M1 debuut en B springen.. selectie!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Annash
Blogger

Berichten: 26456
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

M1 debuut en B springen.. selectie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 21:12

En het ging alweer lekker Haha!

Omdat ik niet zoveel vertrouwen had in het springen had ik gezegd: als hij springt ben ik tevreden. (vraag niet waarom, ik mag wel een beetje meer vertrouwen in SuperBoas hebben Tong uitsteken)

Ik had het parcours al verkend, sta bij de vrachtwagen, krijg ik een SMS van Laura (Pasha dus). "Ben je er al? Misschien kunnen we samen parcours verkennen."
Ach ja.. dan loop je toch gewoon nog een keer Tong uitsteken

Laura moest 2 voor mij springen. Pasha was met losrijden al flink aan het etteren, stoppen op de oxer, bokken, steigeren... kortom; strontvervelend! Helaas moest ze de ring alweer uit voor dat ze 1 had gesprongen Ach, volgende keer beter, he Laura!

Toen moest ik. Boas is nog nooit zo fijn geweest in een parcours.. ook al was dit pas de 4e keer Tong uitsteken Hij sprong best fijn, 1 en 2 nog wat aarzelend en op 2 had ik ook geluk dat alles bleef liggen Knipoog Vanaf 3 begon ik te rijden (zag ik op de video Tong uitsteken) en begon Boas te springen. Foutloos, ik blij!

En ook de barrage ging onwijs goed. Hij sprong niet, hij vloog! Alles klopte gewoon, en na hindernis 3 was ik zo 'in de wolken' van zijn springen dat ik even vergat wat de volgende hindernis was...
Erg balen, dat was dus 1 tijdsfout en kostte me de 1e plaats! Ik had nl. 52 stijlpunten (jemig Bloos) en dat was dus echt het hoogste van de hele B klasse... ai ai, dat was nu jammer! Viel dus buiten de prijzen. Ik kan er echter niet mee zitten, ik ging voor het rondkomen en dat kwam ik, en hoe! Bovendien, er zijn nog 2 selecties Tong uitsteken


Daarna heb ik knotjes gemaakt. En ja, met groom Scheherazade erbij Tong uitsteken (Samirah hier)
Boas naast de klep gezet, Scheherazade hield Bo vast.. levert leuke plaatjes op Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding
Voorpluk moet natuurlijk ook gevlochten worden Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

En toen hij ingevlochten was, dacht hij dat hij wel een brokje verdiend had. Waar staan die? Juist, in de vrachtwagen.. Ach geen probleem, dan klim je er toch gewoon half in?? Clown

Afbeelding

Afbeelding
Juist, daar Tong uitsteken

Toen Boas weer terug gezet op de vrachtwagen, gezien het feit dat ik nog heel lang moest wachten voor mijn dressuur. (M1 debuut)
Kwam de moeder van Laura met de vraag of ik voor wilde lezen, tuurlijk, altijd! Scheherazade de digi in de handen geduwd Knipoog

Laura had 160 punten in de L1 en een 4e prijs. Van mij hadden de punten nog iets hoger mogen liggen, maar het neemt niet weg dat het een keurige proef was! Gefeliciteerd meid!

Afbeelding
Dat kleine meisje in het wit ben ik dus Tong uitsteken

Afbeelding
In de gebroken lijn

Afbeelding
Galop, zo te zien Knipoog

Afbeelding
Middenstap

Afbeelding
Andere galop

Na de proef werd ik aangesproken door Marlies, Bealy23 hier! Ik herkende haar gelijk, heel grappig Haha!

Toen, na lang wachten, was het tijd om Boas op te zadelen voor de dressuur. Hij liep gelijk heerlijk los door zijn lichaam en fijn aan mn been (daar had ik nog wat mn twijfels over nu ik zonder zweep moest).

Tijdens de proef had ik werkelijk een hele fanclub. Mijn moeder met voorlezen, Marlies en haar vriend, Laura die de foto's maakte, Scheherazade natuurlijk en nog een aantal trouwe ponyclubleden!

Heel leuk dat jullie er allemaal waren, moest er wel even omo lachen Haha!

Hier de foto's:

Afbeelding
Hier reed ik nog buiten de ring. Laura, foei, een vinger! Dat is niks voor jou Tong uitsteken

Afbeelding
Volte 10 meter in draf

Afbeelding
Middendraf

Afbeelding
Nog een volte 10 meter, zie dat achterbeentje Tong uitsteken

Afbeelding
Net voor het schouderbinnenwaarts, op de korte zijde bij A

Afbeelding
Schouderbinnenwaarts, ook al is dat hier niet te zien. Het was heus wel goed, want ik had er een 6 voor Tong uitsteken

Afbeelding
Schouderbinnenwaarts op de linkerhand

Afbeelding
Halthouden bij A, keurig vierkant Tong uitsteken

Afbeelding
Wegstappen na het achterwaarts.

Afbeelding
Uitgestrekte stap

Afbeelding
Middendraf

Afbeelding

Er zaten nog wel wat foutjes in. Het achterwaarts was 3.5 pas ipv 4, de ene wending om de achterhand ging niet netjes, en hij sprong 1 keer over in de contra.

Het achterwaarts was dus een 5, de wending ook, en de contra was een 4. Verder was ik heel blij met de goede punten voor de rest van de oefeningen. 2 x een 7 voor de middendraf (niet nieuw, weet ik, maar wel een zwak punt), een 7 voor de wending om de achterhand naar rechts, 2x een 6 voor het schouderbinnenwaarts, een 7 voor de contra in de linkergalop.

Uiteindelijk 163 punten! Ik heb wel even gegild en als een idioot rondgesprongen, maar als je voor het eerst M start en dan die punten denk ik dat je best even blij mag zijn Tong uitsteken Ook mijn moeder was heel erg trots, en ik kreeg gelijk een nieuwe pet met "Dubbelland's Boas" erop. Deze had ik nl. nog niet, wat ik wel graag wilde.

Ik rijd Boas nog niet zo lang, dus ik had er nog geen kans en geld voor gehad. We zijn nu in een half jaar naar de M1 gereden, het gaat echt zo ontzettend hard! De L2 ging maarliefst in een maandje... Bloos!

Dat was het dan Clown
Bedankt voor het lezen en sorry voor het lange verhaal, maar ik ben echt zo happy dat ik het even kwijt moest Tong uitsteken


Kusje Shanna + Boas

Scheherazade: ontzettend bedankt voor alles, het was echt gezellig!
Laura: jij ook bedankt voor de foto's van mijn M1 debuut.
Marlies: ik zie je gauw weer Haha! ook leuk dat je er was!!


Annash
Blogger

Berichten: 26456
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-04 21:37

Thnx Lachen

@ Margon: ik vergat geen hindernis, was alleen even de weg kwijt wat me een strafpunt vanwege de tijd opleverde. We sprongen alles foutloos hoor Knipoog



Annash
Blogger

Berichten: 26456
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 10:46

Ach Ctal hou je mond Tong uitsteken En jij dan, ga jij zo al M2 of blijf je voor de selecties M1? Jij gaat als een speer joh!

Liza: Ja, ik ben vergeten om in t topic neer te zetten dat ik 4e van de ring was. Mooi, weer 10 euro Haha!
En hiermee sta ik nu al gelijk 2e voor de selecties Bloos! die andere 2 (nr 1 en 2) waren van buiten de kring!! Haha!

Beide M1 proeven (ik reed er maar 1) werden gewonnen door Hester Slegt met Easter Boy van P.C. de Graafschap uit Vorden.
Hester was ook al Gelders Kampioen in de L2 D/E indoor 2004 (He Ctal Tong uitsteken)

Ik heb 1 proef gezien, zag er werkelijk super uit. Punten mochten er ook zeker zijn, 169 en 176 (proef die ik gezien had)
Die speert ook, 3 proeven, 5 winstpunten! Got, t kind is pas 13 Haha! *al had ik gedacht dat ze ouder was, haha!*

Annash
Blogger

Berichten: 26456
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-04 20:17

Haha, thnx allemaal

Laura; sorry van de fout, schaam me diep Bloos!

Madelon; jaja, je hebt gelijk, ik geef het toe Clown maar dit wil niet zeggen dat het volgende keer weer zo gaat he!

Samirah: ja tuurlijk, als je zin hebt mag je altijd mee, gezellig en handig!

Marlies: thnx! Leuk van je vroegere pony, die heb ik ook nog rond zien 'wandelen' later Tong uitsteken

Annash
Blogger

Berichten: 26456
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 09:01

Haha! ja he Bart! Jij ook gefeliciteerd met je 1e prijs in het B springen hoor Tong uitsteken Verdorie, die was van mij Tong uitsteken haha!

Marlies: Lochem en Lichtenvoorde rij ik ook, Zelhem en Beek ook.. roep maar waar je komt Schijnheilig

Madelon: ik kom kijken in Dinxperlo, ga mn leskindje helpen dus ik zie je nog wel Haha! Laura, voor jou kom ik dus ook kijken!!

Annash
Blogger

Berichten: 26456
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 10:00

Haha, dat denk ik ook Marlies! Tong uitsteken
En idd, ik vond de proef van Laura ook best wat meer waard als 160... Ze keek erg streng ja.
Wat had de nr. 1 dan Marlies?

Annash
Blogger

Berichten: 26456
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 12:56

Oeh! Dan heeft ze het inderdaad goed gedaan zeg!

Annash
Blogger

Berichten: 26456
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 17:15

Die van Laura kende ik idd ook niet!
Fijn om te weten dat mijn jury ook niet de makkelijkste is dan Tong uitsteken

Annash
Blogger

Berichten: 26456
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 20:10

Hmm... ligt eraan. Het was een volle ring, maar afgelopen keer mocht er maar 1 door (had ik geluk Tong uitsteken)
Nu mogen er (denk ik) wel 3 door... Zet hem op Laura Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers

cron