijl mijn paard geheel gewassen en gestreken was en ik verder ook blinkend wit/zwart was...Knipoog. Helaas was de jury al weg, ik had het hem nl. wel eens willen vragen, want hoewel er niks over in de regelementen staat schijnen sommige juryleden er toch punten voor af te trekken.

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:31

Jah, het staat ook wel een beetje raar Cool met een zonnebril rijden. Ik heb er nog nooit iemand mee zien rijden. Maar ik zou het wel raar vinden wanneer een regelement dat niet zou toestaan.. En ik denk dat die jury's toch onbewust wel minder punten geven...

Sani

Berichten: 27358
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:34

JollyJumper schreef:
Wij hadden hier vorige week ook nog een hele discussie over. Ik heb hetzelfde probleem en reed dus laatst met zonnebril. Maar ik had wel mooi een 6 voor verzorging terwijl mijn paard geheel gewassen en gestreken was en ik verder ook blinkend wit/zwart was...Knipoog. Helaas was de jury al weg, ik had het hem nl. wel eens willen vragen, want hoewel er niks over in de regelementen staat schijnen sommige juryleden er toch punten voor af te trekken.

hoort de jury er niet een reden bij te zetten ?

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:38

Ik denk dat ze niet bewust punten aftrekken, maar doordat het plaatje minder mooi is krijg je net dat puntje minder.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:48

Albert zoer heeft ook altijd een zonnebril op. Of hij heeft een bril met van die meekleurende glazen, kan ook!