voor de tweede keer Z1 gestart...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

voor de tweede keer Z1 gestart...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 20:52

.....en na een rampzalig debuut [WD] 1e keer Z1 *ramp* + foto viel het deze keer alles mee!

ik heb de afgelopen 2,5 week voor de wedstrijd maar een keer of 3 eventjes gereden. instructeur heeft hem 2x gereden en verder alleen maar gelongeerd(nog ivm ongeluk) en zondag ging ik dus voor de tweede keer starten in de Z1

hij liep opzich wel lekker, alleen had ik hem net niet genoeg op zn achterhand in de galop waardoor alle2 de eenvoudige wissels en de overgang galop-stap en dan meteen een keertwendig niet zo geweldig gingen, en het halthouden vanuit de galop bij het afgroeten ging helaas via de draf, maar verder ging het opzich best goed
behalve mn eerste middendraf, daar struikelde hij na 4 passen, en ging dus verder in galop

maar ondanks dat had ik 175 en 171 punten dus oke het is nog lang niet goed genoeg(daar wordt hard aan gewerkt Knipoog ) maar ik was zeker wel tevreden!
ook omdat hij soms nogal tekeer kan gaan op wedstrijden, en stuurloos rondcrosst en staakt en steigert, was ik allang blij dat hij gewoon braaf en goed te rijden was

ik had ook voor het eerst een 7 voor achterwaarts, iets waar ik vanaf de L alleen maar een 1,2,3, of soms een 4 voor had(hij stopt na 2 passen en gaat dan even omhoog voor hij weer voorwaarts gaat)
nu moest ie 5 passen achterwaarts en dan voorwaarts in verzamelde galop rechts(zn moeilijste galop omdat rechtsachter minder sterk is dan links en hij dus vaak helemaal scheef aanspringt als ie de kans krijgt)

bij de ene jury was het 6 voor achterwaarts en 7 voor aanspringen in galop en bij de ander een 7 voor achterwaarts en 6 voor het aanspringen, ik had er zaterdag ook goed op geoefend(toen kwam ie wel compleet in verzet Bloos ) want merel(merelberfe op bokt) was zo lief om bij mij thuis voor te komen lezen zodat ik mn proefje kon oefenen

maargoed, het ging stukken beter dan de vorige keer, en ik heb fijn gereden, dus we blijven ged oefenen en dan komen we er wel hoop ik
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 18-05-04 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:55

Netjes toch?

Je zit er niet erg veel naast nog ff de puntjes op de i en dan komt het helemaal goed met jullie dat weet ik zeker! Knipoog

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:55

Beter Lachen!
Wat goed ook van je achterwaarts, opeens een 6 en zelfs al een 7 te pakken!
Nou dat geeft toch goede hoop voor de toekomst, zeker als je kijkt naar je voorbereiding de laatste weken, of niet?
Wanneer is je volgende wedstrijd?

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:56

Heej dat zijn best aardige punten zeg!
zoals je zegt, er wordt aan gewerkt, dus het zal vast wel goed komen!
suc6 de volgende keer OK dan!

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:58

nogmaals: super renske Party!!
Over n paar jaar Grand Prix hea Tong uitsteken

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 21:41

je komt er wel, gaat steeds beter, het zijn allemaal foutjes die opzich wel te verhelpen zijn. nou moet ik zeggen dat ik dit ook niet de makkelijkste proef vind hoor...
heb je nog foto's van de wedstrijd?

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 21:44

Nou, hardstikke netjes toch meis!! En inderdaad, op naar de grand prix! haha! IK kom heeeel binnenkort een keer fotos maken hoor!!

ikokind
Berichten: 4
Geregistreerd: 18-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 22:40

Geweldig dat je nu ineens zulke punten had voor achterwaarts! Zo zie je maar, de aanhouder wint!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 22:44

He goed hoor. Ik had niet verwacht naar al je verhaaltjes Haha! dat hij zo braaf zou zijn. Helaas kon ik niet komen kijken omdat ik bij een bokker in Spijkenisse zat Veulentjes kijken hihi...
Volgende keer probeer ik te komen, of miss wel te groomen Tong uitsteken

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 10:00

tnx Haha! ik heb 13 juni pas weer een wedstrijd, in Wintelre, dus ik heb nog eventjes de tijd om te oefenen
stond trouwens bij onderdeel 29. De oplettendheid, het vertrouwen, de harmonie en de gehoorzaamheid van het paard een 7 Haha! heb ik nog nooit gehad, meestal een 5 of een 6 met dan als commentaar 'verzet' erbij omdat ie vaak na achterwaarts ff omhoog kwam, of na het groeten niet voorwaarts wil maar eerst omhoog gaat, maar de laatste tijd is ie zo braaf, hij is gewoon eerlijk nu, en dat heeft lang geduurd , maar idd de aanhouder wint Haha!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 10:04

GRRR je hebt niet verteld hoe laat je moest Boos! nu kon ik niet kijken!!!
haha toch gefeliciteerd! hoe is het gegaan met je nek?

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:23

Super hoor! Die punten worden vanzelf hoger, en het is heel goed voor de 2e keer!! Succes verder Lachen

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:31

Gaat steeds omhoog qua punten, dus je komt er vanzelf, zou ik zo denken!
Klinkt wel moeilijk, halthouden vanuit galop, ben voorlopig nog hard aan het oefenen met galop--> stap.

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:50

Volgende keer miss wel winst Knipoog Je punten gaan iig omhoog!! Dus ga zo door he! Heb je ook nog foto's?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 12:55

Netjes hoor! Ik zou zeggen ga zo door dan kom jullie er zeker wel!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 14:35

Joh met zo weinig voorbereiding toppie toch?! OK dan!
Volgende keer iets meer op de AH en dan heb je 6 of 7 voor je galop stap overgangen en tadaa een winstpunt!! Knipoog Haha!
Komt helemaal goed!