Eerste wedstrijd was geen succes...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Eerste wedstrijd was geen succes...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 20:22

Had vandaag dan mn eerste (en laatste... Verdrietig ) wedstrijdje met Louna, onderling zodat ik niet lid hoefde te worden van de rijvereniging en alles, dus lekker makkelijk. Rij haar nog niet zo lang maar dacht dat het wel ging lukken, als ik ff goed los had gereden liep ze superlekker dus dat moest goedkomen. Nou niet dus....

Lekker op tijd op stal, was ik mn tas met wedstrijdzooi (witte broek, blouse, handschoenen, dat soort dingen) vergeten, dus kon ik weer terug. Begon goed dus... Gemest, poetsen en vlechten, nou dat ging super, ze glom als een spiegeltje, hoefden we nix voor te doen! OK dan!

Hoe later het werd, hoe zenuwachtiger, op een gegeven moment omgekleed, opgezadeld en losgereden, eerst thuis en toen naar de wedstrijd, was echt naast de stal. Met losrijden liep ze super, netjes naar beneden, lekker los, mooi rond, aan de hulpen. Zag het helemaal zitten.

Tot ik aan de beurt was. Het liep al onwijs uit, het was op gras en ze hadden de bak nog niet eens klaar en dat leverde nogal wat problemen op met afstanden en rechte lijnen en alles. Scheve mond Dus ik zou eigenlijk als 1e om 2 uur starten maar het werd dus half 3 en Louna zakte al een beetje in. Toen we naar de ring moesten uiteindelijk, werd ze weer wakker, te wakker. Constant met dat hoofd in de lucht, niet naar beneden willen, de hoek bij de A-F waar mensen zaten was supereng, daar wou ze absoluut niet doorheen. Ze was tegen mn hand, ik kreeg haar niet meer naar beneden, bochten liep ze niet door, moest haar zowat omtrekken, we reden een keer achter de A langs ipv ervoor langs, liepen een paar bordjes zowat omver... Het was echt een ongeleid projectiel, niet te geloven. Maar sommige dingen gingen nog best netjes in verhouding gezien, en na mij reden sommige ook absoluut niet goed.

Paard terug naar stal gebracht, en toen maar wachten op de prijsuitreiking. Was niet in de prijzen gevallen, had ik ook niet verwacht, maar had toch wel een beetje rond de winstpunt verwacht, het was onderling dus zo streng zou er toch niet gejureerd worden? Wel dus, ik had 142 punten..... Heel veel 5-en, geen aftrek ofzo voor dat ik buiten de bak kwam maar natuurlijk wel commentaar over dat ze zo tegen de hand was. Had niet zo'n superscore verwacht maar dit viel wel heel erg tegen, op advies van de eigenaresse thuis nog es nageteld en toen bleek dus dat ze helemaal fout geteld hebben, ik heb dus 153 punten en niet 142. Dat valt dan weer mee, dat komt overeen met mijn gevoel. Snapte er al nix van, want er was een meisje met een Fjord die niet bepaald goed reed en zij zou dan beter zijn dan ik, zij had 148. En zo waren er nog wel een paar. Maar oke, hier kan ik mee leven.

Het is jammer dat Louna verkocht wordt, want het had leuk geweest om dan in augustus ofzo, als er weer zon wedstrijd georganiseerd wordt, om dan iets beter voorbereid te gaan en te kijken of het dan beter ging. Er zijn wel wat dingen waar ik weet dat het beter kan, het ligt ook voor een deel aan mezelf maar ze liep ook gewoon echt te mutsen, liet me echt een beetje in de steek jammer genoeg...

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:26

Héh, wat vervelend voor je. Scheve mond Heb ik ook vaker meegemaakt, maar mijn instructrice zei: 'SUCCES KOMT VANZELF'. En als ik daaraan denk komt de rest vanzelf! OK dan!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:28

Jeeh, dan hebben ze wel heel scheef geteld!
Jammer dat het ook gelijk de laatste wedstrijd was...

Hof liet me de laatste keer ook een beetje in de steek, meneer ging de hele ring door galopperen met me Scheve mond Dat is niet zo'n leuk gevoel.. Maar ach, je leert er ook weer van!

Je weet zelf (voor een deel) wat de slechtere punten zijn nu, dus dan kan je daar weer op verder trainen!

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 20:31

Hoffieeeh schreef:
Jeeh, dan hebben ze wel heel scheef geteld!
Jammer dat het ook gelijk de laatste wedstrijd was...

Hof liet me de laatste keer ook een beetje in de steek, meneer ging de hele ring door galopperen met me Scheve mond Dat is niet zo'n leuk gevoel.. Maar ach, je leert er ook weer van!

Je weet zelf (voor een deel) wat de slechtere punten zijn nu, dus dan kan je daar weer op verder trainen!


Idd, heel scheef... Scheve mond Maar verder trainen wordt denk ook moeilijk, ze blijft denk ik nog maar een weekje, dan is ze weg... Verdrietig

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:32

Ahh, dat is poedersuiker ja...... Is ze al verkocht dan?

Ach gut

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 20:34

Hoffieeeh schreef:
Ahh, dat is poedersuiker ja...... Is ze al verkocht dan?

Ach gut


In principe wel, ze wordt deze week gekeurd, die mensen zijn helemaal gek van dr dus ze zodra ze gekeurd is gaat ze waarschijnlijk weg...

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:36

ik vind t eigenlijk wel beter dat ze onderling wat strenger jureren dat is alleen maar goed want als je dan officieel gaat starten en heb je dan de 1e keer lage punten valt het niet zo tegen (had ik namelijk wel onderling altijd winstpunten en de 1e keer officieel had ik 126!!!!!! punten)

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-04 20:38

renegade schreef:
ik vind t eigenlijk wel beter dat ze onderling wat strenger jureren dat is alleen maar goed want als je dan officieel gaat starten en dan heb je de 1e keer lage punten valt het niet zo tegen (had ik namelijk wel onderling altijd winstpunten en de 1e keer officieel had ik 126!!!!!! punten)


Wow das echt heel laag! Op zich ben ik het ook wel met je eens, dan valt dat niet zo tegen, maar dit was mn eerste wedstrijd buiten de manege om en bij de manege ben ik nooit lager gekomen dan 154 dus kwam 142 wel ff hard aan! Maar het viel gelukkig mee! Haha!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 22:48

Wow dat is nogal een verschil 153 of 142!
Naja 153 is toch niet zo slecht! Lachen

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 11:01

INkie schreef:
Wow dat is nogal een verschil 153 of 142!
Naja 153 is toch niet zo slecht! Lachen


Nee daarom, en 153 kwam wel overeen met mn eigen gevoel, 142 niet bepaald!